Jump to content

Interesse for defekte 40 Hk Evinrude motorer fra 70-tallet


Nordåsen

Recommended Posts

Har to 40 hestere liggende.

 

Begge har ligget i en kjeller en 10 års tid. De er ikke konservert på noen måte men har ligget frostfritt.

 

Den ene er fra slutten av 70 tallet, med manuell start og fjernkontroll. Trolig et lager som er gått på denne. Muligens veiv.

 

Den andre fra tidlig 70 tall. Eletrisk start, magnetisk gir. Såvidt jeg husker startet den greit men var umulig å få i gir. Har fjernkontroll til denne også. Tror der ligger noen propeller og en dynamo og.

 

Kan skaffe bilder etterhvert.

 

Spørsmålet er om disse motorene har noen salgsverdi og i tilfelle hvilken. Evt om noen samlere el. er interessert i å overta de.

Link to post
Share on other sites

vel... Sleipner mener 7-10 tusen.. Går de ikke så er nok verdien et par tre tusen. Virker de så er vel kanskje prisen rundt 5-6 ville jeg tro. Gamle vettu.. men som sagt FINN.NO

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Den ene er fra slutten av 70 tallet, med manuell start og fjernkontroll. Trolig et lager som er gått på denne. Muligens veiv.

 

Den andre fra tidlig 70 tall. Eletrisk start, magnetisk gir. Såvidt jeg husker startet den greit men var umulig å få i gir. Har fjernkontroll til denne også. Tror der ligger noen propeller og en dynamo og.

 

Spørsmålet er om disse motorene har noen salgsverdi og i tilfelle hvilken. Evt om noen samlere el. er interessert i å overta de.

Er veiva gått, er motoren verdiløs, eneste av litt verdi da er girhuset HVIS noen er innterrisert.

 

Nr 2 er nok heller ifra 60 tallet hvis den har elektrisk gir, siden den var vanskelig å få i gir er den nok 1ste gen ( rent elektrisk gir ), 2 gen står låst i fremover til motoren startes

( har hydraulisk pumpe som styrer clutchen, pumpa ble styrt med strøm ).

Det at den også har egen generator enhet hjelper til med å tids bestemme alderen..

 

Pris ?? var veldig vanlig, hadde et svakt girsystem, ekstremt dyre deler ( girhus ) HVIS en kan finne noen da :rolleyes:

Bruker spesiell olje på girhuset.

 

Ville ikke gitt mere en MAX 1500 for en fungerende 25+ år gammel motor, delemotor Max 500.- .

 

Ga 3000.- for det siste prosjektet, og den var ifra 80 tallet og var en sekser.......

 

Kanskje jeg tok litt i da... Men jeg skrev visst de var i brukbar stand.. Men, 5-7k da heller..

Du har ikke lært noe særlig om handel du ser jeg :wink:

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Den dagen du kjøper noe på Finn til den prisen som er oppgitt, blir du snytt :lol:

 

Kjøpte selv i høst en 1998 Merc 50Hk 2T m/tilt/trim og kontrollboks annonsert på finn til 28 000,-. Fikk den for 18.000,- :cool:

 

Prisen på Finn uttrykker ofte hva eieren håper en eller annen tulling er villig til å gi.. :wink::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...