Jump to content

julekveite


fiskern

Recommended Posts

Hvor i alle dager fisker du henne når du ikke får flere en dette :santa:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Skulle være nok til en smak......... :santcheers:

 

Det kan du si det. :fishing: Jeg kom nettopp fra butikken hvor denne delikatessen skulle erhveres som julemiddag til min kone (hun spiser ikke kjøtt), Alt som lå igjen i fiskedisken var et hode og sporen. Beklager vanskelig å få tak kveite, kansje vi får inn mere til i morgen, men vi kan ikke love noe.

 

Jeg får gjøre et forsøk på byens engang så stolte fisketorg og se hva de har å tilby der! :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Beste sjøvær i år.14 stk fra 29 til 78 kg.Har vært bra med kveite i år,men slutten av sesongen har vært slitsom pga været.Vestavind og storm i 2 uker.God jul til dere alle..Ps det er ikke på noe fiskebruk,det er ombord i rommet mitt.

Utrolig. Jeg har ikke noe rede på fisking av kveite. Men hvordan klarer du å få så tunge fisker ombord i båten?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Imponerende fiskern! Ser at alle ligger med buken i været. Er det en spesiell grunn for det?

I min forrige ungdom - da vi av og til fikk kveite på line og vad nordpå - var det en opplest og vedtatt "regel" at kveita alltid skulle legges med ryggen ned i båten. På denne måten skulle den "trekke til seg" flere av sine likesinnede, slik at fangsten skulle bli større. Det hendte nok en sjelden gang at dette virket i praksis også! :wink:

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder at den ligegr med buken i været har iallefall jeg lært at det er fordi den da slår /bykser mindre da og sjangsen for at den krangler seg overbord er mindre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.Når vi får kveita ombord stemmer det nok at den slår mindre hvis den ligger med hvitsiden opp,men hovedårsaken er at "ho"blir rød på hvitsiden hvis den ligger ned.Dette tar seg ikke så godt ut i kjøledisken hos fiskehandleren.Kveiteprisen er gått ned her i Tromsø pga mye kveite,den er nå på 69 kroner enkelte plasser.(Eide Handel)Prisen sørpå er holdt kunstig oppe av grådige fiskehandlere. :yesnod:dsc0297122.jpg

Redigert av fiskern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det meldes om små fangster her i Oslofjorden om dagen. For en tid tilbake var det mye stor sei på rundt 50 meters dyp. Nå er den helt borte. Nå er det stort sett bare torsk å få her utenfor Tofte-landet.

 

Hører yrkesfiskerne også klager på små fangster i fjorden. Kan det skyldes mye nordavind i det siste?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...