Jump to content

Påsketuren 2008

Astor

Recommended Posts

Oslofjorden ligger speilblank i dag. Kun skipstrafikken i fjorden utpå. Og Astor da som tøffer sydover i 8.5 mils fart.Passerte akkurat nå Gullholmen , som ligger rett vest for Jeløya. Det er lenge siden jeg gikk Gullholmsund og ned met, så det blir et fint avbrekk på turen nedover. Neste kurs da blir Larkollsundet.

Det driver litt greiner og kvist i fjorden, så det er viktig å holde utkikk.

Gjorde et oppkall på Tine III men ingen svarte.

gullholmen_2.jpg

Gullholmen vest for Jeløya.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Tar over "nybåten" i Tønsberg på Skjærtorsdag, så blir det vel å sette seg inn i hvordan alt fungerer før påsketuren skal ta meg til hjemmehavna i Drøbaksundet.

Noen som har gode tips for hvordan en kan ta seg fra Storsand/Sætre til Tønsberg forresten, må få hentet bilen der nede mot slutten av påska...

Buss til lysaker, evt. Asker tog fra hhv. lysaker/asker. Går relativt hyppig. Sjekk med www.Trafikanten.no

Trygve

Gjorde et oppkall på Tine III men ingen svarte.

mvh Astor

Vært på tur å henta hjem en Princess sammen med en kamerat idag , men er i rute når det gjelder påsketur . Hørte fra Strømstad at det er klin fult der , men det ser vi jo når den tid kommer .God påske til alle .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Vi, mannskapet på Quantum, vil få ønske alle en riktig god påske, om det er i båten, på hytta ved sjøen, på fjellet eller en hyggelig hjemmepåske.

Vi drar til fjells sent fredag kveld, skal tilbringe påsken på hytta samt besøke svigermor/ mor og resten av fruens familie.

Denne påske kan bli spesiell for oss da vi kan forvente at familien øker med et nytt lite familiemedlem i løpet av påsken. Det er en gutt er vi blitt fortalt, og vi blir besteforeldre for første gang, :smiley: en liten lettmatros vi kan kose oss med etterhvert.

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!

Gudrun & Trond

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Oslofjorden ligger speilblank i dag. Kun skipstrafikken i fjorden utpå. Og Astor da som tøffer sydover i 8.5 mils fart.Passerte akkurat nå Gullholmen , som ligger rett vest for Jeløya. Det er lenge siden jeg gikk Gullholmsund og ned met, så det blir et fint avbrekk på turen nedover. Neste kurs da blir Larkollsundet.

mvh Astor

Jaså, så det var deg jeg så passere uti fjorden når jeg kom hjem fra jobb, ja. :cool: Tenkte meg nesten det, etter det du har skrevet om turen før. Det så flott ut utpå der idag. :yesnod:

Ha en riktig god påske! Og det gjelder alle andre også. :flag::flag_sw::flag_da:

Hilsen en som skal jobbe helt t.o.m. onsdag. :sad:

Hei

Ønsker dere en riktig god tur til Svenskekysten

Det blir første året på fem år at vi ikke drar til Koster i påsken.

Blir hjemme og tar båtpussen i stedet.

Håper dere får fint vær og ønsker dere en riktig God Påske.

Det kommer vel noen bilder og noen reiseskildringer av dere som er utpå.

Kommer fra båten nå,nå er den vasket og vanntaken fylt opp :seeya:

gleder oss til påsketur, skal til koster sammen med noen venner som skal vidre mot middehavet, heldig grisene :cryin: står litt om turen her.

solansiden

vet ikke hvor på koster vi legger oss, har tatt dykkerserfikat i vinter så har planer om noen dykk på koster, er det noen som har noen steder og anbefalle for 2 amatører :lol:

vimpelen er på plass så karnsje jeg treffer noen medlemmer

god påske.

jdahl

Verden er liten for oss BP-folk. Her i Engelsviken traff jeg "Scombrus", en utrolig koslig fyr. Og vi båtfolk har mye felles. Kvelden fløy fort bavgårde i godt selskap. Takk, Ole for at du tok veien ned i havna!

Her noen bilder fra turen nedover:

veslekalen_i_solnedgang.jpg

Veslekalven nord for Rauer.

iver_taubaat.jpg

Iver, en taubåt jeg møtte nord for Kollen.

...båtpåske i Sauda ski & båt ikke så mange plasser man kan kombinere dette.

Hils til Kjetil ... 1974 Laguna 11.5 M motorbåt (beklager)... og spør hvilke båtutstyrs kataloger han ønsker seg. Vi reiser tin Norge 22 Mars for en uke, så noe attåt må vi jo ha med oss...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Det har vært en travel dag her på X-yacht verftet i Hadeslev. 1000- vis at småting som ikke var helt klare på båtene. Hadde forventet at ting hadde vært mer på plass, men slik er det. Det er 5 x41 båter som skulle være klare i dag, og alle har stått på. Har koblet opp kartplotter samtidig som en spylte båten og en annen tilpasset dørken. Kompasset har vi tapet fast i en pappeske som en midlertidig løsning.

Vi kom oss til slutt avgårde med 15 m/s vind i havna. Gøy å gå på fyr igjen og bare bruke plotteren som reserve. Nå ligger vi i Fredicia helt nord i lillebelt, og her er det helt rolig. Det var deilig å endelig komme seg på sjøen. I morgen tidlig seiler vi videre nordover.

God påske til alle sammen, både på sjø og land! :flag:

Her - med skuta under presenning, rett utenfor husveggen - blir det hjemmepåske.

Diverse småjobber som sinkanodebytter, sjekk av ventilklaring på motoren og bunnstoffing står på programmet. Dessuten skal bordet i forkabinen pusses opp. Flere muligheter altså, og passe løs agenda til at dette kan bli en avslappende og variert påske, med aktiviteter avhengig av vær og temperatur. Med enda et par måneder til sjøsetting, er det liksom ikke så mye som haster ennå :smiley:

Engelsviken, et koslig sted mellom Moss og Fredrikstad, er mye benyttet som slippsted for litt større båter.

Her noen bilder fra rusleturen i formiddag:

paasken__stillheten_raader.jpg

Stillheten råder her i Engelsviken.

paasken__slippen.jpg

Fra en av slippene her nede.

paasken__astor_ved_kai_engelsviken.jpg

Astor ved kai.

Dielselprisen her i Engelsviken er i dag kr. 7.90.

Restaurantene åpnet vel skjærtrsdag eller langfredag på Koster i fjor påske om jeg ikke husker feil, om de gjør det samme i år vites ikke siden påsken er 14 dager tidligere i år..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...