lano2 Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Dere såkalte ekspertene har sikkert rett. Vi i Regina-sekten gjør nok lurt i å høre på dere. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Jeg har vært litt i en Regina 43.. Det er rett og slett en fantastisk fin båt med gjennomført høy kvalitet på håndtverket! Planløsningen er meget fin, og jeg finner rett og slett ikke no særlig å si av negative ting om båten! Jeg håper jeg en gang kan få meg en slik selv! Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Ærlig talt, hva slags tråd er dette! Hvor gamle er vi på forumet her!! Det må da være det beste at de som har behov for å kritisere et båtmerke ikke får respons tilbake. I det øyeblikk de får det, gir det bare næring til flere sleivspark. Jeg synes denne tråden lukter av selvmedlidenhet og vil ikke bidra til noe positivt. La oss heller få en holdning til at barnslige sleivspark ikke får respons, da tror jeg de vil miste brodden. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Hvor gamle er vi på forumet her!! Jeg er 36 år. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Det er en fin alder.... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Reginaen er en vakker båt! Eneste som er synd er at den ikke passer min økonomi Du har en flott båt Lano Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Suggen (i sundet) Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Jeg er 45 og leser tråden med stor fornøyelse Har aldri vært i seilbåt, men er 100% sikker på at Regina er helt best. Ketil Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Carl Beyer har gjort en god jobb ja, men synes faktisk at Regina 35 er vel så fin som 43.... Men det syntes ikke blondinen....heldigvis... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 1.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 (redigert) Her er en Regina 49 på vei til Karibien. De er med i ARC, og har seilt i 1 uke nå, ut fra Las Palmas. ...bare 2100 nautiske mil igjen.... http://www.funsailing.se/1483/ Nøyaktig posisjon: http://www.worldcruising.net/boat3.asp?BoatID=1282& Redigert 1.Desember.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Komplekser gir seg ofte uttrykk i to ting: 1) skryt av seg og sitt 2) forsvar av seg og sitt Både og Regina og Lano-mannen er både flotte, snille og sjødyktige. Flott at du gir oss innblikk i disse vakre båtene og ikke minst en masse saklig om Bavaria! ... skal bli spennende å se om det virker forebyggende, dere Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Tusen Takk Swande. Alltid like hyggelig å høre fra deg. En god Bavariadiskusjon er liksom ikke det samme uten dine kunnskapsrike innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Her har du virkelig fått drahjelp til en tråd i din ånd, såpa. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Kunne tenkt meg å avspore litt: En ting er selve båtmerket Regina, men hva med reginaeiere? Jeg har ligget ved siden av et par reginaeiere i gjestehavner og en ting hadde de felles: Merkelig oppførsel, og ikke som båtfolk flest, men begge hadde en del fellestrekk. Er det en spesiell type mennesker som tiltrekkes av disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 (redigert) Ja bliss X jeg tror de har en slags innsidig trygghetsfølelse som kommer av at de slipper å tenkte på og oppleve scenarioer som dette , derfor den litt uvanlige oppførselen ved brygga som ikke de fleste andre har. There were cracks all over the area where the keel is attached to the boat. Shortly after leaving Bergen, he took at quick peak to check the keel bolts. Then he ordered his whole family to put on the lifejackets and go on deck! The houle [hull] had delaminated from the ribs and there was a distance of several centimeters. From the movement on the top of the bolts, he calculated that the keel was pitching more than 50 cm down in the lowest part of the keel!!! Have you ever checked if the bulkheads are laminated to the hull and deck? If no, be ready for another surprise; they are just sika fastened. Is that the reason why you hear those grinding noises and cannot close some doors when heeling, even loose some of those fancy shaped plexi portholes while sailing?? They twist and bend like a snake.. Redigert 2.Desember.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Kunne tenkt meg å avspore litt: En ting er selve båtmerket Regina, men hva med reginaeiere? Jeg har ligget ved siden av et par reginaeiere i gjestehavner og en ting hadde de felles: Merkelig oppførsel, og ikke som båtfolk flest, men begge hadde en del fellestrekk. Er det en spesiell type mennesker som tiltrekkes av disse båtene? Alle som ikke velger Bavaria er avvikere....... Regina er fine pyntegjenstander - krom, teak, lakk og annen polish. De er sikkert også bygget på en skikkelig måte med mye godt utstyr og tåler en støyt. Jeg har ikke forsøkt å gjøre meg opp noen spesiell mening om denne båten da jeg ikke liker denne cockpit løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Ja bliss X jeg tror de har en slags innsidig trygghetsfølelse som kommer av at de slipper å tenkte på og oppleve scenarioer som dette , derfor den litt uvanlige oppførselen ved brygga som ikke de fleste andre har. There were cracks all over the area where the keel is attached to the boat. Shortly after leaving Bergen, he took at quick peak to check the keel bolts. Then he ordered his whole family to put on the lifejackets and go on deck! The houle [hull] had delaminated from the ribs and there was a distance of several centimeters. From the movement on the top of the bolts, he calculated that the keel was pitching more than 50 cm down in the lowest part of the keel!!! Hey, Jeg kjenner han som opplevde dette. Båten ligger 35 meter fra meg i dette øyeblikk. Til salgs. Han er på sin tredje kjøl. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Astor Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Jeg er 45 og leser tråden med stor fornøyelse Har aldri vært i seilbåt, men er 100% sikker på at Regina er helt best. Ketil Støtter Ketil i det han skriver, bortsett fra at jeg er 57. Regina er best! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
gimi Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Jepp - så klarte vi å snu Regina tråden til en Bavaria tråd - tok ca. 40 innlegg, sikkert litt flere en SSB's forventninger. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 GIMI I innleggsposten så skulle man skryte av regina og gjerne si litt negativt om bavaria. Se heller slik på det at det ble brukt hele 40innlegg på punkt 1 før man ikke gikk over til del 2 , kanskje blir det 40innlegg på del 2 Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 reginaen ser veldig bra ut og har riktig type (fast) kjøl + + + + men tror den har et stykke igjen til HR båtene nåt det gjelder å tåle bank........;) Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 GIMII innleggsposten så skulle man skryte av regina og gjerne si litt negativt om bavaria. Se heller slik på det at det ble brukt hele 40innlegg på punkt 1 før man ikke gikk over til del 2 , kanskje blir det 40innlegg på del 2 Ooops - er av og til like lite oppmerksom når jeg leser innstruksjonsbøker også Bavaria er en møkkabåt - Regina ruler Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Bavaria og Regina konkurrerer vel ikke om de samme kundene? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Oteren Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Nei i følge en sikker kilde er nok ikke Regina-eiere som alle andre: men hva med reginaeiere? Jeg har ligget ved siden av et par reginaeiere i gjestehavner og en ting hadde de felles:Merkelig oppførsel, og ikke som båtfolk flest, men begge hadde en del fellestrekk. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 (redigert) Tja...Bavaria, Regina.... Jeg har til gode å se en Regina "Live" jeg og kan derfor ikke si noe om eierne, men jeg har litt erfaring med Hallberg Rassey eiere. De er stort sett som andre båteiere, men når det gjelder behjelpelighet med plass ved uvær, nei da er de mer optatt av sitt eget velbefinende og nekter å flytte litt på fortøyninger for å gjøre plass til flere. Si meg, har disse HR båtene dårlig med fortøynings alternativer, eller bare MÅ de ligge "longside" ? (ikke bare egenopplevd, men også andre som har samme erfaringen....) Redigert: Det skrives vel kanskje Hallberg Rassy, for ikke å støte noen.... Redigert 2.Desember.2007 av Sundberg (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sun Flyer Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Tja...Bavaria, Regina.... Jeg har til gode å se en Regina "Live" jeg og kan derfor ikke si noe om eierne, men jeg har litt erfaring med Hallberg Rassey eiere.De er stort sett som andre båteiere, men når det gjelder behjelpelighet med plass ved uvær, nei da er de mer optatt av sitt eget velbefinende og nekter å flytte litt på fortøyninger for å gjøre plass til flere.Si meg, har disse HR båtene dårlig med fortøynings alternativer, eller bare MÅ de ligge "longside" ? (ikke bare egenopplevd, men også andre som har samme erfaringen....)Redigert: Det skrives vel kanskje Hallberg Rassy, for ikke å støte noen.... Tror ikke det hallberg-rassy eierne er annerledes her enn andre. En av grunnene til at jeg i noen tilfeller er skeptisk til motorbåter utenpå meg er at ca halvparten fortøyer først og fendrer etterpå. Det er sikkert en egen diskusjon hvorfor, men jeg opplever det slik ihvertfall. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.