Jump to content

Båtfolket får ikke julepresangen de ventet på. ( Stavanger)


Ficher

Recommended Posts

Jeg ville sagt

 

1) Stavanger Motorbåtforening - Hillevågsvannet

2) Lundsvågen Båtforening

3) Jåttåvågen muligens Ryggstraen

 

I de mindre havnene går det mye på venner og kjente.

Jeg tror at du i samtlige av de jeg nevner må melde deg inn i foreningen for å stå på venteliste. Ca 300kr/år for å være medlem uten båtplass.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Her er Tore B. Kallevig, fraksjonsleder i byutvikling, Stavanger sin vurdering av Fylkesmannens opptreden i slike saker.

Sikkert ikke tilfeldig at denne kom akkurat nå.

 

Uten at jeg kjenner Kallevig eller sympatiserer med det ene eller andre partiet synes jeg det er mye fornuft i det som skrives. Det var fylkesmannen som stoppet utbyggingen av flere båtplasser, lokalpolitikerne sa JA.

 

En trussel mot lokaldemokratiet?

At ting stagnerer fordi kummunen og politikerne ikke er enige er ikke noe nytt. Opplever samme sak med hensyn til omregulering av hytteområder i sandnes kommune. Årene går, så vier vel i "samme båt"

Link to post
Share on other sites

Så hvor burde jeg melde meg inn i en båtforening/havneanlegg for å sette meg på venteliste for båtplass? Jeg er ikke så godt forvendt når det gjelder avstand til havnen. Det kan godt være mer enn 5 minutter hjemmefra. Nå må jeg kjøre 7 mil for å komme til båten. Riktignok er det på motorvei, så det går unna på 45 min utenom rushtrafikken. Så litt avstand tåler jeg.

Sitter akkurat med siste medlemsblad fra Lundsvågen (se lenke over) og der er status:

639 båtplasser

264 på venteliste.

 

Iflg utredningen jeg lenket til tidligere, så er det planlagt ca 400 plasser ved en evt utbygging av Lundsvågen.

Parkeringsplasser er det muligens nok av til det og, men opplagsplasser om vinteren kan det bli trangt om...

Kart fra GuleSider

Utvidelsen blir (i tilfelle) sørover.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Her er Tore B. Kallevig, fraksjonsleder i byutvikling, Stavanger sin vurdering av Fylkesmannens opptreden i slike saker.

Sikkert ikke tilfeldig at denne kom akkurat nå.

 

Uten at jeg kjenner Kallevig eller sympatiserer med det ene eller andre partiet synes jeg det er mye fornuft i det som skrives. Det var fylkesmannen som stoppet utbyggingen av flere båtplasser, lokalpolitikerne sa JA.

 

En trussel mot lokaldemokratiet?

 

 

Les også Sjøen skal kunne nytes fra sjøen av samme forfatter, innlegget er fra 24. juli i år!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...