Jump to content

Erfaringer med Norline 36/40

kah

Recommended Posts

TrikkerN Lønning skrev for 10 timer siden:

Kikkerten er oppe uten hell. Jeg opplever nok at selgere har vært lite pragmatisk. I forhold til prisjustering. Men det er jo ofte slik det er og kan oppleves for begge parter.

Når motoren er passerer 30år så er det jo en betydelig risko å kjøpe båter, særskilt når dokumentasjon er mangelvare. 

Men båttypen er veldig relevant for oss, og jeg har ikke gitt opp.

Hvordan synes du egenskapene har vært på de du har sett på?

Det ble aldri til at jeg prøvde noen av dem, da jeg ikke ble helt komfortabel med løsningene. Romslig og fin kabin, men føler det lugarene og toalett er lite i en såpass "stor" båt.

Inntrykket mitt er at sjøegenskapene på disse er gode, men det er kun ut i fra hva jeg har lest og blitt fortalt.

Ellers synes jeg at de virker veldig enkelt bygget om man f.eks sammenligner med viksund, men det er jo også en annen prisklasse.

Ser det er noen som er levert med enkelt installasjon, her ville i hvertfall jeg valgt dobbel installasjon.

Har du vært å sett på noen?

_Bliss_ skrev for 9 timer siden:

Det ble aldri til at jeg prøvde noen av dem, da jeg ikke ble helt komfortabel med løsningene. Romslig og fin kabin, men føler det lugarene og toalett er lite i en såpass "stor" båt.

Inntrykket mitt er at sjøegenskapene på disse er gode, men det er kun ut i fra hva jeg har lest og blitt fortalt.

Ellers synes jeg at de virker veldig enkelt bygget om man f.eks sammenligner med viksund, men det er jo også en annen prisklasse.

Ser det er noen som er levert med enkelt installasjon, her ville i hvertfall jeg valgt dobbel installasjon.

Har du vært å sett på noen?

Nei, jeg har ikke kommet så langt at jeg foretatt befaring/testet. Jeg liker å først sørge for at man er sånn sirka enig om pris, før vi går så langt. Viksund synes jeg er veldig smal inni.

Jeg tror ikke jeg er så bekymret for enkel installasjon. Så lenge motoren er stor nok.

Jeg har riktig nok et ønsker om tre kabiner. Så enten bli det ombygging, eller så må jeg finne en som har det.

Det virker å være vanskelig å finne noe særlig erfaring med disse. Men liker linjene veldig godt! Men jeg vil nok kalkulerer inn et motorbytte ikke så alt for langt inn i fremtiden, ev overhaling. 

TrikkerN Lønning skrev for 22 timer siden:

Nei, jeg har ikke kommet så langt at jeg foretatt befaring/testet. Jeg liker å først sørge for at man er sånn sirka enig om pris, før vi går så langt. Viksund synes jeg er veldig smal inni.

Jeg tror ikke jeg er så bekymret for enkel installasjon. Så lenge motoren er stor nok.

Jeg har riktig nok et ønsker om tre kabiner. Så enten bli det ombygging, eller så må jeg finne en som har det.

Det virker å være vanskelig å finne noe særlig erfaring med disse. Men liker linjene veldig godt! Men jeg vil nok kalkulerer inn et motorbytte ikke så alt for langt inn i fremtiden, ev overhaling. 

Det er ikke produsert så mange av disse, regnere med det er derfor det er lite respons. Lurer på om det var i overkant av 20stk. Det ble også laget westcraft på samme skrog. ganske like, men litt endre vinduer bl.a. etter dette ble vel formen modifisert og brukt til Vaagen.

De er ikke så mye breiere enn f.eks Viksund 340/350/360, men 10cm utgjør jo litt. Med tre lugarer blir det vel med pantry oppe i salong, da blir det gjerne litt trangere?

_Bliss_ skrev 2 minutter siden:

Det er ikke produsert så mange av disse, regnere med det er derfor det er lite respons. Lurer på om det var i overkant av 20stk. Det ble også laget westcraft på samme skrog. ganske like, men litt endre vinduer bl.a. etter dette ble vel formen modifisert og brukt til Vaagen.

De er ikke så mye breiere enn f.eks Viksund 340/350/360, men 10cm utgjør jo litt. Med tre lugarer blir det vel med pantry oppe i salong, da blir det gjerne litt trangere?

Pantry er nede med tre luggis. Men da er det singel installasjon. 

Jeg opplever 340en som smalere innvendig, men det er flott båter det også!

TrikkerN Lønning skrev 17 minutter siden:

Pantry er nede med tre luggis. Men da er det singel installasjon. 

Jeg opplever 340en som smalere innvendig, men det er flott båter det også!

Ok, det er sikker litt forskjellige løsninger. Er sikkert noen som er levert som som halvfabrikat også.

Tror bare jeg har sett en med 3 lugarer:

https://www.finn.no/148930452

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
_Bliss_ skrev On 2.4.2025 at 22.35:

Den jeg linket til lå for salg for 530 000,- i 2020. Vet ikke hva den gikk for. Synes den så noe finer ut enn den til 410 000,-

Disse cummins maskinene er meget bra. 

Ser nytten av 3 lugarer😊

Da fikk jeg landet handelen. Mangler siste signatur. Hentetur Bergen -Kristiansand 😉

TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden:

Da fikk jeg landet handelen. Mangler siste signatur. Hentetur Bergen -Kristiansand 😉

Gratulerer så mye! Ble det den du linket til? Følger med i det stille på denne tråden da det er en båttype som kunne passet oss. Men singel motor er et absolutt krav for oss. 

_Bliss_ skrev 5 minutter siden:

Der har du singel installasjon og 3 lugarer ja:tommel_opp:

Ser bra ut denne:smiler:

Det blir en fin hentetur om været blir bra.

Jepp, vi har holdt dialogen fra i fjor, og ble enige til slutt :ja:

Jeg har ikke sett på den, så blir jo spennende. Håper båten er som annonsert - Har kjørt hjem fra Askøy med tom båthenger en gang...:trist:

TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden:

Jepp, vi har holdt dialogen fra i fjor, og ble enige til slutt :ja:

Jeg har ikke sett på den, så blir jo spennende. Håper båten er som annonsert - Har kjørt hjem fra Askøy med tom båthenger en gang...:trist:

Er det den som ligger på Askøy ? er i hjemmehavnen min

Ida Marie III skrev 19 minutter siden:

Kan kikke litt på den for deg om du vil. Har gått forbi den noen ganger, men aldri vært ombord i den. Den ligger som leietaker i vår havn, så jeg ser rett ned på den fra stuevinduet her.

Bare send meg en IM om det er noe du lurer på.

Tusen takk for tilbudet, setter stor pris på det 😊

Kontrakt er signert med visse forutsetninger. Worst case blir det en natt i en av Norges fineste byer, og en flytur tilbake til Kristiansand.

Vi gleder oss veldig til hentetur, samt komme i gang med litt småfiks.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...