Jump to content

Nidelv 4000. noen med kjennskap.....?


Arve

Recommended Posts

Hei dere. Ser på finn.no at det ligger en slik Nidelv 4000 fly til salgs. En litt annerledes båt synes jeg. Mulig den er trang og med mindre heldige løsninger ombord. Skulle gjerne visst litt mer fra de av dere med kjennskap.

Regner med at dette er importbåt. Har disse vært solgt på hjemmemarkedet i det hele. :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Nidelv 4000 er svært sjelden her hjemme, tror kun 3 eller 4 eksemplarer finnes i Norge. Har forøvrig sett den innvendig og dette er jo en rommelig 40 foter, kanskje en tanke smal men den er jo fin å se på.

 

Jeg husker da den kom i 89, folk trodde jo det hadde tippa helt for folka på Nidelv. Lage en 40 foter i disse dager, det er jo sprøtt tenkte de fleste. Båten ble jo opprinelig på tenkt det Norske markedet, i og med at båtbransjen skulle reise seg igjen så skulle Nidelv stå klar med nye modeller. I den forbindelse så laget Nidelv to helt nye modeller, Nidelv 4000 og 750 og den gamle Nidelv 18 ble kraftig oppgradert i samme forbindelse. Men det gikk jo noen år før bransjen reiste seg så Europa var nok det største markedet godt utover 90 tallet.

 

Det ble laget 18 eksemplarer mellom 89 og 94. Noen få båter er blitt importert tilbake til Norge fra Tyskland og Nederland som var de størtse markedene. Den som ligger til salgs på Finn.no nå er en import båt.

Link to post
Share on other sites

Ja...jeg må si jeg liker båten. kanskje spesiellt utvendig. Opppgitt maks fart er 25 i denne annonnsen. Litt skuffende synes jeg.

Så var det den evige debatten om drev eller fast aksling da. :crazy:

Må vel påregne en del service/vedlikehold/oppgradering av både drev og motorer vil jeg tro.

Båten er jo i relativt sterk konkurannse med andre 35/40 fots skuter, så det bør nok være rom for godt prutningsmonn her.

Hadde jo ikke tenkt til å bytte båt nå...............på den annen side. Disse kommer ikke for salg hver dag.

Hva kan en forvente av levetid på disse 41 motorene. Lite eller ingen kjennskap til disse. :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Mulig den er trang og med mindre heldige løsninger ombord.

Hei!

 

Nidelv er jo kjent for å ha god utnytelse av plass og gode løsninger ombord i båtene sine. Slik er det vel i denne også?

 

Jeg var faktisk på bryggen og kikket på denne båten for ikke så lenge siden, men kikket ikke med "kjøpe øyne" akkurat.

 

Noen på forumet kan sikkert ta en tur og se på den for deg, men tviler på at selgar tar meg seriøst pga alder... :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Forhandleren ja.. :rolleyes: Vet ikke hva jeg tørr å si på forumet, men han er kraftig diskutert i denne tråden;

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=26834

 

Han er en sleip luring, men så lenge denne båten allerede ligger i Stavanger og du skal betale og ta med deg båten tviler jeg på at det er et problem. Han er egentlig bilforhandler og har biler og båter om hverandre i lokalet.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ble ikke overasket over denne omtalen desverre. Firmaet føyer seg sannsynligvis inn i rekken av mer eller mindre useriøse kremmere.

Båtbransjen lider av dette. :headbang: Synd.

Inspirerer meg til å kanskje finne en slik Nidelv på egen hånd. Ser jo ut til at det er fullt mulig å finne disse her i Europa.

Båten er fortsatt like fin synes jeg. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Forhandleren ja.. :rolleyes:

Han er en sleip luring,

 

Til trådstartar vil eg sei at ikkje la slike utsagn som kjem frå www.vaasplassen.no hindre deg i å sjekke ut denne.

Ser ut til å vera ein sabba båt med god plass til rett pris.

Når det gjeldt kommentarane ang. forhandlaren: Eg har sjølv handla gjennom han og kjenner til mange andre som har gjort det og felles for alle er udelt positive tilbakemeldingar.

Merk at han oftast opptrer som agent og ikkje forhandlar, dvs at du kjøper båten av eigar med hjelp av mellommann som då skal ha honorar for jobben.

I Nidelvens tilfelle kjøper du mest sannsynleg av forhandlaren.

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Til Arve:

Dersom du absolutt.....høres det ut som, skal ha en Nidelv 4000, syns jeg du skal finne en ute i Europa.

 

"Mulig den er trang, og med mindre heldige løsninger ombord". Da er vel ikke dette båten for deg eller?

 

Syns du synser litt for mye uten å vite noe som helst, også på bekostning av forhandleren. Det er vel i utgangspunktet ikke noe galt i å importere bruktbåter for så å selge de videre, er det vel?

 

Om det er et stort prutningsmonn fordi den er i relativt sterk konkurranse med andre 35-40 fotere som du sier, det får du bare vite om du legger inn et bud.

Link to post
Share on other sites

Du verden Nimbuster. Beklager virkelig så mye for denne trådstarten og min synsing..... :nonod:

Trodde faktisk det var rom for slike spørsmål og tanker her på bp. I og for seg bekrefter alle andre med innlegg i denne tråden dette, heldigvis. :flag:

Har jeg truffet et ømt punkt.............?

Jeg, for min del avslutter herved denne tråden. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Der tar du feil Arve!

Det er kun 1 person som omtaler forhandleren i negative ordelag, og som du tydeligvis uten å kjenne forhandleren samstemmer i, av 16 innlegg. Ingen andre deler din oppfatning, selv om de tar imot dine kommentarer uten å kommentere dem, i særlig grad.

 

Nei, jeg har intet ømt punkt, men jeg reagerer på din negative omtale av en forhandler, helt uten grunn....hva er din erfaring med forhandleren?

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er kun 1 person som omtaler forhandleren i negative ordelag, og som du tydeligvis uten å kjenne forhandleren samstemmer

 

Jeg regner med at du har handlet med denne forhandleren siden du kaster deg inn på denne måten.

 

Jeg har bare sakt han er sleip. Ikke omtale forhandleren negatift så kraftig som du mener.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Tøff båt, den ser ut som en mini-yacht!

 

Maskineri og drevene her er kjent for å være bra, men du kan aldri vite sikkert med så gml båter. Jeg ville ikke kjøpt en slik båt uten at jeg hadde minst 200 lapper tilgjengelig for vedlikehold, dette etter at jeg selv kjøpte en 90 modell VP41 som i løpet av 2 år ble fikset for 170.000. Så er det riktig uheldig kan det bli dyrt, beste løsning er å prute ned

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Husk at dette er en norskprodusert båt, fra en annerkjent produsent. Dersom du er på jakt etter, og har plass til en så stor båt ville jeg slått til umiddelbart! Prisen er langt fra svskrekkende sammenlignet med andre i den størrelsen, snarere tvert om! Ta høyde for litt påkost.......men det går jo først an både å se og prøvekjøre...ta med deg en dreven teknisk båtmann.

 

Eller...løp og kjøp!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...