Jump to content

I dag tabba jeg meg ut :-)

Hallaron

Recommended Posts

:lol: :lol: Som jeg har skrevet litt om i andre tråder her på BP, tenker jeg å installere autopilot i båten. Det står noen kroner igjen på båtkontoen fra i fjor, og de kronene passet fint til et tilbud fra Malfix. Tenkte bare å innføre denne autopiloten stille og rolig uten å informere hun jeg bor sammen med om dette, hva vet vel hun om prisen på en autopilot ?? Og i går sendte jeg en mail til Malfix der jeg ba om avklaring av noen detaljer rundt Raymarine S1 wheel, bl.a. om den kunne fjernstyres, det kan den, så alt lå til rette for en diskré og rask transaksjon. Den store tabben var bare at jeg var litt stressa når den mailen gikk avgårde, så jeg satte telefonnummeret hennes i tilfelle det skulle gies noen beskjeder :headbang::crazy: Og de oppegående av dere har allerede gjettet det, han ringte til henne og forklarte at; joda samboeren din skal ha autopilot til båten. Da er det vel bare å stille med blomster og :wflag: når jeg kommer hjem i dag.... At det går ann å bli så distre... :lol: :lol:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Formoder prisen ikke ble diskutert med din bedre halvdel, så det er fortsatt håp her selv om det er en skikkelig blunder du har gjort her...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Dersom ikke prisen på autopiloten kom frem i løpet av telefonsamtalen, har Roger'n hos Malfix en grei løsning. Du kan få beløpet delt på 2 kassalapper. Så viser du den ene til din elskede, og gjemmer den andre (godt!).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Med autopilot får du jo selvfølgelig mer tid til å holde rundt din kjære og ikke bare i roret. Nærhet og varme. Det må da telle i regnestykket når du kommer hjem. :yesnod:

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Jeg tror du har rett Pete, å komme hjem med blomster er en erkjennelse. Det er det samme som om man kommer hjem med presang etter å ha vært på reise - da lukter det dårlig samvittighet lang vei. - Ikke det at jeg har noe å skjule, men det føles allikevel litt ugreit..

Etter konas siste bravader i Stockholms butikker for å handle mengder med sko og lørv, så skal jeg bestille båtutstyr i hennes navn. Først bar det inn på NK, og det var den dagen. Så var det på Sturegalleriet og det var en dag til...??? Jeg kjøpte bare en jakke.

Hva er problemet? Det er jo penger igjen på båtkontoen og de skal vel brukes på båtutstyr. Dersom båten ikke har andre mer påtrengende behov, så må vel autopilot være en riktig investering. Eller kanskje dere er uenige om hva båten trenger mest? :discuss:

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Den store tabben var bare at jeg var litt stressa når den mailen gikk avgårde, så jeg satte telefonnummeret hennes i tilfelle det skulle gies noen beskjeder :headbang::crazy: Og de oppegående av dere har allerede gjettet det, han ringte til henne og forklarte at; joda samboeren din skal ha autopilot til båten. Da er det vel bare å stille med blomster og :wflag: når jeg kommer hjem i dag.... At det går ann å bli så distre... :lol: :lol:

Tror det var skikkelig smart å kjøpe autopilot. Hvis du har problemer med å huske eget telefon-nummer trenger du i høyste grad utsrtyr som finner veien fram til målet hehe

lykke til med kjøpet. Kjøp en flaske vin og 10 roser og det med telefon-nummeret var skikkelig genialt...

Edited by havgaaaaapet (see edit history)

Sikkerhetstrickset er genialt - alt kan forklares med økt sikkerhet; baugthrustere, ankervinsjer, dipedut- og dipedatt - alt er KJEMPEviktig for at alle skal føle seg trygge så vel på sjøen som i havn :lol:

En annen strategi er å love at det heretter bare er båten som skal gå på autopilot. :wink:

Ingen varige men! Neida - det ble ikke noe storm av dette. Har gitt opp tenker jeg, det var værre da transportservice sto på døra og leverte en 260 kg tung snekkermaskin, samme dag som min yngste datter kome hjem fra sykehuset :-)

Og til Sebaldus: Jepp den skal fungere utmerket med fjernkontroll!!

Sikkerhet er bra... har en kjenning som klarte å overbevise madammen om at det var mye bedre bremser på BMW M5 i forhold til en standard BMW 520, og at det var den eneste grunnen til at han måtte ha M5. Han har fortsatt både bilen og kjerringa.. :cheers:

Men jeg må påpeke at Malfix opptrådte lite proffesjonelt. Når en kar bestiller autopilot, og en quinde tar telefonen når han ringer, er det bare å si "sorry, feil nummer" og legge på.. :nono:

Er dere uheldig taper han hele salget, og du må fortsatt holde i roret alene :wink: