Jump to content

Tyveri av ankervinsj


Hansi

Recommended Posts

Ok, men personlig tror jeg at jeg sikter for en med GSM og enten fjernkontroll eller en som en sender sms til for å skru av og på.

Jeg rekker ikke å dra ned til båten med en gang alarmen går, men da får jeg et varsel på mobilen om at det er på tide å sjekke båten i hvertfall.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei Hansì!!!

 

Ja nå har det seg sånn at det er vel kansje enklere og stjele en anker vinsj når båten står på land, og der du har båten din er det vel ikke akkurat så oversiktlig om kvelden/natta heller, hvist det er på gamle langesund marina du har den da.

Men det er jo en kjens gjerning at di som forsyner seg av andres ting gjør gjerne det når båtene er oppe på land etter sommeren, propeller, hekkagregat, osv forsvinner fortere en man skulle tro.

 

Det er synd at det er slik og får håpe at du får det tilbake selv om du må ta jobben selv og det er masse irritasjoner.

Link to post
Share on other sites

Frekkheten har ingen grenser lenger. Da jeg sjekket båten i dag viste det seg osv. osv. ...

bilde024.jpg

 

Det er jo ikke frekkhet, det er tjueri! Frekkhet er å snike i køer og sånt det.

 

At forsikringsbransjen og justisvesenet har nedgradert tjueri fra forbrytelse til frekkhet, og noe den som blir frastjålet noe, må ta alle problemene med - i tillegg til at man har mista det, er noe vi etterhvert må begynne å protestere ordentlig på. Vi vil jo ikke ha det sånn?

 

For noen år siden var det en gullsmed i hovedstaden som var fortvila i avisen fordi politiet ikke ville rykke ut når forretningen hans ble regelrett ranet, og det var tredje eller fjerde gangen, på dagtid. Forklaringen var at de hadde ikke ressureser til å komme når det ikke var personskade.

 

Hæ? Hallo?

 

Gjentar: Vi vil jo ikke ha det sånn?

 

Hilsen Gompe

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Ordla meg vel kanskje noe forsiktig ved trådstart. Javisst er det tjuveri, tilnærmet grovt tjuveri. Politiet var raskt på plass og fikk sikret nødvendige spor. Kan ikke gjøre noe mere foreløpig bortsett fra øvelsen med å fylle ut nødvendige papirer og få de sendt avgårde. Får bare håpe at det ordner seg. Har rimelig god tid med å få installert eventuell ny vinsj da båten ikke skal på vannet før i april. Kablene ligger der så jobben består egentlig bare i å få tilpasset kasse og montert delene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...