alma Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Jeg har også vært i kontakt med "windymannen" fra begynnelsen. meget spesiell selger og fryktelig vanskelig å skulle kjøpe noe uten å få lov til å se på objektet. gav helt opp. har bedre ting åbruke tiden på enn resultatløs mailings! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hadde det vært en noe kraftigere og nyere dieselmotor hadde prisen vært helt kurant. Men en over 20 år gammel 200 hk er jo ikke drømmemotoren i en båt som er godkjent for 2x225 hk (og fortjener 1x300 hk), selv om motoren måtte være i god stand. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alma Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Nå står jeg også i fare for å høre ut som en fornærma unge, men for å stemme i ang motoren siterer jeg følgende fra annoonsa: "Her finner du drømmebåten med én moderne lett kraftig dieselmotor som gir båten ca. 25 knop - uten topp turtall " Hadde denne båten blitt solgt, til feks meg for 300. tror jeg nok jeg skulle bli veldig fornøyd, men en 25 år gammel diesel kan da ikke være moderne. Er klar over at det er noen gode motorer og en annen generasjon enn den gamle md21b min, men moderne!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) Det som er "moderne" med den er jo at den bare har 3,6 liter syl.volum. I gamle dager skulle det jo helst være litt mere. Men nå har jo VP gått tilbake til større volum på D4 og D6 da. At den gjør 25 ekte knop uanstrengt og ferdig turlastet tviler jeg litt på da det var det min båt greide med 50 hk mere. Med 2 x KAD42 greier den 42 knop i følge artikkel i Båtmagasinet for noen år siden, men blir da temmelig sidrumpa når den er ute av plan artikkel fra oktober 2001 her: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...ae?OpenDocument Redigert 5.Mars.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 (redigert) er det lov å legge inn disse tro ? Redigert 5.Mars.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Tonic Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Er båten solgt nå tro? Er så spennt på hva "budet" endte opp med tilslutt. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 ja eller om noen har fått audisens, og har fått lov til å se på denne båten! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 Sikkert kjerringa som vil at båten skal selges, mannen er glad i båten og vil beholde den.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 (redigert) tro om det er kjerringa som har forfattet salgsannonsen da ? den var jo temmelig detaljert da men det er vel normalt når våren nærmer seg å skru opp prisen, for da har man kanskje plutselig ikke så lyst å selge allikevel. Redigert 8.Mars.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alma Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 ser windyen på finn er vekk. har noen peiling om hva den gikk for, eller har noen i det hele tatt sett båten? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Svært så godt denne gikk da, med en liten 2,4 liters diesel Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 (redigert) Hjelp, jeg mangler visst to sider til min Windy 27 CC brosjyre. Har 4 sider men det skal nok være 6 sider. 1 side med tekniske data og snit-tegning, samt en bakside. Noen som har liggende noe ? Fant en tilsvarende pdf-brosjyre for Windy 27 DC på Windy-klubben, samt en for Windy 27 CC fra 80-tallet men den er ikke så detaljert som den jeg mangler 2 sider av. http://www.windyklubben.com/pdf/60_70_tal/Windy_27DC_blad.pdf http://www.windyklubben.com/pdf/80_tal/Windy_27CC_blad.pdf Redigert 13.November.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SoBo Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Har ingen erfaring med Windy overhode, men liker klassikere og dette er en av de skikkelig flotte Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Teerex Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 ja og det er dessuten greit med V-bunn og den tåler mye fart Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Den har f.eks. hele 235 cm bredde innvendig ved akterbenken, altså bortimot det samme som takhøyden i et bolighus. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.