Jump to content

Små aggregat. Ex. av typen KIPOR, erfaringer?

Trinn II

Recommended Posts

Dette emnet har vært oppe i flere strenger. Nevner det, for det er mye info å hente der:

Først dette, dette og et langt innlegg til slutt

Kjøpte et Kipor-agregat på 2 kW UTEN inverter til å begynne med. Dette ble det mye tull med, så jeg fikk byttet til agregat MED inverter, og det var mye stillere, samt at noen barnesykdommer var luket bort.

Som nevnt i en annen streng, har jeg målt på utgangen og fant at agregatet gav perfekt sinus-spenning ut. :yesnod:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 4 måneder senere...

Hei! Har ikke erfaring med aggregat, (ønsker meg ett :blush: ),men det ramlet en brosjyre fra FK-butikken inn i postkassa i dag,med tilbud om "dagskupp" på et Parsun PS 2500 til 1990,-. Dette skal ha en effekt på 2,2 kW, virker som om det er mye for penga? MEN, jeg finner ikke noe om dette på nettet, og på bildet er det åpent i forhold til Kipor, blir kanskje mye støy, står heller ikke noe om vekt, eller egenskaper på strømmen. Har noen vært borti dette?

Hilsen Sindre

har et lite 1300 kipor aggregat på hytten, støyer lite og bruker nesten ikke bensin. ved kun lading av batteribank 50A lader så går utrolig nok dette aggregatet i 8timer på 2,5liter bensin.

veldigt fornøyd med dette , skal lage et lite hus til det med isolerte vegger og kun eksos og varm luft ut, monterer da enn vifte for friskluft inn ala en motoromsvifte slik at dette ikke blir overopphetet, lager dette med to vifter slikat jeg har en backup. disse viftene bør ene gå på 12 volt og andre fra 230v slik at vifte ikke stopper hvis sikring på 230v siden flyr. hender nå og da og da er det raskt havari av aggregat og i verstefall brann.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...