Jump to content

Nytt båtblad- Laget for Nord-Norge

Bergen

Recommended Posts

Kom over en annonse for et nytt (for meg i alle fall!) båtmagasin, med navn Båt i Nord eller noe slikt. Magasinet var tyligvis tiltenkt båtfolket i Nord-Norge. Er det noen som har lest dette ?

Har jo litt vanskligheter med å se at Nord-Norge har så veldig avvikende båtliv i forhold til resten av landet, men nye båtblader er jo alltid velkommen, :flag: men det spørs vel om vi får kjøpe det i min del av landet. :lol:

Litt pussig at om en ønsket å abonere så var bestillingsadressen i Oslo ! :wink:

Ikke så dumt dette.Det jeg savner i de etablerte båtbladene i dag,er flere reportasjer i fra "Nord".Synes at alt er sentrert til den sydlige delen av landet.Hva meg er kjent så er det en sterk voksende fritidsflåte nordpå også.Så ett båtblad med innhold fra Nord er meg velkommen.Det er nå slik en gang da at det er fra Trøndelagskysten og nordover de virkelige naturperlene åpenbarer seg................

Redigert av m/s draugen (see edit history)

Det vil være svært fint med flere lokale båtblad. For tiden er alle beklageligvis konsentret i Oslo , tidligere fantes det også et båtblad i Bergen (Båtliv?) men ble kjøpt opp (fatter ikke at bergenserne fant seg i det :wink::wink: ). Jeg har selv bodd i flere landsdeler, og reportasjene fra de oslobaserte bladen blir lett vel ekspedisjonsaktige - "vi har oppdaga Lofoten, fantastisk!" For øvrig blir det mye "Fredagshull" og "Sandpoller" m/ Ferder i det fjerne.

hadde jo ugress i ett par av spantene i sommer :lol:
det er da ingenting :nonod:

Hadde et bjerketre som begynte å vokse i mellom fenderlisten og båten jeg :rolleyes:

Og den lå ikke i hagen. Det er riktignok ikke langt fra skogen til båtplassen min da :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Er det like mye annonser i bladet som på hjemmesiden er det totalt uintressant for min del.

Mitt inntrykk etter å bladd igjennom etpar eksemplarer er at det vel heller er et annonsemagasin med redaksjonelt innhold.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Er den av riktig Volvo kvalitet eller? :smiley::flag_sw:

Den er sponset av Yanmar, så kvaliteten er sikkert grei :lol:

Tilbake til Topic. Ikke for å virke arrogant, men er kundegrunnlaget i NN stort nok til at man kan drive ett blad med ett visst redaksjonelt innehold så lenge man snakker om ett så "geografisk begrenset" område (Jada er klar over at det begrensede området er stort i areal, men selv nordlendinger må vel akseptere at befolkningen er relativt tynt smurt utover i forhold til østlandet).

Annonseblader med fire sider redaksjonelt får jeg drøssevis av i postkassa hver uke, og det kunne ikke falt meg inn å betale for det.

Jeg snakker nå IKKE nødvendigvis om "Båt i NN" som jeg hverken har sett eller lest. Kommenterer kun det som har kommet fram i tidligere poster.

har abonnert på det bladet, mye fin lesing fra nord, og ikke så mye annonser som bladene fra oslo (og annonsense er mere båtrelatert).

anbefaler at de som tviler kjøper et blad, ikke bare starter å kritiserer uten å ha lest bladet, det virker som at noen mener at hvis det ikke kommer fra oslofjorden en plass er det ikke noe å ha (føler det gjelder andre ting på forumet også).....

Har jo litt vanskligheter med å se at Nord-Norge har så veldig avvikende båtliv i forhold til resten av landet,

Vi har ikke båtliv i Nord-Norge. Har dere sett et båtsportkart for Nord-Norge? :nonod:

Jeg ble medlem i KystPatruljen da jeg kjøpte båt i fjor. Fikk da boken "Ferie og fritidshavner". Ingen havner fra Finnmark var med.

Det er nå slik en gang da at det er fra Trøndelagskysten og nordover de virkelige naturperlene åpenbarer seg................

Det stemmer :smiley:

anbefaler at de som tviler kjøper et blad, ikke bare starter å kritiserer uten å ha lest bladet, det virker som at noen mener at hvis det ikke kommer fra oslofjorden en plass er det ikke noe å ha (føler det gjelder andre ting på forumet også).....

..Er dette bare normal nordnorsk hårsårhet ? Kan ikke se at noen som ikke har lest bladet har kritisert det, hverken de som bor langs oslofjorden eller andre steder.

Enkelte som har lest bladet er kristisk til det, men det må de jo ha rett til så lenge de har lest nok til å gjøre seg opp en mening.

For egen del presiserte jeg at jeg ikke hadde lest bladet, og har heller ikke kritisert BiNN for deres redaksjonelle innehold, kun stilt spørsmål om ett båtblad er liv laga når det legger begrensning på redaksjonell frihet rent geografisk. Ikke noe vil glede meg mer enn at man klarer å leve av dette :flag:

Jeg vil nok ikke kjøpe bladet, ikke fordi det ikke kommer fra oslofjorden, men fordi det BARE skal handle om NN. Og dit kommer aldri jeg til å dra med mine små båter, dessverre. Har vært på sjøen utenfor Tromsø under førstegangs-tjenesten, og den dramatiske naturen kan ingen ta fra dere, selv om vi faktisk har blitt mistenkt for det også :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...