Jump to content

tohatsu 25, funker den her bra? hva mener dere?

Noflow

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=40&page=2

så litt rundt, fant den her. skal dit i helga kanskje å se på båt så tenkte jeg på en tohatsu 25 til motor, 16 000 med original kontrollboks, el. start og han hadde alle kviteringer. er et par jeg har prata med og de sier dette er et bra kjøp, pappa synes den virka veldig grei og.

hva er meningene deres? burde dette være noe å satse på hvis vi skulle finne på å kjøpe til helgen? var jo mye for pengene, og den er i hvertfall ikke tyvegods.

så litt rundt, fant den her. skal dit i helga kanskje å se på båt så tenkte jeg på en tohatsu 25 til motor, 16 000 med original kontrollboks, el. start og han hadde alle kviteringer. er et par jeg har prata med og de sier dette er et bra kjøp, pappa synes den virka veldig grei og.

hva er meningene deres? burde dette være noe å satse på hvis vi skulle finne på å kjøpe til helgen? var jo mye for pengene, og den er i hvertfall ikke tyvegods.

Hei, har 25 hk Tohatsu 2004 mod. på landstedbåt With 442. Meget godt fornøyd med Tohatsu. Den er nok ikke av de mest bensingjerrige på markedet, men tar det igjen på driftsikkerhet og speed. I følge junior gjør den 25 knop med denne båten. Regner med at 2001 mod. også lett kan gjøres om til 30 hk, ved å skifte pakning på innsug bak forgasser dersom dette skulle være ønskelig.

Tohatsu 2-takter er en enkel og grei motor, som man kan foreta service på selv. Lykke til. :yesnod:

Hei

Har hatt Tohatsu 25 noen år på en lettbåt i dykkerklubben. Funket svært bra hele året uten noen form for problemer. Regnes vel som en driftsikker arbeidshest, men bruker kanskje litt i ovekant av snittet og støyer litt.

Mons

Mons

jeg ville nok satset på den derre vist eg var deg.. :smiley:

Men ville prøvd å prute den litt :discuss:

Men det er jo ikke alt for mye for en with seilaren...

og istedenfor og kjøre på fullt så kan du sakke ned og spare bensin menst andre with med 9,9 må ha full gass.. :cheers:

<M/S Skipper har endret navn til Donald2.>

hei der, jeg har en slik motoror (2 år) og lurer på hvor den pakningen sitter. har motoren på en with 14 og synes at den er litt treig, lute på om det kunne være for stor stigning på propellen? eller så er vi svært fornøyd med motoren. bruker den hele året.

Hadde en kamerat med en 20Hk på 10' with "skall" det vil si hjemmestøp uten dobbeltbunn. Han lå en gang stille med båten, ga fullt styreutslag til styrbord og ga bånn pinne.... Resultatet var at båten begravde babord "hjørne" under vann, og båten gikk rett ned.... :headbang:

Heldigvis hadde han langt fortøyningsline og fikk hjelp av en passerende båt til å få dratt den inn til land og tømt den :lol:

hei der, jeg har en slik motoror (2 år) og lurer på hvor den pakningen sitter. , lute på om det kunne være for stor stigning på propellen? eller så er vi svært fornøyd med motoren. bruker den hele året.

Pakningen sitter mellom forgasser og innsuget. Lysåpningen i denne må gjøres større. Du kan kjøpe ny eller skjære større åpning i den du har.

Når det gjelder stigning på propellen, ville jeg sjekket turtallet på motoren først. Skal vel ligge på 5000-6000 rpm på en 25 hk.Tohatsu. :wink:

Enig med `Seilaren`, vær forsiktig ihvertfall i motvind. Har hørt om noen som har blitt slått rundt. :nonod:

En kamerat av meg har en 10 fot GH med 25 hk på. Hopper mye, for å si det på en pen måte. Spør du meg, ser det ut som om den er millimeter fra å gå rundt, enten vertikalt eller horisontalt :eek::lol: Den går bare 3 knop fortere enn min AL320 med utrimmet 9,9hk :cool:

hmm, det var ikke noe fort, vet jo om en with 10 med 30 hk tohatsu; 34,7 knop kunne heves mer, turbo hot shot prop

en annen med merc 30 klarte 37,4 med heving setback og skikkelig ballistic prop vridd osv. men da spant den i sving, så senka han den litt, da fikk ha 35,4 og den satt i sving, så satser på 35 knop ca jeg..

Jo lengre nord vi kommer jo galnere er folk.. :crazy:

Jeg har kjørt en Dromedille 10 fot med 15hk i 1m høye bølger (Kvitsøy i Rogaland) Og da var 15hk helst alt for mye.

På flat sjø oppfører båten seg ganske "hissig" og kan med feil kjøring lett rå rundt. (Jeg har forresten blitt kastet ut av en Steady 320 med 15hk Ikke å ambefale)

Skal du klare 35 knop så skaff deg en båt som er bygget for det. At andre klarer det er ikke ar argument. Små unger roper alltid; alle andre får lov!! Vil du ha en båt som det går ann å bruke i litt sjø og som du kan svinge med så er ikke dette rett.

Men hva jeg i utgangspungtet mener om den farten vet du godt.. :smash::wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Har selv en Tohatsu 25, 99 tror jeg.

Kjøpte den ny. Problemfritt så langt. Men den støyer og bruker mye bensin.

Fordelen er at den har en meget god toppfart sammenlignet med de fleste konkurrentene.

Godt fornøyd med den i alle fall.

har nå funnet ut at det ikke er noe å spare på å kjøpe den billigste, for et kit for ombygging til kontrollboks koster ca 2500, original kontrollboks... sikkert 3000, kabler osv. pluss den andre har elstart, så da blir det ikke noe å spare på allikevel...

320 Dromedille funker bra med 25 Hk + kjørte selv 320 med styrekonsoll og 28 Mariner ... men du trenger styrekonsoll....gikk veldig bra... litt følsom når du er alene, man alt med måte, så går jo det som regel bra...

Noe annet var det når vi hekter 28 hesteren på en 10 fots zodiac ... da ble den manisk og helt ustyrlig ... mye bedre med 20 hesteren ..

Edited by Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Vurderer og kjøpe en Tohatsu 25HK lang stamme fra et firma i Oslo som selger disse.

Fant det på finn.no

Dette er en 2 takts motor til kr. 24990.- Hva mener Dere om prisen og fornuften med og kjøpe en 2 takts motor til den prisen.

Er mye billigere en og kjøpe en 4 takter.

Har sent mail og spurt på et tilbud innkludert frakt til møre på en slik motor.