Jump to content

Flaps til scand classic 25

Bav29sport

Recommended Posts

Har også hatt en Scand 25 "dassic" med flaps - faktisk har de fleste jeg har sett hatt dette montert. Litt vanskelig å gi noen konkret vurdering siden jeg bare har prøvd _med_ flaps, men den gikk rimelig greit i vannet opp til 8-8.5 knop. På full spiker gikk den rundt 9.5 knop - da grov den adskillig mer sjø (så varte det heller ikke særlig lenge før motoren - VP MD21 61 hk - gikk varm). Flapsen var støpt på skroget i en avrundet form og var temmelig stor, stakk antakelig ut ca. 30 cm i bakkant (med forbehold for dårlig hukommelse da jeg solgte båten i -97).

Redigert av Fantino (see edit history)

Har erfaring med Scand Classic både uten og med trimplan.

Opprinnelig 36 hk Volvo uten trimplan. Gjorde ca 7 knop og gravde seg voldsomt. Mye bølgeproduksjon.

Byttet motor til 63 hk Yanmar og monterte smatidig trimplan. Gjør nå 10-12 knop. Ikke egentlig store forskjellen i fart med tanke på betydelig effektøkning, men båten går mye flatere i vannet og er mer lettdrevet. I tilleg "ruller" den mye mindre i bølger. Den ligger også roligere i havn.

Vil tro du kan vinne 1-2 knopp med høt turtall med 36 hk. På lave turtall merker du nok liten forskjell.

Vi fikk trimplanet montert på Scan Fabrikken på Hasseltangen. Kontakt dem så får du sikkert kjøpt orginalt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...