Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas

Sydvesten

Recommended Posts

Det er det vel få som har problemer med. Og det forklarer jo kanskje også hvorfor noen av eierne av et visst seilbåtmerke her er blant de mest aktive i trawler-tråden også?

Er du også inne og følger den tråden?

Trawlning er mye praktisert blant seglare oxo.........

det fine er hvis man tapper den o lyckas segla över den....da har kompisarna mye o snakke om :lol:

post-71-1172667450.jpg

S/Y Gunga Din

Hvor mange er alle med alvorlig problem?? noen som vet det?

Alle som kjøpte matchbåt det første året. Forøvrig er det ikke flere kjølproblemer enn andre merker.

Kanskje man kunne benytte lett brukte bavariakjøler til å ta knekken på kongekrabben? :smiley:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Telte Bavaria jeg... Er vel egentlig ikke underrepresentert i forhold til bruksområde.

Jo. Mange andre turbåter på listen.

Hadde vel ikke kjøpt Bavaria jeg heller, om det var regatta som var målet for seilingen, ikke Jeanneau heller!

Siden vi har lys-tallene skal det i teorien gå an å konkurrere med hvilken båt som helst. Også bavaria. Men pr. i dag lager ikke bavaria båter som frister regattaseileren. Jeanneau har iallefall den nye sf 3200.

Men regattaseiling er gøy det...veldig gøy... kanskje jeg konverterer bare av den grunn...

Jeg har jo en flott kombibåt til salgs. Det er bare å komme å se.... :smiley:

Alle som kjøpte matchbåt det første året. Forøvrig er det ikke flere kjølproblemer enn andre merker.

Kanskje man kunne benytte lett brukte bavariakjøler til å ta knekken på kongekrabben? :smiley:

Blir ikke de Match kjølene litt smale til det formålet, jeg mener det må bli vanskelig og sikte seg inn på krabbene med disse. :lol: Kanskje bedre med trawling versjonen til Gunga Din :lol:

Hadde de enda tatt knekken på breiflabben....

Jo. Mange andre turbåter på listen.

Siden vi har lys-tallene skal det i teorien gå an å konkurrere med hvilken båt som helst. Også bavaria. Men pr. i dag lager ikke bavaria båter som frister regattaseileren. Jeanneau har iallefall den nye sf 3200.

Jeg har jo en flott kombibåt til salgs. Det er bare å komme å se.... :smiley:

Ser på listen du henviste til at Bavaria seilte bedre enn dere i Neglespretten, var det Sydvesten som saboterte?

PS! Tør ikke se på seilbåt før jeg har bestemt meg for å konvertere! (litt feig)

Ser på listen du henviste til at Bavaria seilte bedre enn dere i Neglespretten, var det Sydvesten som saboterte?

Det var ikke bav'en som var bedre enn oss. Det var folka ombord. Og som skipper tar jeg skylden. Sydvesten jobbet hardt og var en av grunnene til at det gikk såpass bra.

PS! Tør ikke se på seilbåt før jeg har bestemt meg for å konvertere! (litt feig)

Ja det var feigt. Men du kan jo stille som mannskap på den neste regattaen...

Det var ikke bav'en som var bedre enn oss. Det var folka ombord. Og som skipper tar jeg skylden. Sydvesten jobbet hardt og var en av grunnene til at det gikk såpass bra.

Ja det var feigt. Men du kan jo stille som mannskap på den neste regattaen...

Baven er nok noen klasser bedre, med trimmet mannskap hadde de vært ferdig med 3 retteren. Tross alt, tenk hvordan

du og sydvesten hadde seilt den Bav. :lol:

Ingen tvil om at du er en ivrig seiler Jeanneau, beundrer de som tenker seiling rundt disse årtider. Selv har vi funnet frem

skiene. Men jeg var dårlig de timene det var snøføre.

Synes påsken ifjor med snøvær var tidlig nok.

Vi sees!

Neste regatta i Bergen er 16. februar. Blir det revansj? Bør fiskene i området svømme med hjelm den dagen? Følg med, følg, med....

Nei Jeanneau du skal være grei mot fiskene, stram boltene dine eller la båten ligge. Da får du heller bli med en av Matchene. :wink:

PS Jeanneau

Feb er også en bra skimåned. :lol:

Vi sees!

Har ikke stor nok nøkkel til mine bolter. Dine derimot kunne jeg strammet med leatherman verktøyet... :smiley:

hehe, du hadde vært utslitt før du hadde vært ferdig med halvparten. Husk jeg har mange :wink:

Bruk til penger på skikkelig verktøy også. Kan ikke stramme bolter med en nøkkel :smiley:

Vi sees!

Det var ikke bav'en som var bedre enn oss. Det var folka ombord.

Kan bare takke for den tilbakemeldingen. :cool:

Neste regatta i Bergen er 16. februar. Blir det revansj? Bør fiskene i området svømme med hjelm den dagen? Følg med, følg, med....

Det er ikke usansynlig at vi møtes til ny dyst.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Kan bare takke for den tilbakemeldingen. :cool:

Det er ikke usansynlig at vi møtes til ny dyst.

Husk nå å få tatt noen bilder, slik at vi andre kan få ta del i dette racet.

:seeya:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Enig!

Og for en kontrast til den "tyske kvaliteten for en billig penge" som var det "deilige" utgangspunktet for denne tråden.

DET var vel ikke utgangspunktet for denne tråden men hva som ga mest for pengene i følge testen til seilas,

men det er så mange sider og innlegg tilbake så det er vel glemt. :smiley:

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...