olpi Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 IG 1000 klarer fint å forsyne til en 30A lader, kanskje 2 også avhengig av hvor "kosteffektive" de er. For et par år siden kjørte jeg 3 stk 20 A ladere (Mascot) på mitt IG1000. Vi var 3 båter som trengte å lade og den forsynte alle 3 i noen timer. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Honda EU10 er vel omtrent samme størrelse, og forsyner 30A Ladac lader og varmeelemnt for varmtvann(Husker ikke om det er 600w eller 750w varmeelement). Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 har kjøpt meg et 2KW kipor aggregat har ikke fått prøvd det så mye enda. Har det på flyen men så stillegående at naboene ikke hører det er det ikke. Virker lettstarter så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 (redigert) Dette emnet har vært oppe i flere strenger. Nevner det, for det er mye info å hente der: Først dette, så dette og et langt innlegg til slutt Kjøpte et Kipor-agregat på 2 kW UTEN inverter til å begynne med. Dette ble det mye tull med, så jeg fikk byttet til agregat MED inverter, og det var mye stillere, samt at noen barnesykdommer var luket bort. Som nevnt i en annen streng, har jeg målt på utgangen og fant at agregatet gav perfekt sinus-spenning ut. Redigert 26.Mai.2009 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SiA Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Hei! Har ikke erfaring med aggregat, (ønsker meg ett ),men det ramlet en brosjyre fra FK-butikken inn i postkassa i dag,med tilbud om "dagskupp" på et Parsun PS 2500 til 1990,-. Dette skal ha en effekt på 2,2 kW, virker som om det er mye for penga? MEN, jeg finner ikke noe om dette på nettet, og på bildet er det åpent i forhold til Kipor, blir kanskje mye støy, står heller ikke noe om vekt, eller egenskaper på strømmen. Har noen vært borti dette? Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 har et lite 1300 kipor aggregat på hytten, støyer lite og bruker nesten ikke bensin. ved kun lading av batteribank 50A lader så går utrolig nok dette aggregatet i 8timer på 2,5liter bensin. veldigt fornøyd med dette , skal lage et lite hus til det med isolerte vegger og kun eksos og varm luft ut, monterer da enn vifte for friskluft inn ala en motoromsvifte slik at dette ikke blir overopphetet, lager dette med to vifter slikat jeg har en backup. disse viftene bør ene gå på 12 volt og andre fra 230v slik at vifte ikke stopper hvis sikring på 230v siden flyr. hender nå og da og da er det raskt havari av aggregat og i verstefall brann. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Har Kipor 2600 og er kjempefornøyd etter en sesong. Lavt effekt uttak så går agregatet på sakte og bruker lite drivstoff. Til kun lading hadde eg en tak (14 liter tror eg)i nesten 2 helger Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.