Jump to content

"Glad pack" og vaselinolje, noen erfaringer ?


Stitch

Recommended Posts

Er ikke helt enig med Sydvesten som skriver at " Det kan vel tenkes at klimaet her i Genland (sør øst i Frierfjorden) er såpass bra at det ikke blie noe nevneverdig møkk på båten fra luften.. ". Har vel sjelden sett båten så møkkete som den var i våres etter en vinter på vannet.

 

 

Så langt i vintersesongen er båten forbausende lite møkkete i forhold til andre år jeg har hatt båt på vannet vintertid. Vi er dog bare halvveis i vintersesongen men de stygge svarte stripene er uteblitt. Mulig det lokale forhold som spiller inn, men her på Tofte har vi jo fabrikkrøyk, som heldigvis stort sett drar andre steder enn rett vest mot båthavna.

 

De sorte stropene har jeg tatt med Hugos, men da tar jeg samtidig med endel voks også desverre. Middelet til Lars H (Black Streak Remover) skal prøves.

Link to post
Share on other sites

SITAT "SITCH" 10.11.07 23:52 Jeg har prøvd løsningen med vaselinolje og "gladpack

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Stich har rett plastbåter trenger olje, for ikke å tørke ut og miste glansen.

Jeg blandet flytende vaselin med litt syrefrivaselin for å få den litt tykkere.

En grundig vask på høsten, sauset båten inn med blandingen, droppet gladpack.

En lett vask om våren, og så jobbe in TurtleWax var oppsktifte den gang jeg var lykelig Tupperware eier.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...