Jump to content

God Jul.


Baracuda

Recommended Posts

Jeg ønsker alle en god jul og et godt nytt år. For oss har dette året vært et annus horribulus hvor begge barna har fått alvorlige psykiske diagnoser, vi har hatt omfattende brann i huset og måtte bo hos andre i et halvt år. Første båttur gikk bra fra Asker mot svenskekysten, men da vi hadde passert Moss kom det ulyd i motorn. Stoppet og prøvde igjen. Så røyk det opp av leideren - det vi helst ville ha med nedbrent hus hjemme. Vi heise seil og gikk inn til Moss for to knops fart. En kammerat sto på bryggen for å ta oss i mot, så vi kunne vrenge opp i kanalen å legge elegant inntil. Sånn gikk det ikke- de ropte fra land at det ikke var mulig å snu. Med seilene nede sendte strømmen oss videre i 4 knop. Fortøyninger var gjort klart på babord side, men nå måtte vi legge med styrbord side der det ikke var gjort i stand fortøyninger. Mens broen i mossekanalen nærmet seg fort, fikk styrt nærmest inntil bryggen der mannskapet på land fikk stoppet båten, dog med et smell mot en solid trebåt. Hendelsen gikk bra. Impelleren på MD2030 var gåen. Slangen på ferksvannkretsen brant hull med mye damp. Ny slange og ny impeller og båten var som ny. Da jeg kjøpte impelleren ble det sagt at det var en selvfølge i følge selgeren at impelleren måtte byttes om våren og ikke om høsten som jeg hadde gjort - forøvrig hver år siden -92.

 

Foruten båt, hus og barn, er tre av våre foreldre blitt syke og trenger en mengde oppfølging og kan ikke bidra til våre utfordringen.

 

Nå nærmer livet seg "normale" tilstander, huset er bygget opp igjen og barnas problemer krever bare 110 % innsats fra oss begge. Ser ut til at vi må slutte jobbene våre for å kunne pleie barna i noen år. Livet blir annenerledes enn en tror.

Link to post
Share on other sites

Nå nærmer livet seg "normale" tilstander, huset er bygget opp igjen og barnas problemer krever bare 110 % innsats fra oss begge. Ser ut til at vi må slutte jobbene våre for å kunne pleie barna i noen år. Livet blir annenerledes enn en tror.

Du verden for en historie da, og er det ingen ende på elendet som kan ramme en og samme familie. Jeg ønsker dere allt godt framver, og håper det løser seg etterhvert med barna også. En ting er i hverfall sikkert, en skal ikke ta noen ting for gitt her i livet. En riktig god jul ønsker jeg dere ihvertfall.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

:santa:GOD JUL!

Jeg vil benytte denne anledningen til å ønske alle på baatplassen.no en riktig god jul og et godt nytt år. Alle ser vel nå frem til lyse sommerkvelder og ny båtsesong, blant annet med konvoi. En spesiell julehilsen til UnnaMed som ser ut til å ha fått sin del av problemene - og mere til. Håper ting ordner seg i det nye året!

Link to post
Share on other sites

God jul til alle baatplassmedlemmer, her nede fra Singapore. :santcheers::santcheers:

Naa er det ikke rare julestemningen jeg har her nede. Men hadde med en liten julepakke, naar jeg reiste . Den er naa aapnet. Og det var Havneguiden Goteborg - Svinesund. Saa naa skal jeg resten av kvelden sitte her og bla i den og dromme om sommerene som kommer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da vil jeg ønske alle sammen her på baatplassen en riktig god og fredfull jul, skipperfruen har lagt ned forbud mot mere baatplaasen på med i dag, men skal forsøke å snike meg innpå i kveld igjen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Og det var Havneguiden Goteborg - Svinesund. Saa naa skal jeg resten av kvelden sitte her og bla i den og dromme om sommerene som kommer.

Den ønsker jeg meg også Mariell. Jeg trur faktisk jeg får den også etter å ha sjekket "inngående". Svinesund-Langesund vant jeg på Hortentreffet i fjord.

God Jul i S'pore.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...