hei Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) www.youtube.com/watch?v=Nv2okiEKPrA Bavaria? Redigert 12.Januar.2008 av hei (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Er ikke det "hei" som hevder å hatt Bavaria tidligere? Jeg trodde alle Bavariarer hadde brun topcoat innvendig? Hadde det vært en Bav hadde vel uansett kjølen ramlet av lenge før den var heist på land..... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) Redigert 13.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Det som er rart og som jeg trenger en forklaring på er følgende Hvorfor selger Bavaria så utrolig mange båter, hvis de har for dårlig dekksutrustning, for dårlig kjølinnfesting og at innredningen er enkel. Mangeler gelcoat i kvadrantrommet også. Ikke er kjøperne bare uerfarne, men erfarne i "høy kvalitet" både når det gjelder båter generellt og seiling. Lurer faktisk på om noen er misunnerlige på oss Bavaria eiere også. Konstruktiv kritikk er viktig, men det gjelder også rosen når noen er flinke. Og dere som har hatt Bavaria med dårlige erfaringer STÅ FRAM. Hvis bilder, kom med facts som viser hva som var galt. Ingen blir hengt av den grunn. Men det kan være noe som vi andre bør se opp for. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
hei Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) Der gikk dere rett på igjen. Har dere ingen humor i "Bavariaklubben" Hatt Bavaria ,yes. Joda, da Bavariaen ble solgt gikk blodtrykket til det normale. Da jeg satt seil for første gang på min nye båt gikk jeg over i en herlig hvilepuls og har siden vært der, herlig. Redigert 12.Januar.2008 av hei (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Jo da ...humor har vi. Men når en vits er fortalt hundre ganger, er den ikke morsom lenger. Sitér dette innlegget Link to post
xunil Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) Det som er rart og som jeg trenger en forklaring på er følgendeHvorfor selger Bavaria så utrolig mange båter, hvis de har for dårlig dekksutrustning, for dårlig kjølinnfesting og at innredningen er enkel. Mangeler gelcoat i kvadrantrommet også. Ingen blir hengt av den grunn. Lagt til av xunil: Ikke glem dette da. Og så kan dere lese videre. Tilgi dem "baatsman", de vet ikke bedre, og som kan være et av svarene. Redigert 12.Januar.2008 av xunil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Da jeg satt seil for første gang på min nye båt gikk jeg over i en herlig hvilepuls og har siden vært der, herlig. Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 og i tillegg problemer med blodtrykket om jeg ikke husker helt feil... Hva var poenget med å dra frem dette? Useriøst Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) Redigert 13.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bavaria 40 Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Er det at Bavaria tilbyr en kjøl på sine nye båter som avgjør om kjølen er original, eller er det at Bavaria selv støper dem? Jern er vel ikke jern? Eller er det snakk om grunnstoffet Fe i sin reneste form (med uspesifisert behandling) vi snakker om? Er det mulig Vi snakker om kjøler som er spesifiserte til båtene, og er jern jern?? dette blir for meg helt usakelig, båtene som blir levert med jernkjøl har en standard coating. Hvordan den enkelte velger og behandle båten med et antall lag 2 komponent epoxyprimer er vel det som er avgjørende i ettertid. Tror ikke andre produsenter levere STANDARD noe annet, men kan sikker bestilles ved kontrahering akkurat som med bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Det må du selvsagt fritt mene Oteren, dog er vi nok ikke enig her Er vi enige om at "sitering på tvers av tråder" er okei nå, Sydvesten, eller er vi ikke? med mindre det faller noen tungt for brystet da...da kan jeg skjønne behovet for å sitere på tvers av tråder.. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 (redigert) Redigert 13.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
skage Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Stå på gutter dette bli jo bare bedre og bedre, virkelig et kvalitetstempel på forumet vårt denne duskusjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 så kan vi få diskusjoen tilbake på kjølen igjen... Enig, Sydvesten. Har du sett denne før? Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Den stakkar internettsiden som bildet av den oppsprukne Bavaria-kjølen var henetet fra, tålte tydeligvis ikke presset. Så jeg laster opp bildet direkte her: Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Har du sett denne før? Skaden ligner jo ganske mye på denne: Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Douro: Det hadde vært nyttig om du kunne legge ut litt mere info om bildene dersom du har det. Er dette en norsk båt? Jeg har hørt at en norsk Match 35 mistet en bit av kjølen i akterkant etter en grunnstøting sommeren 2007. Dette er info via-via og kan ikke garanteres på noen måte (vet bl.a ikke sikkert om det var en Match 35). Dette bildet er vel av en jernkjøl, og Match serien har vel blykjøl? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Duro, hva er forhistorien til disse skadene du viserbilder av?? knukket på land som Sweden Y?? blitt ødelagt da den ble vasket mot skjær om vi har sett andre merker har gjort?? grunnstøting?? Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Douro:Det hadde vært nyttig om du kunne legge ut litt mere info om bildene dersom du har det. Duro, hva er forhistorien til disse skadene du viserbilder av?? Jada, jada - nå må dere slutte å mase så mye! ;-) Det er ikke så greit å diskutere samtidig i mange tråder, det går litt utover effektiviteten. Forhistorien er en ulykkelig Bavaria-eier i UK som var utsatt for en mindre grunnstøting, og som nå sliter med at forsikringen ikke vil dekke skadene fordi dette er skader som flere surveyore hevder skyldes konstruksjonsfeil fra verftets side. Bl.a. blir det hevdet at kjølboltene ikke var plassert midt i kjølen, og at denne konstruksjonssvakheten var forsøkt skjult ved å slipe av kjølbolten(!) der den holdt på å stikke ut gjennom kjølen. Den ulykkelige Bavaria-eieren har laget en egen blogg her. (Og nå går vel den nettsiden ned i knestående, formoder jeg, når den nå blir utsatt for "masseangrep" fra Bavariadebattantene her på Baatplassen....;-) Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Har lest gjennom bloggen til eieren av Gweilo og behandlingen han har fått fra Bavaria er under enhver kritikk, helt skandaløs. Når det gjelder innfestingen av akterstaget er det rart eieren har brukt båten i nesten to år uten at dette er blitt utbedret, hadde selv aldri akseptert båten ved overlevering med denne innfestingen. Forhandleren som har solgt denne båten bør en holde seg unna, når de ikke kan rydde opp i slike problemer bør de boikottes av oss som kunder. Når så fabrikken heller ikke ordner opp er dette svært trist for Bavaria som varemerke, godt vi har en importør og forhandlere i Norge med en helt annen innstilling til kundene sine. Vi kjøpte en ny Bavaria 42C sommeren 2006 og er svært fornøyd med behandlingen vi har fått av Lunde, ved feil/mangler på båten har de hentet og levert båten i våres båthavn slik at jeg har sluppet å bruke tid på dette, tror ikke det er mange andre forhandlere som hadde gitt oss tilsvarende service. Om det er Lunde som selv må ta kostnaden med dette eller om de kan sende regningen videre til Bavaria kan jeg ikke svare på, for meg som kunde er dette igrunnen irrelevant da jeg forholder meg til forhandler her i landet. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Sun Flyer Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Forhandleren som har solgt denne båten bør en holde seg unna, når de ikke kan rydde opp i slike problemer bør de boikottes av oss som kunder. Eller burde en ikke heller boikotte verftet som sender slike båter ut på markedet? Hvis dette er representativt for hvordan bavaria skjuler unøyaktigheter fra produksjonen, kan man jo selv begynne å lure på hvor mange slurvete bygde båter som finnes her i landet også. Mest for pengene? Hvis man skal kjøpe brukt bavaria, bør man gå for en som har blitt reparert for grunnstøting slik at man vet at eventuelle svakheter er utbedret. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 "In our experience, Bavarias tend to suffer more serious damage in a grounding than the norm;" Sagt av en med Orustbåt? Sagt av en med skogsbåt? Nix, sagt av forsikringselskapet til han med kjølskaden. Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 "In our experience, Bavarias tend to suffer more serious damage in a grounding than the norm;" Sagt av en med Orustbåt? Sagt av en med skogsbåt? Nix, sagt av forsikringselskapet til han med kjølskaden. Forsikringsselskapene klarer jo å skille risikoen mellom en Golf 1,6 02 mod - fører mann 42 år - postnummer 1123 og en Golf 1,6 02 mod - fører mann 42 år - postnummer 1124. Det burde jo da vært mulig å lese ut av forsikringspremien hvordan forsikringselskapene stiller seg til dette. Mener å ha lest i en annen tråd at forsikringsselskapene skilte mellom seilbåter med lang kjøl og de med finnekjøl. Kan man lage en poll her på båtplassen der man putter inn parametre om båten sin samtidig som man kan være annonym (for de som ønsker det)? Eller er det noen her inne som er i forsikringsbransjen som kan forklare hvordan risikone beregnes. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 "In our experience, Bavarias tend to suffer more serious damage in a grounding than the norm;" Sagt av en med Orustbåt? Sagt av en med skogsbåt? Nix, sagt av forsikringselskapet til han med kjølskaden. for å trekke spekulasjonsgymnastikken din helt ut Mulligan; Nix, sagt av forsikringselskapet til han med kjølskaden, der forsikring er: få inn flest mulig poliser og utbetale minst mulig i skade. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.