Tommy007 Startet 11.November.2007 Del på Facebook Startet 11.November.2007 Etter å ha lest mye positivt om Securmark, her på Båtplassen, bestemte jeg meg for å Securemerke min båt og registrere den hos Securmark. Jeg søkte på Securmark sine hjemmesider, og fant Falck som en leverandør, jeg tok kontakt med de og ba om en pris, det skulle ikke være nødvendig siden det på deres hjemmesider står at det vil koste kr. 1750 for en båt på min størrelse, noen pris fikk jeg ikke , men det dukket opp en fra Falck, vel han kjørte en bil med Falck logo på. Han sa at han ikke fikk merket drevet siden båten lå på vannet, men de kunne merke det etter at båten var tatt opp uten tillegg i pris. Båten ble merket og regningen kom, og den lød på Kr.2915,- !!! Jeg tok kontakt med firmaet som viser seg å hete StorOslo Service og hadde egentlig ingenting med Falck å gjøre, de sa det var bare å betale eller blir det sendt til inkasso. Merking av drev måtte jeg betale ekstra for Det står Falck med stor skrift på regningen og StorOslo med liten skrift oppe i høyre hjørnet?. Det kom et kjøretillegg på Kr. 712,- jeg ser i ettertid at dette var nevnt, men det kom også et tillegg for 2 motorer på Kr. 690,- Må si at jeg følte meg lurt, sendte en email til Securmark de beklaget dette og ga meg gratis registrering. Jeg sendte også en mail til Falck/StorOslo Service, men de hørte jeg ikke noe ifra. Nå er båten registret og merket, unntatt drevene og det kommer de ikke til å bli heller Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 (redigert) Merkelig fremgangsmåte. Uansett er vel drevet det jeg ville merket først var jeg deg hvis de skal stå på båten under opplag. Drevene er jo rimelig utsett for tyveri. Redigert 11.November.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Drevet blir tatt av umiddelbart etter at båten er tatt opp og satt på tidligst dagen før den skal settes ut, det er vel kravet fra forsikringsselskapet også Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hei Slik jeg ser det så er Falck/StorOslo som har vært dårlig til å opplyse kjøretillegg og at de skal merke drev så båten må være ut av vannet. Prisen på hele merkingen + kjøretilegg + tillegg for 2 motorer, bli jo mere enn det du er blitt fakturert for... du har vel skulle betale for Båt 27'og over m/ 1 motor Kr 1.750,- Merker 25, Utenbordsmotor over 8,1 hk Kr 690,- Merker 4 og evt kjøretillegg på Kr. 712,- tot 3152.- Men kjøretillegg burde vel vært opplyst om på forhånd, men hadde du kjørt båten til merkeforhandler så hadde du nå sluppet kjøretilegget til falck/storoslo: Sted Forhandler Telefon Oslo Ballistic Sport Boats Norge KS 92020548 Oslo Båtland AS 22511881 Oslo Båtmotoren AS 23389460 Oslo Falck Oslo (StorOslo Service AS) 91802222 Oslo Malmøya Slipp AS 90192258 Oslo Oslo Outboard 22580658 Oslo Sjøsenteret AS Killingen 22559007 Oslo WestSystem Norge AS 22233500 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Anonym Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Oslo Sjøsenteret AS Killingen 22559007 De ville mest sannsynlig brukt noen mnd på en så enkel jobb. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 De ville mest sannsynlig brukt noen mnd på en så enkel jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hadde båten vært litt mindre kunne jeg ha fraktet den til forhandler, men den er 32" og veier 4500kg... da "kan" det være at transporten hadde spist opp fortjenesten. Iflg Securmark sin prisliste er prisen for båt 27" og større Kr. 1750,- Ikke at Kr. 690,- er så mye men jeg hater at man bare legger på uten at det er oppgitt eller varslet på forhånd. At de ikke svarer på mail, sier vel også litt om seriøsiteten Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 transporten hadde spist opp fortjenesten. Etter havet også.. Iflg Securmark sin prisliste er prisen for båt 27" og større Kr. 1750,- Ikke at Kr. 690,- er så mye men jeg hater at man bare legger på uten at det er oppgitt eller varslet på forhånd. At de ikke svarer på mail, sier vel også litt om seriøsiteten Står jo greit opplyst de forskjellige priser på securmark sine sider da: http://securmark.no/index.php?art=831&gruppe=169 Men ja Falck/StorOslo kunne godt ha opplyst og spurt litt når de fikk en forespørsel! Jeg fikk også høre da jeg nylig skulle merke min båt og motor, at Securmark Standard skal de slutte med. Og kun ha Securmark Pluss. (Jeg ble også anbefalt det fremfor std, men kunne få std likevel om jeg ønsket det. Er glad jeg valgt Securmark Pluss istedet.) Det er vel Falck/StorOslo som ikke svarer? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
bjorngb Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Det virker som de prisene Securemark oppererer med på sidene sine er mer villedene enn veiledende. Nå som det er gode tider i bransjen, virker det som prisene er skrudd opp i taket. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Nei jeg skjønner ikke det.. Hvor er prisene på siden til securmark villedende? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Prisene står veldig greit forklart, det er bare det at de ikke stemmer, hvor står det at det koster Kr. 690,- ekstra hvis du har 2 motorer? Det er Falck/StorOslo som ikke svarer på mail Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Nei jeg skjønner ikke det..Hvor er prisene på siden til securmark villedende? De er villedende fordi det ikke er nevnt noe om at det koster ekstra (Kr.690,-) for 2 motorer Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 (redigert) dog står det utebordmotor da men men. Utenbordsmotor over 8,1 hk Kr 690,- 4 Tenker da i sammenheng med dette som er std så blir det båt med 2 motorer: Båt 27'og over m/ 1 motor Kr 1.750,- 25 Men ja ser det nå når du nevner det, at det kan tolkes litt feil. Men det er så, jeg synes at du kanskje skulle tatt og ringt securmark imorgen, og hørt hva de sier om det med at det ikke ble opplyst om kjøretilegg og at drev ikke ble merket da du ikke ble opplyst om at båten måtte ut av vannet. Redigert 12.November.2007 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Jeg ser nå at de har fått med at det gjelder en motor, det kan man kanskje takke bl.a meg for , men det sto det ingenting om da jeg bestillte Securmark, jeg har tatt kopi av prislisten. Har hatt kontakt med Securmark, de beklaget dette og det endte med at jeg fikk gratis registrering. På direkte spørsmål til Falck/StorOslo sin representant om jeg burde vente med å merke den til jeg fikk den opp av vannet, fikk jeg til svar at det spillte ingen rolle de kom og merket drevene etter at jeg hadde tatt den opp uten ekstra kostnad, noe som var ren løgn Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hvilken kostnad er det Falck/StorOslo snakker om egentlig.. kjøretillegg? eller merking av drev? Men du.. kan du si hva 2915.- innholder av tjenester og stk priser? (bare av ren nysjerighet) Har rekna litt og klarer ikke kom frem til den prisen jeg Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Anonym Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 KenBjork.. Jobber du for eller med Securmark? Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hvilken kostnad er det Falck/StorOslo snakker om egentlig.. kjøretillegg? eller merking av drev?Men du.. kan du si hva 2915.- innholder av tjenester og stk priser? (bare av ren nysjerighet) Har rekna litt og klarer ikke kom frem til den prisen jeg Securmerking av båt Kr. 1450,- Kjøretillegg Kr. 712,50 Tillegg for 2 motorer Kr. 690,- Eksp gebyr Kr. 62,50 Ser at jeg har fått en lavere sats på selve merkingen, men totalen ble noe helt annet en hva jeg hadde forventet meg Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 (redigert) hehe nei :) gjør nok ikke det Anonym. Ok derfor den prisen på 2915.- ja I og med 1450.- har de blingsa på størrelsen på båten eller er det for "ikke merket drev", i så tilfelle så skal du jo få merka drevene for 150 pr stk tot. Ja jeg synes det var ille å bli fakturert for 712,50 i kjøretillegg. (hvis det ikke var opplyst om på forhånd) Redigert 12.November.2007 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 hehe nei :) gjør nok ikke det Anonym. Ok derfor den prisen på 2915.- jaI og med 1450.- har de blingsa på størrelsen på båten eller er det for "ikke merket drev", i så tilfelle så skal du jo få merka drevene for 150 pr stk tot.Ja jeg synes det var ille å bli fakturert for 712,50 i kjøretillegg. (hvis det ikke var opplyst om på forhånd) Det er mulig jeg tar med drevene til en annen leverandør til våren, Falck/StorOslo er jeg ferdig med, hvis det er som du sier at jeg får de merket for Kr. 150 /stk Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 (redigert) Nei jeg sier ikke du får det, men jeg mener du bør få det !! Redigert 12.November.2007 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Nei jeg sier ikke du får det, men jeg mener du bør få det !! Jeg misforsto litt, tviler jeg på at jeg får det, og da kommer de til å være umerket, har så veldig mye annet jeg skal ordne på båten også Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Du kan jo ymte frempå til Falck/StorOslo om: "hvor mye må jeg betale for merkingen av drevene som dere ikke fikk gjort fordi den låg på vannet? om jeg kommer kjørende til dere med de" Uten å røpe deg om 1450.- prisen tilfelle de har tatt feil pris til deg. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tommy007 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Du kan jo ymte frempå til Falck/StorOslo om: "hvor mye må jeg betale for merkingen av drevene som dere ikke fikk gjort fordi den låg på vannet? om jeg kommer kjørende til dere med de" Uten å røpe deg om 1450.- prisen tilfelle de har tatt feil pris til deg. Jeg kommer ikke til å ta kontakt med de, de har havnet i "min liste" over useriøse aktører. Med mindre de svare på min mail..... Dessuten anser jeg tyveri av mine drev som lite sannsynlig (jeg sier ikke at det ikke kan skje) siden de er lagret innendørs under vinteropplaget Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Ok, skjønner. Men ikke for å skremme, men mener å lese en tråd her på BP om en i en båthavn som holdt på å montere sitt på våren, fikk stjålet sitt drev mens han var borte en halvtime. Hmm eller var det nesten.. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Hydrox Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Drev er veldig lett å stjele og jeg ville i hvert fall ha merket dem om resten av båten var merket. Men hva er egentlig sannsynligheten for at et drev kommer til rette selv med merking? Om vinteren har sikket tjuvpakket drevet av båten fordi de ikke vil at det skal bli stjålet. Og om sommeren er drevet under vann. Vil bare legge til at meg og en kompis tok av mercruiser drevet på min båt i løpet av 15 minutter, det var innkludert å finne fram verktøy. Min forsikring dekker drevet selv om det er montert på båten under opplag, men jeg tar ikke sjangsen på å la det stå på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.