Jump to content

Rust på Askeladden


askepott

Recommended Posts

Dette er dessverre helt vanlig på veldig mange nye båter i denne størrelsen. Etter det jeg har forstått, er problemet at det er for urent stål, noe som gjør at det begynner å ruste. Har byttet endel slike pullerter, det er ikke noe spesielt for askeladden. Jeg har byttet på askeladden, uttern, quicksilver, arvor, boston whaler, baylinere, og en rekke andre båter. Det er ikke uvanlig at rekker, badestiger osv. også begynner å ruste etterhvert.

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet på min 525 excel for to år siden .Det var imidlertid ikke så voldsomt angrepet som bildet viser .Jeg brukte kun litt vanlig polish på ei fille, og polerte "rusten" vekk på få sekunder.Det har vert kjent at Askeladden har brukt en del dårlige produkter fra kina,men dette skal være rettet på i dag.Nå skal det vel sies at det ikke er Askeladden alene som har hatt dette rust problemet på sine båter,også andre har slitt med det,bl.a. Yanmarin. Har i dag en 605 Explorer (07 mod.);og har ikke sett noe rustproblem på denne etter årets sesong.

Link to post
Share on other sites

Før skjærgårdsjeepmarkedet tok av var vel ikke Askeladden akkurat høyprofilert, men så vidt jeg husker var de heller ikke kjent som billigbåter. Uansett, selv billigbåter trenger beslag som ikke ruster. Synes å huske at Sydvesten og et par andre skrev i en tråd at de fikk nye gummijoller på grunn av rust på noe beslag - og dette var billige gummibåter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...