tuffff Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 baatplassen er en fin oppfinnelse. Jeg har bare fulgt sånn halveis med i denne tråden, men så dukker plutselig jawik opp med et spørsmål som er høyst relevant for min båtforening. Vi har to båter som har ligget fortøyd til de landfaste bryggene i vinter - ved siden av hverandre og dermed fortøyd i den samme uteriggeren. Denne har brukket i landfestet, og båtforeningen vil nå at disse to båteierne erstatter uteriggeren for egen regning. Det hører med til historien at de har blitt bedt om å flytte båtene sin til flytebryggene i vinter da påkjenningene er mindre her. (Havnen er ikke isfri.) Har egentlig foreningen rett til å få denne erstattet? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Bare hvis den knakk pga uaktsomhet fra båteiernes side. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Ja, det var det da? De hadde jo blitt bedt om å flytte båtene sine over til flytebryggene. Jeg må si jeg er usikker her. Som det fremgår i en annen tråd så er jo styret litt i sin egen verden når det gjelder tolkning av skriftelig materiale, så jeg er ikke helt sikker på om vi kan kreve erstatning. Resultatet av å ikke betale et krav fra båtforeningen er nemlig å miste plassen, men da bør jo helst kravet virkelig være rettmessig. mvh tuffff Redigert 8.Februar.2008 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Meld skaden som forsikringssak og la selskapet avgjøre om de har ansvar. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ja, det kan jo være en ide. Jeg får ta dette opp i styret. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Tilbake til trådstarter med veltede båter. Da vi sto på Killingen / Bærum vinteren 2006, hadde vi ansvarsforsikring, eller som det noen gang heter, forsikring mot tredje part. I kategorien hendig uhell som vi også spesifiserte ovenfor forsikringselskapet. Satte verdi til 2mil og betalte ut fra dette en akseptabel sum. Også med tanke på personskader mm. Hadde en storm veltet vår båt og satt i gang en dominoeffekt. Hadde vi da vært ansvarlig for påført skade på nabobåten som var uten kasko. Kunne vi spart oss for denne utgiften ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hadde en storm veltet vår båt og satt i gang en dominoeffekt. Hadde vi da vært ansvarlig for påført skade på nabobåten som var uten kasko. Leste en artikkel om dette i Seilas (eller SeilMagasinet) for noen år siden. Svaret er nei. Dersom en bil hadde dyttet borti en båt/krybbe og satt i gang en dominoeffekt ville alt vært dekket av bilens ansvarsforsikring. Alle andre hendelser må dekkes på egen forsikring av hver enkelt båteier. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.