Jump to content

Dieselvarmer, mystisk hull i kanten av lyddemper


Frøken Fryd

Recommended Posts

Det er riktig at hullet skal være det laveste punktet pga kondensen. Men, hva er det sevciemannen sier? At det finnes en annen og mer egnet potte? Jeg må høre med Lautom om dette....

 

Jeg har aldri merket noe eksos ut fra dette hullet, ei heller eksoslekkasje fra noe annent sted. Nå bruker jeg ikke min så mye...bare 1 times tid en gang i blant for å varme opp varmtvannstanken.

 

Men, jeg også erfarte at Lautom faktisk ikke leverer pakken tilpasset båt, men kun for bil.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei igjen folkens

 

Skal nå montere denne lyddempere. For å få den på laveste punkt på slangen havner den ganske nærme varmen...kanskje 20 cm slange mellom demper og varmer. Er dette noe problem? Har ikke manual eller installasjonsguide så skulle gjerne sjekket opp dette.

 

Ellers er det et problem at eksosslangen lett kan komme i kontakt med diverse slanger bak i rommet der varmere er montert. Har derfor kjøpt en meter av dette stoffet:

exhaust lagging nr 1 på ebay

 

cf8a_1.JPG

 

etter at dette lå i postkassen så jeg denne typen på ebay:

lagging nr 2

 

210177330_tp.jpg

 

Siste ser jo helt klart ut til å isolere best...noen som har erfaring med disse?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...