Jump to content

Hva Er Dette?


roaldbj

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...

Vi har flere her på BP med erfaring fra ubåter. Jeg har fundert på å kjøpe til meg selv:

 

havets_ulver_x12752_large.jpg

 

Jeg ser at forfatterene er Tamelander og Segerstad. Informasjonen sier at mer enn 40 000 tyske sjømenn tjenestegjorde om bord på ubåter under andre verdenskrig. Færre enn 12 000 overlevde. Innestengte under havoverflaten kjempet ubåtmannskapene ikke bare mot fiendens fartøy, men også mot havets krefter.

Det hadde vært greit om tidligere ubåtpersonele skrev litt om denne boken.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Dette er et rele, når strømmen settes på dannes det magnetisk felt i midten og trykkplaten nederst trekkes mot spolen, og det gis kontakt (lukkes).

Når strømmen kuttes til spolen forsvinner magnetfeltet og rele'et blir åpent igjen..

 

øhh, stemmer det?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

motordeler.jpg

 

Er det noen som vet hva dette er da?

Kan selfølgelig late som jeg vet, men jeg kan ikke gi noe svar, har ikke peiling på hva det er.

Men jeg regner med at jeg får fasitten snart.

Fant bildet på Finn. :rolleyes:

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Dette er et rele, når strømmen settes på dannes det magnetisk felt i midten og trykkplaten nederst trekkes mot spolen, og det gis kontakt (lukkes).

Når strømmen kuttes til spolen forsvinner magnetfeltet og rele'et blir åpent igjen..

 

øhh, stemmer det?

 

Stemmer nesten men kontakten ser ut til å være en vekselkontakt, dvs. at den eksempelvis kan legge + ut på den ene kontakten når releet er inaktivt og + ut på den andre når releet er aktivt.

Link to post
Share on other sites

Det er jo den gamle mikrofonen min! :lol: :lol: :lol:

 

Jeg vet jo at du lever av musikk moosewine, men hva i all verden skulle du med en microfon i båten, har du strømaggregat og komplett PA der også ? :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

TB2855

Jeg tipper på at det er ventiljusterings-skruer på en gammel motor. Oversiden liten anleggsflate mot ventilløfteren, og stor anleggsflate mot støtstangen.

Ja det er godt mulig det, har grundet på dette, eneste jeg vet er at det var noen deler på en gammel motor.

Noen andre forslag, eller er vi i mål her?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...