Jump to content

Båtførerprøven på nett

BårdK

Recommended Posts

Begynnte på båtførerprøve-kurs på internett i høst. Syntes kurset var lærerikt ( selv om mange her inne mener at slik teori bare er bortkastet! ) Da jeg skulle ta selve prøven, ble jeg henvist til en liste fra Norsk test.no. Da jeg tok kontakt med flere aktuelle testsenter som sto oppført på listen, fikk jeg beskjed om at...... jo båtførerprøven kunne jeg ta hos dem, men da måtte jeg også ta båtførerprøve-kurs hos dem ! Det endte med at jeg måtte melde meg på ett "helgekurs" og fikk tatt prøven. Måtte jo da betale for to kurs, så jeg vil anbefale deg at FØR du melder deg på ett internettkurs, sjekker om du VIRKELIG får tatt eksamen på ett lokalt testsenter.

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Begynnte på båtførerprøve-kurs på internett i høst. Syntes kurset var lærerikt ( selv om mange her inne mener at slik teori bare er bortkastet! )

Uten tvil forskjellige oppfatninger om obligatorisk båtførerprøve etc etc her på forumet (og ellers), men har faktisk tilgode å se at noen har hevdet dette - teori er bortkastet? Hadde vært fint om du kunne dokumentere denne påstanden ved å henvise til noen innlegg! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hadde vært fint om du kunne dokumentere denne påstanden ved å henvise til noen innlegg! :yesnod:

Slik jeg leser det i bl.a. denne tråden :

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31539

....så er ankepunktet mot båtførerprøven at den oftest bare er teoretisk og ikke har noen praktisk opplæring, og at det derfor har liten verdi å ta båtførerbeviset. Selvfølgelig burde jeg jo skrevet -mange mener at å ta Båtførerprøven var bortkastet-. Det er godt mulig jeg tar feil når jeg leser tråden, jeg er ikke ett øyeblikk i tvil om at det finnes folk her inne som skjønner dette mye bedre enn meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...