Astor Svart 13.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Oslofjorden ligger speilblank i dag. Kun skipstrafikken i fjorden utpå. Og Astor da som tøffer sydover i 8.5 mils fart.Passerte akkurat nå Gullholmen , som ligger rett vest for Jeløya. Det er lenge siden jeg gikk Gullholmsund og ned met, så det blir et fint avbrekk på turen nedover. Neste kurs da blir Larkollsundet. Det driver litt greiner og kvist i fjorden, så det er viktig å holde utkikk. Gjorde et oppkall på Tine III men ingen svarte. Gullholmen vest for Jeløya. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bao Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Ønsker dere en riktig god tur i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Tar over "nybåten" i Tønsberg på Skjærtorsdag, så blir det vel å sette seg inn i hvordan alt fungerer før påsketuren skal ta meg til hjemmehavna i Drøbaksundet. Noen som har gode tips for hvordan en kan ta seg fra Storsand/Sætre til Tønsberg forresten, må få hentet bilen der nede mot slutten av påska... Buss til lysaker, evt. Asker tog fra hhv. lysaker/asker. Går relativt hyppig. Sjekk med www.Trafikanten.no Trygve Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 God påsketur til alle. Læg mærke til at vejret hen mod tirsdag/onsdag lige nu godt kan udvikle sig til en ret vinterlig påske med mulig nattefrost og sikkert også "hvidt" i nedbøren her og der. Så husk god varme... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Gjorde et oppkall på Tine III men ingen svarte.mvh Astor Vært på tur å henta hjem en Princess sammen med en kamerat idag , men er i rute når det gjelder påsketur . Hørte fra Strømstad at det er klin fult der , men det ser vi jo når den tid kommer .God påske til alle . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Quantum Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 (redigert) Vi, mannskapet på Quantum, vil få ønske alle en riktig god påske, om det er i båten, på hytta ved sjøen, på fjellet eller en hyggelig hjemmepåske. Vi drar til fjells sent fredag kveld, skal tilbringe påsken på hytta samt besøke svigermor/ mor og resten av fruens familie. Denne påske kan bli spesiell for oss da vi kan forvente at familien øker med et nytt lite familiemedlem i løpet av påsken. Det er en gutt er vi blitt fortalt, og vi blir besteforeldre for første gang, en liten lettmatros vi kan kose oss med etterhvert. GOD PÅSKE ALLE SAMMEN! Gudrun & Trond Redigert 13.Mars.2008 av Quantum (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
GeirFrode Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Oslofjorden ligger speilblank i dag. Kun skipstrafikken i fjorden utpå. Og Astor da som tøffer sydover i 8.5 mils fart.Passerte akkurat nå Gullholmen , som ligger rett vest for Jeløya. Det er lenge siden jeg gikk Gullholmsund og ned met, så det blir et fint avbrekk på turen nedover. Neste kurs da blir Larkollsundet.mvh Astor Jaså, så det var deg jeg så passere uti fjorden når jeg kom hjem fra jobb, ja. Tenkte meg nesten det, etter det du har skrevet om turen før. Det så flott ut utpå der idag. Ha en riktig god påske! Og det gjelder alle andre også. Hilsen en som skal jobbe helt t.o.m. onsdag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 God påske til alle sammen. Jeg begynte ferien i dag Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Hei Ønsker dere en riktig god tur til Svenskekysten Det blir første året på fem år at vi ikke drar til Koster i påsken. Blir hjemme og tar båtpussen i stedet. Håper dere får fint vær og ønsker dere en riktig God Påske. Det kommer vel noen bilder og noen reiseskildringer av dere som er utpå. Sitér dette innlegget Link to post
jdahl Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Kommer fra båten nå,nå er den vasket og vanntaken fylt opp gleder oss til påsketur, skal til koster sammen med noen venner som skal vidre mot middehavet, heldig grisene står litt om turen her. solansiden vet ikke hvor på koster vi legger oss, har tatt dykkerserfikat i vinter så har planer om noen dykk på koster, er det noen som har noen steder og anbefalle for 2 amatører vimpelen er på plass så karnsje jeg treffer noen medlemmer god påske. jdahl Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Verden er liten for oss BP-folk. Her i Engelsviken traff jeg "Scombrus", en utrolig koslig fyr. Og vi båtfolk har mye felles. Kvelden fløy fort bavgårde i godt selskap. Takk, Ole for at du tok veien ned i havna! Her noen bilder fra turen nedover: Veslekalven nord for Rauer. Iver, en taubåt jeg møtte nord for Kollen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kaftein ØL Svart 13.Mars.2008 Del på Facebook Svart 13.Mars.2008 Bare timer igjen, dette kommer til å bli bra! Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 ...båtpåske i Sauda ski & båt ikke så mange plasser man kan kombinere dette. Hils til Kjetil ... 1974 Laguna 11.5 M motorbåt (beklager)... og spør hvilke båtutstyrs kataloger han ønsker seg. Vi reiser tin Norge 22 Mars for en uke, så noe attåt må vi jo ha med oss... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
bliss X Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Det har vært en travel dag her på X-yacht verftet i Hadeslev. 1000- vis at småting som ikke var helt klare på båtene. Hadde forventet at ting hadde vært mer på plass, men slik er det. Det er 5 x41 båter som skulle være klare i dag, og alle har stått på. Har koblet opp kartplotter samtidig som en spylte båten og en annen tilpasset dørken. Kompasset har vi tapet fast i en pappeske som en midlertidig løsning. Vi kom oss til slutt avgårde med 15 m/s vind i havna. Gøy å gå på fyr igjen og bare bruke plotteren som reserve. Nå ligger vi i Fredicia helt nord i lillebelt, og her er det helt rolig. Det var deilig å endelig komme seg på sjøen. I morgen tidlig seiler vi videre nordover. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Det virker som at dere ligger an som planlagt på seilasen nord-vestover. Ser at dere får skiftende vind fremover. Håper du får anledning til å legge inn bilder fra seilasen. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 God påske til alle sammen, både på sjø og land! Her - med skuta under presenning, rett utenfor husveggen - blir det hjemmepåske. Diverse småjobber som sinkanodebytter, sjekk av ventilklaring på motoren og bunnstoffing står på programmet. Dessuten skal bordet i forkabinen pusses opp. Flere muligheter altså, og passe løs agenda til at dette kan bli en avslappende og variert påske, med aktiviteter avhengig av vær og temperatur. Med enda et par måneder til sjøsetting, er det liksom ikke så mye som haster ennå Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Engelsviken, et koslig sted mellom Moss og Fredrikstad, er mye benyttet som slippsted for litt større båter. Her noen bilder fra rusleturen i formiddag: Stillheten råder her i Engelsviken. Fra en av slippene her nede. Astor ved kai. Dielselprisen her i Engelsviken er i dag kr. 7.90. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Scombrus Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Hei, hyggelig med en båtprat på kvelden, håper flere båtplassvenner legger turen innom Engelsviken, det er mange muligheter for en koselig kveld her. Scombrus Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Er det noen som vet om det er åpent på restaurantene og kiosken på Koster nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Restaurantene åpnet vel skjærtrsdag eller langfredag på Koster i fjor påske om jeg ikke husker feil, om de gjør det samme i år vites ikke siden påsken er 14 dager tidligere i år.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
My First Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Ønsker dere alle en riktig god påske jeg da Sitér dette innlegget Link to post
origo Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Legger ut på påsketuren i morgen, blir vel innom Horten-Strømstad og Koster i alle fall. Takker for tips om dieselprisen Astor, vet du om den pumpa er oppe på søndag?, er det kortpumpe? Ønsker alle en God påske, vimpel er montert, så kanskje vi sees Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Skuta ble satt ut igår - og i morgen går turen antagelig til Horten. Søndag eller mandag sydover til Hvaler/Strømstad-området. Godt å komme igang igjen!! ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Enzo Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Det er åpent i påsken fant jeg ut her http://www.kosteroarna.com/oppet.htm Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 15.Mars.2008 Del på Facebook Svart 15.Mars.2008 Kort rapport frå Våge, Tysnes: Då er påsketuren i gang. Er på veg mot Norheimsund, men stoppar første natt her på Tysnes. Litt regn tidlegare, men no er det stjerneklart. Kom litt seint avgarde på grunn av trøbbel med installasjon av ny dieselvarmar, men no virkar det som det skal. Og varmar kan det nok bli god bruk for. Forsatt god påske. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.