Jump to content

Båtførerprøven på nett

BårdK

Recommended Posts

Har bladd litt i tråder om Båtførerprøven men ikke funnet svar. Skal ta båtførerprøven i løpet av vinteren/våren og lurer på om noen har erfaring med kurs- og/eller bare prøve på nett? Har anskaffet "Båtførerboka" som visstnok skal dekke innholdet rimelig greit, men et nettbasert kurs er kanskje bedre en bare å lese og notere på egenhånd?

Jeg tok båtførerprøven på nett i våres. Brukte foleuniversitetet, Jeg var svært godt fornøyd. De hadde blant annet lagt inn filmklipp for å forklare. Eksamen tok jeg under sjøen for alle på Lillestrøm.

CBK 538

LE5871-EINARSEN

Begynnte på båtførerprøve-kurs på internett i høst. Syntes kurset var lærerikt ( selv om mange her inne mener at slik teori bare er bortkastet! ) Da jeg skulle ta selve prøven, ble jeg henvist til en liste fra Norsk test.no. Da jeg tok kontakt med flere aktuelle testsenter som sto oppført på listen, fikk jeg beskjed om at...... jo båtførerprøven kunne jeg ta hos dem, men da måtte jeg også ta båtførerprøve-kurs hos dem ! Det endte med at jeg måtte melde meg på ett "helgekurs" og fikk tatt prøven. Måtte jo da betale for to kurs, så jeg vil anbefale deg at FØR du melder deg på ett internettkurs, sjekker om du VIRKELIG får tatt eksamen på ett lokalt testsenter.

Edited by Hafrsfjord (see edit history)

Alle testsentre er godkjent av Norsk Test AS, og som følge av det skal de selvfølgelig tilby deg å ta prøven på nettet. Og det, enten du har gått på teorikurs eller studert pensum på egen hånd.

Dette burde du ta opp med testsenteret Hafrsfjord, eller ta kontakt med Norsk Test AS, så får du fort svar på det.

Begynnte på båtførerprøve-kurs på internett i høst. Syntes kurset var lærerikt ( selv om mange her inne mener at slik teori bare er bortkastet! )

Uten tvil forskjellige oppfatninger om obligatorisk båtførerprøve etc etc her på forumet (og ellers), men har faktisk tilgode å se at noen har hevdet dette - teori er bortkastet? Hadde vært fint om du kunne dokumentere denne påstanden ved å henvise til noen innlegg! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hadde vært fint om du kunne dokumentere denne påstanden ved å henvise til noen innlegg! :yesnod:

Slik jeg leser det i bl.a. denne tråden :

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31539

....så er ankepunktet mot båtførerprøven at den oftest bare er teoretisk og ikke har noen praktisk opplæring, og at det derfor har liten verdi å ta båtførerbeviset. Selvfølgelig burde jeg jo skrevet -mange mener at å ta Båtførerprøven var bortkastet-. Det er godt mulig jeg tar feil når jeg leser tråden, jeg er ikke ett øyeblikk i tvil om at det finnes folk her inne som skjønner dette mye bedre enn meg.