Jump to content

Hvor lang båtferie i år?

Fenix

Recommended Posts

Tre ukers sommerferie starter alltid med båtferie. Om den blir to eller tre uker i båten avhenger litt av været men som oftest blir det i overkant av to uker og resten på hytta på fjellet.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Ut på tur, aldri sur!  :confused:

1-3 uker, uavhengig av vær. Blir det dårlig, da er nærmeste havn full av opplevelser og hyggelige folk!  :confused: Også i Sverige/Danmark!

Tenåringer ombord? Hmmm.... Mine er over det stadiet, hadde ikke båt da, heldigvis...!  :confused: Lykke til! Gode råd er dyre der....  :confused:

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Hei :confused:

Vi får nyte båtlivet så lenge det varer. Har 2 jenter på 10 og 13 år og merker at tempraturen om bord stiger dess lenger vi er på sjøen. :discuss Det er vel bare å innse at vi har maks et par år igjen med det båtlivet som vi har nå.  :confused:

Viss båten blir solgt kommer eg garantert til å kjøpe en liten egobåt :confused: :diving

Jamo

Hei :wink:

Vi får nyte båtlivet så lenge det varer. Har 2 jenter på 10 og 13 år og merker at tempraturen om bord stiger dess lenger vi er på sjøen. :discuss Det er vel bare å innse at vi har maks et par år igjen med det båtlivet som vi har nå.  :headbang:

Viss båten blir solgt kommer eg garantert til å kjøpe en liten egobåt :fishing: :diving

Jamo

Båtlivet blir akkurat like bra uten at ungene er med.  Vi har to unger, nå henholdsvis 23 og 28, og nå sloss de nesten for å være med gamlingene på sjøen.  Men, en liten periode når de var rundt 18 -22 var det ikke altid de ville være med.  Før de ble 18 ble de gjerne med, tok med seg en venn, og jolla, som gikk nesten 30 knop hang jo bak båten.  

Etter mitt skjønn måtte det være galskap å selge båten fordi om ungene forlater heimen og båtlivet.  Det er i alle fall bare for en liten periode, så har du dem der igjen, og plutselig må du kjøpe større båt, fordi venner, venner av ungene, og barnebarn  skal være med.  Just you wait.

Noen ganger er det deilig å dra alene på sjøen spør du meg. :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

På sommeren???   Å huff, å huff :cheers:

:fishing:

Når admiralen er født og oppvokst i fjellheimen er jeg glad for at hun i det hele tatt blir med i båten. :headbang::wink:  

Så noen dager på fjellet er nok en plikt så lenge det er gamle foreldre med i bilde osv.

Må jo få legge til at hun er veldig glad i både båten og sjølivet så jeg har ingen ting å klage på

- - og noe må en kanskje forsake????????????  :lol:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Etter mitt skjønn måtte det være galskap å selge båten fordi om ungene forlater heimen og båtlivet.  Det er i alle fall bare for en liten periode, så har du dem der igjen, og plutselig må du kjøpe større båt, fordi venner, venner av ungene, og barnebarn  skal være med.

Nettopp , lider sterkt av 3 fot (meter) syken :headbang:

Vaksen stålbåt står høyt på ønskelisten :fishing:

Noen ganger er det deilig å dra alene på sjøen spør du meg.

Det samme sier jeg! Nesten. Det vil si at kjæresten og jeg bare venter på å komme oss ut, bare vi to... Og det blir minst 5 uker i båt....forhåpentlig mer, hvis det er lov å legge til noen ovale helger? Og Baatplass-vimpelen er det første jeg ser etter, både i gjestehavner og i uthavner....

Hilsen Syvert  :headbang:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

:wink: Hvis båt og helsa er iorden så starter min min første sommer i den nye båten med en langtur så fort været og båten er klar ,påsken tipper jeg . Tar vel ei uke ellerno på min første langtur helt aleine :wink: ,sverige  blir det nok da. Når sommeren kommer så spørs det om fruen jobber eller ikke .Ikke jobb  ,ja da blir mange uker på tur ,jobber hun slik at det blir "vanlig" ferie , blir 4 uker litt rundt om og telemarkskanalen er planen ,håper det ikke blir i fellesferien ,men men må man så må man .Da jeg ikke jobber lengere så blir det nok mange lange turer , så hvor mange uker det blir det kan vi jo ramse opp fra loggboken til høsten .Men som sagt til påsken da har varmen kommet så mye at jeg kan montere pentrypumper og fylle vann og montere den nybestilte kalesjen  som skal komme i uke 14 så da starter sesongen for fult  :cool:

Hvordan klare og vente til da , ja det er vel ikke det letteste som er ,uffameg  :drink:

Hilsen Kaptein på    Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Blir nok en 14 dagers tur på oss. Vi har jo 2 barn ei jente på 13 og en liten gutt på  14 mnd.!

Litt sammarbeidsproblemer innimellom på lang turer er det jo. Skal ellers på hytta som vanlig som ligger ved sjøen. Kjøpte båt her oppe i Trondheim for å utvide båtsesongen til mer en de vanlig 3 ukene på hytta.

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Vi satser på 4 ukers båtferie iår.

Ungene er  10 og 14 så det går vel greit i ett par år til før den største bergynner å murre.

Men jolla må være med.

Friperioden blir iår F.om. 30/6 og 4 uker fremover. Så det blir vel mye køkjøring og overfylte havner . :yesnod: Planen er Danmark og Svenskekysten.

Har de siste årene hatt friperioden i juni og august.  som jeg syns er betraktlig bedre.

Pekjan

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Båtlykke måles i motortimer !!    (og overnattingsdøgn)

Hilsen Snekkeeier.

Nei, slik var det de første årene, nå er det motsatt.

Bilde

Lars H.

(snekkeeier)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Har i pollen trykket  på 5 uker eller mer.

Hadde 58 døgn i båten i fjor og den regner jeg med ryker i år. Sjøsetter om ca 2-3 uker og da er det full rulle. Har servering (mat) i båten de fleste helger utover og ingen her i hjemmehavna, så det blir mye båt/overnatting framover.

Skal jo også opp på Kråkerøy og se om Walter S har fått seg vimpel :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...