bjorngb Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Så et veldig bra båtrelatert program i dag på tv2: Nordvestpassasjen kl. 19.00. Neste episode er på søndag. Handler om et par som drar på ekspedisjon mot Nordvestpassasjen. Skuten er omtalt i SeilMagasinet: Jotun Arctic. Jeg likte serien veldig godt. Noen andre som så dette? Quote Link to post
Sleipner93 Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Så et veldig bra båtrelatert program i dag på tv2: Nordvestpassasjen kl. 19.00. Neste episode er på søndag. Handler om et par som drar på ekspedisjon mot Nordvestpassasjen. Skuten er omtalt i SeilMagasinet: Jotun Arctic. Jeg likte serien veldig godt. Noen andre som så dette? Dette har ikke jeg fått med meg, går dette i reprise?? Quote Link to post
nimbuster Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Fikk med meg det ja. Et fint program....ikke akkurat mye forutbestemthet på slike turer. Å overvintre i 10 mnd. gir ikke mye rom for å komme seg hjem igjen. Quote Link to post
bjorngb Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Ser ikke ut som det går i reprise (enda) del 2 av 2 går på tv2 på søndag kl.19:00 Quote Link to post
Gunga Din Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 fikk med mig programmet........... Jotun Arctic.......vilken fin båt... Quote S/Y Gunga Din Link to post
bjorngb Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Jepp - en båt etter mitt hjerte. Drømmer og langtur selv - men ikke nødvendigvis til så kalde strøk Quote Link to post
Sleipner93 Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Er jo ihvertfall fint å lyst i de områdene Quote Link to post
Ben Sin Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Dumme motorbåtmannen vil gjerne vite hva slags båt det er... Jeg tror den er svensk, men er ikke sikker Ben Sin Quote Link to post
baatsman Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 (edited) Saxe http://www.seilsaxe.no/saxebatene/historie.aspx http://www.nwp.solinova.no/index.php?pg=Båten Edited December 28, 2007 by baatsman (see edit history) Quote Vi sees! Link to post
Hallaron Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Dumme motorbåtmannen vil gjerne vite hva slags båt det er... Jeg tror den er svensk, men er ikke sikker Ben Sin Mener det er en Saxe 38 Quote Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Ben Sin Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Ser man det ja! Takk skal dere ha. Ikke bare var båten norsk og flott, men jeg er full av beundring for mennesker som legger ut på slike ekspedisjoner. Det må jo være en fantastisk opplevelse, og sannsynligvis en utfordring på mange måter. Et flott program var det også. Ben Sin Quote Link to post
Belgarath Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Saxe er det nok, men de sa i programmet at det var en "tretten meter lang norskbygd stålbåt" så jeg gjetter på at det ikke er Saxe Arctic, men Atlantic (selv om den heter Jotun Arctic). Quote MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Ben Sin Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Står på hjemmesiden at det er en 38. Ben Sin Quote Link to post
bjorngb Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Har du link til hjemmesiden? Jeg googlet den, men fant den ikke. Quote Link to post
Ben Sin Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Innlegg nr. 9 fra baatsman. Ben Sin Quote Link to post
Belgarath Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Det kan stemme.. 13,2m LOA Saxe Ocean Quote MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
bjorngb Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Slik går det når jeg ikke følger alle linker... hehe. Er det noen som vet hva disse har blirr omsatt for? Regner med at det er vanskelig, da det kun er bygget 19 Saxe-båter - disse er sikkert utsyrt svært forskjellig - noe som sikkert vil påvirke prisen for hver enkelt båt. Quote Link to post
rogeri Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Bare som info! Denne er tidligere omtalt her på BP: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28719 Quote Link to post
Ben Sin Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Ny "episode" på TV2 nå i kveld kl. 1900 Ben Sin Quote Link to post
Donald2 Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Sitter og ser på den no.. Quote <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
Astor Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 For et liv! Jeg er mektig imponert. Synd at isforholdene var så vanskelige da de først var der oppe. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LasseB Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Noen som vet hva som er status på prosjektet til Jarle Andøy? Lenge siden jeg lest noe om hans forsøk på nordvestpassasjen Quote Link to post
Sydvesten Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Jarle Andøy har det vært tyst om siden reiseradion kuttet ut i sommer.... jeg har ikke hørt noe mere siden den gang.... men det er neppe noen god årstid nå og forøke seg på Nordvestpassasjen med båt Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sleipner93 Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Dette var et kjempeprogram! Var trist med hundene som de bare forlot visst de ikke klarte å løpe videre og generelt hvordan de fleste behandlet hundene der! Jeg mener også å huske at jeg har sett litt av programmet før en gang.. Quote Link to post
Allan E Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Dette svarte ikke til forventningene, hadde trodd at det var mer båt. For mye dyr og for lite båt. Dra 10 bikkjer ombord i en båt. Burde heller bo i skauen da å leke kennel. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.