Jump to content

La oss skryte av Regina

TMS

Recommended Posts

Her kommer en oppfordring til alle på forumet til å si alt det pene de kan komme på om Regina. Det er tydelig et desperat og udekket behov hos eiere av enkelte båttyper for å få anerkjennelse. La oss hjelpe dem å dekke dette behovet, slilk at de slipper å snakke skitt om andre båttyper. I denne tråden skal det bare skrives positivt om Regina. For å fremheve Regina er det også lov å snakke dritt om Bavaria, forutsatt at ingen forsvarer Bavaria her. husk at hensikten er å bygge opp Regina eieres selvfølelse i denne tråden og da er det best å underbygge alt negativt om andre båter enn Regina. Målet helliger middelet..

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Etterkommer ropet om hjelp til bygging av selvfølelse:

I dekkshusbåt-segmentet finnes det mye rart. Båttypen krever et anselig antall føtter for at den skal være vellykket, hvis ikke blir det for mange dårlige kompromisser, etter min mening.

Nå har jeg aldri satt min fot i en Regina, men rent linjemessig er 43-foteren definitivt blant de mest vellykkede i klassen.

Regina har vanvitig vakre vindusrammer utvendig og praktfulle doradeventiler. De kommer, sammen med det andre blanke, luker, etc., fra Man Ship Marine på Taiwan. Hulda har tenkt muligens å sette på et par doradeventiler. Ta en titt på hjemmesiden til Man Ship, mye bra der.

Ellers så er jeg enig i dette med layout innvendig og dekkshusløsning. Hulda er 13 meter over stevner. Dette er vel noe av det mindre man bør ha for at dekksalongutførelsen skal bli vellykket. Kommer man ned i 11 meter blir det for kort.

Redigert av Hulda (see edit history)

Regina er en veldig vakker båt , kanskje den vakreste dekshusbåten på 35 fot i verden , kvalitetsinntrykket man får av å være i en slik båt er nesten på grensen til Najad , båten har gjennomtenkt romslig løsning , deksutstyr er av høy kvalitet og dimensjonert for seiling , selv om ikke plassering av vinsjer og slikt er optimalt i en seilers øye så er cocpit ypperlig for turhavseilas.

Båten har et tungt og solid preg.

Etter min mening er det for mye bruk av eksotiske treverk , ikke mulig å få båten ute teakdekk og slikt men det går mer på smak og samvittighet enn eyecandyfaktor.

Båten parkere bavaria på kvalitet , håndverk og utseende og prisen er slett ikke ille for en båt i denn klasse , sammenlignbare båter er Nauticat av den nye seilbare typen , najad og sweden yachts. HR når ikke reginaen til knærne.

Båt for folk som er glad i turbruk.

Sånn , da var skrytet avlevert , er det noen som ønsker å sende meg en cognac i julegave så er det bare å sende meg en PM for å få adressen.

Regina har vanvitig vakre vindusrammer utvendig og praktfulle doradeventiler. De kommer, sammen med det andre blanke, luker, etc., fra Man Ship Marine på Taiwan. Hulda har tenkt muligens å sette på et par doradeventiler. Ta en titt på hjemmesiden til Man Ship, mye bra der.

Luker og ventiler fra Man Ship er standardutstyr på alle Princesser fra 86 og til langt opp på -90 tallet. Har gått bort fra de nå på nyere båter ser jeg. Erstatningen gir ikke det samme inntrykket av kvalitet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det var ca 240 båter som startet på årets ARC regatta. og aktiviteten på bryggene var høy dagene før startskuddet. Proviant for tre uker skulle ombord og masse service skulle utføres. Når denne båten kom inn i havna hadde allikevel alle tid til å beundre den. Jeg vet ikke hvorfor eieren valgte akkurat denne båten, men han har trolig litt mer penger enn gjennomsnittet. Jeg mener det ikke er galt å sammenligne båter og diskutere sikkerhet på en saklig måte, men det ville være feil om eieren av denne båten uttaler at en regina 43 er en dårlig båt bare fordi han har en større og dyrere båt. Litt skryt gjør godt for skjelen og litt forsiktig konstruktiv kritikk er lærerikt. (Min personlige mening)

tomast.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...