Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Om en ser på liken til Gunga så er den publsert i juli.. det gjelder å følge med i timen når en skal kritisere Bavaria

 

Er det noen som har kritisert Bavaria i denne tråden i dag ? Forstår ikke helt hvorfor enhver artikkel eller kommentar skal astedkomme at det er kritikk ?

Link to post
Share on other sites

Merkelig, såfort det kommer kritiske bemerkninger, linker mv om dette tyske kvalitetsproduktet, så kommer piggene ut på enkelte. Mange kvier seg for å poste i slike tråder av frykt for represalier fra ekspertene, f.eks med at en ikke følger med i timen osv osv osv.... og er det en som følger med i timen så er det Gunga Din....

Link to post
Share on other sites

Men hvem er disse ekspertene som flere å flere har begynt å snakke om (ikke bare sydvesten lenger) , er det de som har bavaria og irriterer seg over det de tror er kritikk bare fordi noen andre sier ting som kan misforstås som kritikk eller det det de som eller er det bavaria folket som er ekspertene.

 

 

Jaja jeg kjeder meg men jeg er nysgjerrig :lol:

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror det meste kommer for en dag, selv om noen ønsker å dysse det ned... Jeg har også lest om denne saken tidligere så dette var et dårlig eksempel på at ting ikke kommer for en dag, men jeg er selvsagt helt enig med deg i at det burde vært uavhengige undersøkelser til "mistenkelige" uhell med fritidsbåter, uansett merke eller type båt... Jeg har vel til gode å lese om noen som IKKE ønsker dette... (andre en evt produsenter)? Bavaria har vel den 42 Match saken på samvittigheten og jeg er enig i at håndteringen der var håpløs. Jeg tror likevel den saken var et skoleeksempel for mange båtprodusenter på hvordan slike feil IKKE skal håndteres. Sakene kommer frem uansett hvor mye produsenter og evt importører prøver å dysse ned...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

De av oss som følger bitte litt med på det som rører med Bavaria fikk med seg dette i slutten av juli, at enkelte andre ikke har fått det meg seg er ingen annen sin feil enn de som ikke har fått det med seg..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De av oss som følger bitte litt med på det som rører med Bavaria fikk med seg dette i slutten av juli, at enkelte andre ikke har fått det meg seg er ingen annen sin feil enn de som ikke har fått det med seg..

 

Den skjønte jeg ikke ??

 

Og vi prøver igjen: Har noen i denne tråden i dag kritisert Bavaria ? Hvis ikke forstår jeg ikke hvorfor piggene kommer ut med en gang navnet nevnes.

Link to post
Share on other sites

Om en ser på liken til Gunga så er den publsert i juli.. det gjelder å følge med i timen når en skal kritisere Bavaria

 

Ja, her kan man fort gå glipp av mye!

 

Spøk til alvor:

Det jeg skrev om august, var om det siste debattinnlegget i tråden på det svenske Bavaria-forumet. En tråd som altså i august døde hen med et: "Vi får se"...

 

Og det er nettopp dette som jeg synes er litt skremmende: Alle ulykkene som skjer, og som produsenter og båtfolk kunne ha tatt lærdom av, men som "dør hen i stillhet".

Det er lett å mistenke denne øredøvende stillheten for å være motivert ut fra egeninteresse.

 

Jeg hadde vært mye mer tilbøyelig til å vurdere å bli Bavaria-kunde, dersom verftet etter rorhavariet på den svenske østkysten, og etter kjølhavariet på den svenske vestkysten, og etter kullseilingen på den norske sydkysten, umiddelbart hadde gått ut med pressemeldinger som opplyste om alt man visste om ulykken, og med opplysninger om at verftet krevde offentlig gransking av ulykken, og at verftet ville bistå med alle opplysninger i slik gransking.

 

Da hadde verftet overfor denne potensielle kunden vist at de tar kvalitetssikring alvorlig.

Det gjør man ikke ved å framføre "kvasi" opplysninger som medfører at ting koker vekk i kålen.

Link to post
Share on other sites

Den skjønte jeg ikke ??

 

Og vi prøver igjen: Har noen i denne tråden i dag kritisert Bavaria ?

Kan ikke se at jeg har skrevet at noen har kritisert Bavaria i dag eller i går siden klokken har passert midnatt, så det har du nok fra din fantasi... En må lese hva andre skriver og ikke hva en tror en skriver før en svarer... Det med kommentaren jeg hadde til Douro's innlegg baserer seg på blant annet histroikk fra denne tråden..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Stemmer det, men kan ikke se at det står noe om at medlemmet har kritisert Bavaria i dag i det innlegget.. En må følge med i timen og lese hele tråden..det er bare drøye 950 innlegg i denne tråden

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Selvsagt Bliss X.... litt info finnes her

 

En god del udokumenterte påstander og bilder som søkes opp på nettet og publiseres uten videre kommentarer, og spørsmål som rettes om saken ignorers enkelt av en eller annen grunn som jeg ikke skal spekulere i... siden det bare vil være løse rykter.... noe som jeg overlater til andre å publisere her..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Synes egentlig ganske synd på dere Bavaria eiere som er så følsomme overfor enhver liten hendelsen med båter fra denne fabrikanten.

 

 

Nei og nei. Vi som er Bavaria eiere skal altså ikke få lov til å ta til motmæle. For da er vi for følsomme. Hva er dette for slags sludder. Når det slenges ut udokumenterte påstander og nedrakking av båtmerket så sier vi i fra. Det får jammen du og dine tåle.

 

Hvis du leser innleggene fra Bavariaeiere, Fetter Klodrik..., nøye, så vil du finne at de aller fleste som kommer fra Bavaria eiere er balanserte og saklige. De aller fleste........... Å kalle Bavaria eiere for følsomme blir et bomskudd. Det er ikke mange båteiere som har blitt utsatt for så mye hets som oss. Og ja.....jeg kaller det faktisk hets.

 

Når det gjelder kritikk mot båtmerket, så har jeg intet imot det i utgangspunktet. Det finnes flere skribenter her på båtplassen som tydeligvis ikke føler for Bavaria, men som dog allikevel fremlegger sin kritikk i saklige ord og vedninger. Dette har jeg selvsagt intet i mot - snarere tvert om.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis vi holder oss til saken.

 

Det er påfallende at ulykken med hanse 371 i skottland ble etterforsket med støtte fra verftet og rik omtale i diverse seriøse engelske båtmagasin.

 

Tre hendelser i skandinavia (39'en som misten kjøle ved grebbestad, Kullseilingen ved lista og forliset som omtales sist her) blir ikke etterforsket og heller ikke omtalt kritisk i båtbladene.

 

Den ene gangen en bavariaulykke ble etterforsket og dekket i media var match 42 ulykken i Kroatia. Bavaria svarte da med å boikotte "årets båt" kåringene de neste 3 årene. De har dessuten ikke innrømmet feil i denne saken. Reperasjonene ble kun gjort for at kundene skulle "føle seg trygge". Her lyver Bavaria fremdeles.

 

Det er mulig at ansvaret for å etterforske ulykkene i skandinavia ligger hos diverse myndigheter. Det er i så fall svakt at ingenting blir gjort. Hvis noe blir gjort er det iallefall svakt at resultatet ikke blir publisert.

 

Jeg syns det er fasinerende at majoriteten av båtkjøperene i skandinavia likevel velger disse båtene. Spesielt med tanke på at de ikke er så mye billigere enn andre. Men det viser at bavarias "det-dere-ikke-vet-har-dere-ikke-vondt-av" taktikk lykkes.

 

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Dette var jo ett godt eksempel på at noen av dere er ganske emosjonelle !

 

God jul....

 

... og en hver som mangler objektiv kunnskap og argumenter, prøver å skjule sin uvitenhet ved å karakterisere debattanten i stedet for debattens innhold.

 

Dette er en så velkjent form for mislykket hersketeknikk at den egentlig burde forbigås i stillhet.

 

Likevel synes jeg nå det er på tide å si ifra, at dette er vi for voksne til å drive med, eller?

 

Det er klart jeg må følge med dersom det er svakheter ved den båten jeg har valgt. Og så vurderer jeg opplysningene opp mot det jeg vet om antallet båter, statistisk sannsynlighet for at "min" båt er overrepsresentert i forhold til antall båter.

 

Når vi ser de statistikkene som forsikringsselskaper presenterer om dagen, så ville det forundret meg om ikke "mitt merke" også var representert i form av en eller annen uheldig/dårlig eier også. Selv er jeg rimelig overbevist om at mange av disse uhellene skyldes eier mer enn båt. Og da ser jeg meg selv "i speilet" :cheers:

Det hender man gjør noen tabber selv etter å ha eid båt siden syttitallet. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Så denne tråden lever fortsatt......

 

Krig, fred, religionfrihet og sånn............

 

Ha en fin dag foran tastaturet, livet er for kort til å krangle om opel,ford,nissan,toyota greier i båt verden. Noen tråder her inne er skikkelig bra, andre er vanvittige.......

 

Et lite tips er å ikke dra diskusjonene opp i 950 innlegg med mindre man vet hvem man diskuterer med. De har snart internett overalt nå om dagen :eek:

Link to post
Share on other sites

En liten oppsummering etter første "runde" av denne tråden;

 

Lano2 - 105

jeanneau - 61

Sydvesten - 57

Mulligan - 55

Enzo - 54

Douro - 52

 

Tallene er antall innlegg i denne tråden alene! Ikke si at ikke Bavaria er interessant å diskutere!

 

:crazy:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tja... emosjonell eller ikke. En blir vel bare lei av alt dette til slutt. Merkelig, eller?????

 

God jul til deg også.

 

Hei igjen. Ja jeg forstår dere noen (mange) ganger og det er vel noen som bevisst har provosert dere. Derfor forsøkte jeg , uten å lykkes, med å si at det ikke er alltid nødvendig å gå til motangrep når det ikke var noe angrep. Ett tidligere innlegg tolkes at man skal ikke komme her med meninger eller fakta dersom man ikke følger med i timen (dette er gammelt nytt som de som følger med har fått med seg for lenge siden). Ikke spesiellt fruktbart dersom man ønsker at man skal ha en aktiv og økende brukermasse på forumet. Sydvesten sine siste betraktninger er etter min mening veldig riktige. Lunde båt er vel den Bavariaforhandler som selger mest sett i forhold til størrelsen på markedet og jeg tror at deres service apparat skal ha mye av æren for dette. Mange av deres konkurrenter har ikk nådd kritisk masse med kunder og har derfor ikke råd til å etablere ett service team.

 

Ønsker alle båteiere en riktig god og fredelig jul. Håper alle tenker seg om to ganger før man poster innlegg som gjør livet surt for andre. Vi har skremt nok brukere med kunnskap og interessante meninger bort fra forumet allerede.

 

PS! Dette ble helt OT

Link to post
Share on other sites

Ben Sin

 

Siden jeg er kommunalt ansatt så er jeg bare unntaksvis på jobb og da som regel bare for å hente lønningsposen. De få gangene jeg ellers befinner meg på jobb så gjør jeg lite, eller ingenting. Dette gir høy timelønn, men lav årslønn! :lol:

 

ps

Hvis du venstreklikker på musa over tallet som viser antall visninger i en tråd så kommer listen opp automatisk.

Jeg er alt for doven til å ha giddet å telle den enkeltes innlegg på denne tråden

ds

 

:santcheer1:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...