Jump to content

vedlikehold av Wallas 2400


Åsabu

Recommended Posts

Har to utløp på varmeren. En ute og en inne i kabinen. Kan jeg blokkere det ute slik at jeg får mer varm luft inne. Tenker da på å montere på et avtagbart lokk på utbløsningsdysen ute.

Det er vanlig at dysene har et spjeld bak frontrista, som kan lukkes. Men det sitter et overopphetingsvern på varmeren, en knapp, ved utblåsingene (om jeg husker rett). Den kan komme til å slå ut om du stenger den ene utblåsingen, da apparatet trenger en viss luftgjennomstrømming for ikke å bli overopphetet. Det finner du jo ut. Husker ikke om den må resettes manuelt eller automatisk etter nedkjøling. Jeg måtte leve med å fyre for både meg selv og kråka da jeg hadde denne varmeren.

Link to post
Share on other sites

Dysene mine har ikke sjeld som kan lukkes. Men kan prøve å dekke foran dysene for å se hva som skjer.

 

Er det noen som vet levetiden på glødespiral og veke?

 

Jeg har hatt ett par Wallaser. Termosikringen løser nesten garantert ut hvis du tetter det ene utløpet.

Mener den må resettes for hånd etterpå.

Det ene er varmere enn det andre, så jeg tok det varmeste ute og det kalde inne.

 

Hadde service på min pga glødespiralen var gåen. Da var det 15 år siden det var byttet veke og glødespiral sist.

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...
Åsabu skrev On 2.12.2007 at 10.21:

Manualen er laget av AS Maritim. Ikke orginal fra Wallas så i følge reglene for posting kan jeg komme i konflikt med opphavsretten, så hvis noen vil ha den så send meg en IM så mailer jeg den gjerne videre

 

"For å unngå problemer med opphavsrett gjelder følgende:

 

-Dokumentet må være laget av produsenten, og direkte knyttet til et bruk av ett produkt fra denne.

-3. parts manualer (som f.eks Haynes) kan IKKE lastes opp.

-Det må gjelde fysiske produkter, ikke programvare.

-Er det allerede tilgjengelig på nettet legger man istedet ut en link under Eksterne linker. (Alle Volvo brukermanualer ligger på nettet)."

Har du fremdeles denne manualen? 

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg har en Wallas 2400 fra 1986. Fungerer strålende. Aldri vært på service. Jeg har hatt den ned meg hjem 2 ganger p.g.a. støy. Møkk i viften. Sist gang åpnet jeg brennkammeret for å se om det var noe som måtte byttes ut. Det var det ikke.

 

Eivind

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...