Boywonder Svart 10.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2007 Det er dobbelskrog...og de sier at de ikke får byttet det uten å skjære hull i skroget.... Er jo ikke noe problem å ta ut innerlineren da... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Kaftein ØL Svart 10.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2007 Dette er dessverre helt vanlig på veldig mange nye båter i denne størrelsen. Etter det jeg har forstått, er problemet at det er for urent stål, noe som gjør at det begynner å ruste. Har byttet endel slike pullerter, det er ikke noe spesielt for askeladden. Jeg har byttet på askeladden, uttern, quicksilver, arvor, boston whaler, baylinere, og en rekke andre båter. Det er ikke uvanlig at rekker, badestiger osv. også begynner å ruste etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Hadde samme problemet på min 525 excel for to år siden .Det var imidlertid ikke så voldsomt angrepet som bildet viser .Jeg brukte kun litt vanlig polish på ei fille, og polerte "rusten" vekk på få sekunder.Det har vert kjent at Askeladden har brukt en del dårlige produkter fra kina,men dette skal være rettet på i dag.Nå skal det vel sies at det ikke er Askeladden alene som har hatt dette rust problemet på sine båter,også andre har slitt med det,bl.a. Yanmarin. Har i dag en 605 Explorer (07 mod.);og har ikke sett noe rustproblem på denne etter årets sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Synes det var vel mye rust her, så jeg kan godt skjønne det klages. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Dersom Askeladden ignorerer et slikt rustproblem burde de "outes" - hva med å kontakte en båtjournalist og få han/hun til å høre hva Askeladden har å si? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Alle merkene som det henvises til i denne tråden er merker jeg har sett på som "billigmerker" (Selv om de kansje ikke er det) og har advart alle venner om å kjøpe disse merkene. Nå får jeg bare bekreftet mine teorier. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Boywonder Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Alle merkene som det henvises til i denne tråden er merker jeg har sett på som "billigmerker" (Selv om de kansje ikke er det) og har advart alle venner om å kjøpe disse merkene Javel? På hvilket grunnlag? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
BårdK Svart 11.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2007 Før skjærgårdsjeepmarkedet tok av var vel ikke Askeladden akkurat høyprofilert, men så vidt jeg husker var de heller ikke kjent som billigbåter. Uansett, selv billigbåter trenger beslag som ikke ruster. Synes å huske at Sydvesten og et par andre skrev i en tråd at de fikk nye gummijoller på grunn av rust på noe beslag - og dette var billige gummibåter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.