Jump to content

Skade på propell - kan jeg fortsatt bruke den?

morgull

Recommended Posts

Hei. Har en 21" stålpropell til Mercruiser Alpha One som subbet borti bunnen i høst. Lurer på om den fortsatt kan brukes som den er, eller er moden for skraphaugen. Det er ikke store skadene på den, men jeg er usikker på om jeg kan benytte den eller ikke. Her kommer noen bilder:

img_5237.jpg

img_5236.jpg

img_5233.jpg

Etter det jeg kan se så har ikke bladene bøyd seg. Det er kun sår ytterst på et par av de. Jeg kan sikkert få den finere ved å pusse litt på den slik at jeg får bort de spisse kantene som har blitt etter grunnstøtingen, men lurer på om det er forsvarlig å fortsette å bruke den..

Takknemlig for svar. Hilsen Morgull

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

De propellene jeg har hatt hos Winrace har vært bedre enn nye når jeg fikk de tilbake.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ingen tvil om at du IKKE bør bruke denne propellen, skadene på den vil medføre mer og mer uballanse etter hvert som du øver turtallet på den. Ser at Winrace er nevnt, de skal være flinke. I Bergen bruker vi en som heter "Sveis & Propellservice", han holder til på et sted som heter Strøno og er utrolig flink. Kansje det er verdt å skjekke pris hos begge.