Jump to content

Overgang til Seilbåt?


eikeland

Recommended Posts

Hei

Jeg har prøvd mye, begynte med "tyvlånt" snekke av naboen.

Så hurtiggående Fairlane.

Mannskap på one-off i regatta(Elvstrøm tok et VM i havseiling med denne).

Seilt regatta med egen båt, best 6 plass i Færder'n.

Co-skipper på entypebåt (Albin Ballad). Vunnet klubbmesterskapet og Strutenduetten.

Og nå trawler.

Ikke et ondt ord om noe av de andre båttypene, men jeg forteller om min erfaring med båtlivet.

Mitt levnetsløp innen båtlivet er ikke en universiell sannhet for alle andre, men min historie.

Andre har sin historie, og forteller om den.

At ting som aggregat o.l. ligger i trawlertråden er helt naturlig for meg, da det er en trawler jeg har.

Å lage en tråd for hver "duppeditt" som er ombord i en båten kan kanskje blir noe uoversiktelig. :wink:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Det argumenter høres stadig. Man skriver noe som helt klart er "grupperende", og når man blir kommentert på det, så avvæpnes det hele med humorforklaringer.

Det er vel også en smule humor i dette eller? :wink: Svenske "fender" hadde for en tid siden å tråd om personlighetstypene bak valg av ulike båtmerker. Siden alle seiler der borte så måtte de gå på type seilbåter. Det var nokså spist og morsomt uten å bli ondskapsfult. Her på bjerget skulle det vel være mer markante forskjeller eller? For ikke å snakke om geografiske.

 

Kan det f.eks. være noe i at en typisk skøyskipper er fra Geilo, går med kasjettlue, vadmelsbukser, vest og tørkle i halsen? Og har sans for alternativ mat og rus? :wink:

Link to post
Share on other sites

img_0467.jpg

 

Hei alle,

 

Takk for mange interesante innlegg / svar på mitt spørsmål. Er allerede i en dialog med en kar om et mulig bytte, men tror vel at avstanden oss i mellom sånn rent økonomisk er litt for stor. Vi får se - tiden har en rar påvirkning på slike saker...

 

Hvis noen der ute har formeninger om hva min Windy 9900 (1995) bør prises til så tar vi gjerne en diskusjon rundt det. Dere finner den som sagt omtalt i båtmagasinet. Gangtid er ca 800t. Alt i god stand.

Redigert av eikeland (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...