morgull Startet 25.November.2007 Link til dette innlegget Startet 25.November.2007 Hei. Har en 21" stålpropell til Mercruiser Alpha One som subbet borti bunnen i høst. Lurer på om den fortsatt kan brukes som den er, eller er moden for skraphaugen. Det er ikke store skadene på den, men jeg er usikker på om jeg kan benytte den eller ikke. Her kommer noen bilder: Etter det jeg kan se så har ikke bladene bøyd seg. Det er kun sår ytterst på et par av de. Jeg kan sikkert få den finere ved å pusse litt på den slik at jeg får bort de spisse kantene som har blitt etter grunnstøtingen, men lurer på om det er forsvarlig å fortsette å bruke den.. Takknemlig for svar. Hilsen Morgull Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Suzumar Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Ville fått den reparert. Utrolig lite ubalanse som skal til før en lager større problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Send propellen til Winrace Propellers i Arendal og få den reparert. Det er langt billigere enn å kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Ja ikk tvil om dette, slikt kan skape ubalanse både for aksling og hjemmkosen. Send til rep eller vurder en ny og behold den gammle til nød bruk Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Send propellen til Winrace Propellers i Arendal og få den reparert. Det er langt billigere enn å kjøpe ny. Gutta hos Winrace fikser nok dette ja, http://www.winracepropellers.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Denne skal altså sveive rundt med et par tusen omdreininger i minuttet og skyve på ett tonn +/-. Da bør den helst være perfekt balansert for ikke å skape andre (dyrere) problemer for deg.... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Det er derfor den bør sendes til winrace. Racer-propellene de lager og balanserer blir utsatt for voldsomt mye mer belastning enn denne Bravo-propellen, så de har utstyret i orden og kan sikkert balansere den mer nøyaktig enn mercury gjør i sin masseproduksjon hvis det er nødvendig. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
morgull Svart 26.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Takk for mange gode råd. Skal sjekke med Winrace propellers og høre hva det koster å fikse den. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
ivar Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 De propellene jeg har hatt hos Winrace har vært bedre enn nye når jeg fikk de tilbake. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Boywonder Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Mmmm.... Det meste som kommer innom Arendal er bedre når det reiser enn når det kom. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Hydrox Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Ingen tvil om at du IKKE bør bruke denne propellen, skadene på den vil medføre mer og mer uballanse etter hvert som du øver turtallet på den. Ser at Winrace er nevnt, de skal være flinke. I Bergen bruker vi en som heter "Sveis & Propellservice", han holder til på et sted som heter Strøno og er utrolig flink. Kansje det er verdt å skjekke pris hos begge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.