Jump to content

Kapteinen forlanger å bli dradd på vannski !


oslofjord

Recommended Posts

Inspirert av en tråden: "Vannleke (tube) hva er morro ....?" må jeg komme med min frustrasjon som båteier og vannskikjører....

 

Unger og besøkende skal ha det så festlig ved sjøen med vannleker, wakeboard og vannski....ja veldig festlig for alle andre enn båtføreren som tålmodig slenger ut vannskitauet for et fjerde forsøk på å dra slappe tenåringer og hyttegjester opp av vannet for å ta dagens 10. vannskirunde som båtfører.

 

Er det ingen som kan tenke seg at båtføreren også vil kjøre vannski ? Jeg er vanskelig nok å finne sidemann som kan kikke bak på linen, men sukk og stønn hvis jeg prøver å finne frivillige som har har både evne og vilje til å føre min båt med meg på slep...

 

Like selvfølgelig som at hyttegjester selv tilbyr seg å ta oppvasken, burde det vel være like natulig høflighet av båtvante vannskivenner/hyttegjester på eget initsiativ spør om ikke jeg som kapteien vil ta en vannskitur.

 

Dette er ikke av verdens store problemer, men det begrenser antallet vannskiturer jeg får pr sesong. Det reflekterer også et samfunn hvor foreldres oppgave er å stå til tjeneste for utakknemlige unger som stønner hvis de må sitte å se på pappa på vannski.

 

Barna skal kjøres hit og dit og fores med heiskort og dyrt utstyr, men hva med pappas hobbyer og interesser ??

 

Utakk er verdens lønn !

Link to post
Share on other sites

Det er derfor vi "pappa'er" starter med modellfly (el.), bare oss alene sammen med modellfly gjengen på stripa og flyr og koser oss.

Når det blir mørkt drar vi hjem å spør om middagen er klar :-D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

.....Barna skal kjøres hit og dit og fores med heiskort og dyrt utstyr, men hva med pappas hobbyer og interesser ??.......

 

Utakk er verdens lønn !

 

Slå neven i bordet, gjør opprør - selg båten til fordel for en saktegående sak som ikke bruker mye drivstoff og ta av alle sparte penger på heiskort, drivstoff o.l og kjøp deg motorsykkel..... :cool:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Må inrømme at jeg bruker båten til små egoturer når jeg har den i byen. Lykken er å kaste loss å suse utover på speilblanksjø (med eller uten fruen).....mens ungene er på skolen. Svinge dit jeg ønsker uten diskusjoner. Slenge ut snøre hvis jeg gidder. Bade fra båten..., eller kaffe og skolebrød. Du verden hvordan man kan lade batteriene på sjøen uten masse kravstore passsjerer....som snakker om den båten de drømmer om å kjøpe ( men de aldri får kjøpt) og som selvfølgelig skal være noen fot lenger og ha noen hestekrefeter mer enn min.....

 

Greit å være sosial i blant, men alt til sin tid.

Link to post
Share on other sites

Må inrømme at jeg bruker båten til små egoturer når jeg har den i byen. Lykken er å kaste loss å suse utover på speilblanksjø (med eller uten fruen).....mens ungene er på skolen. Svinge dit jeg ønsker uten diskusjoner. Slenge ut snøre hvis jeg gidder. Bade fra båten..., eller kaffe og skolebrød. Du verden hvordan man kan lade batteriene på sjøen uten masse kravstore passsjerer....som snakker om den båten de drømmer om å kjøpe ( men de aldri får kjøpt) og som selvfølgelig skal være noen fot lenger og ha noen hestekrefeter mer enn min.....

 

Greit å være sosial i blant, men alt til sin tid.

 

åhh.. sååå enig :flag: skål! :cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg bygger en liten båt som ikke er større enn at det er plass til meg og minstemann på 6.

Ingen hjelper meg å bygge, og ingen skal få sitte på når den er ferdig :lol:

 

OK, i mellomtiden mens jeg bygger min lille trebåt setter jeg også i stand en speedbåt til de utakknemlige tenåringene med dobbelt så mye hester, dobbelt så stor motor osv... Men den lille trebåten er bare MIN !!! :cool:

 

Trøsten får være det som jeg erter ungene med (selvfølgelig med en gravalvorlig mine) at den dagen de skal flytte ut og står der med kofferten og sier "Hade, mamma og pappa, har fått meg jobb så nå drar jeg!" skal jeg fiske opp den store boka med alle notatene angående hva de har kostet i form av dansetimer, klær, sportsutstyr, skoleturer og andre aktiviteter. Skal overrekke dem en oversikt sammen med en I-owe-You de skal signere på. Payback time !

Jentungen på 16 bare gliser, men guttungen på 13 er litt mer usikker på om jeg bare kødder :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg bygger en liten båt som ikke er større enn at det er plass til meg og minstemann på 6.

 

Dette er den mest fornuftige byggestørrelsen jeg har hørt om.... :cool:

 

......dansetimer, klær, sportsutstyr, skoleturer og andre aktiviteter.

 

Tenk så herlig det er å være foreldre til engasjerte, aktive unger! :wink: Jeg bryr meg i hvertfall ikke om hva det koster.. (Ja,-nesten, da...) :wink:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...