Jump to content

Lukt fra septik

Bennen

Recommended Posts

Takker for alle svar.Tror jeg skal begynne med å prøve å kjøre vann inn gjennom lufteslangen.

Har mest trua på at denne er tett,,,,

Båten er en 2002 modell, som knapt er brukt, så synes er tidlig at slanger og diverse må skiftes eller?

Tror du har rett - dette minner om tett lufting. Been there - done that. Råtens sjøvann lukter ikke så intenst septik som gass fra tett tank.

Når jeg så skrudde av slangeklemmene spratt slangen av, det var et jævlig trykk der blåste innholdet inn i garderobeskapet så spruten sto. Til slutt måtte jeg bare løpe. :lol:

So be careful,

:lol::lol: Beste historien på lenge. Lo så jeg lå på gulvet. Nest best er han som for en tid tilbake fortalte om dorullen som ble sugd inn i viftereima mens han prøvekjørte motor. Det var papir overalt og rullen fòr som en tornado gjennom motorromet. Den historien var også vannvittig godt fortalt.

Redigert av Swande (see edit history)

I snekka mi lokta det j**lig, så jeg ville koble ut tanken (https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=34728). Jeg har nå valget mellom å drite i sjøen eller i tanken.

Nå har jeg spylt uendelig mye vann igjennom systemet, fra dass, igjennom rør og slanger og i tanken. Jeg har brukt 20 liter Arrow System Descaleir, og nå lokter det ikke dritt iallefall!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Har vært så dårlig vær, så jeg har ikke kommet meg ut i båten å gjort noe enda, men jeg lurer på en ting. I min Marex er det 300 liters septik. Hvor mye sanitærveske skal jeg da ha på??

Husker den tiden da jeg hadde campingvogn og potta potti, da hadde man jo fort i en liten desiliter, men denne tanken er jo knapt 10 liter...

Må jeg ha i tilsvarende mer i båten da?? Neppe,,,men alikevell,,,Hvor mye bruker dere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...