Lars H. Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Hei. Klart at jeg kommer på messen i Lillestrøm, - vårens vakreste eventyr! Årsaken til min interesse for dagens forskrifter for maritim radiokomunikasjon, er alle disse diskusjonene i diveres forum på internett der folk tror/synser/vet/antar . . .. . om hvordan hele dette maritime sikkerhetsnettet er ment å fungere. Og i og med at jeg er, bokstavelig talt arvelig belastet innen dette feltet, vil jeg gjerne kunne uttale meg med sikkerhet og ikke bare med "jeg tror at" innlegg her på dette forumet og andre steder. Vi sees på messen! (og blir du kaffetørst, bor jeg 5 min. unna) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sistestyrmann Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 (redigert) Tror den godeste Trudelutt, tenker på den gode gamle Gullfrancén jeg;-) forløperen til SDR(special drawing rights), var mye kulere med Gullfranc, men det hører til historien som mye annet. Gullfranc var det ja, men er det noen som sitter på dagens "Instruks for norske mobile radiotelonstasjoner", eller hva det heter nå? Lars H. Hentet Instruksen ........... fra broa , tjenester over kystradio oppgis vanligvis i : SDR , Gullfrace , centimer/gfc og dollar . Her i norge oppgir Telenor i Nkr . Så helt nostalgi er det ikke enda ......... På tide å komme seg hjem nå ............2 dager igjen til mannskapsskifte Redigert 11.Februar.2008 av Sistestyrmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 (redigert) Velkommen hjem Sistestyrmann! Hilsen Lars H. ex kontollrom/radio operatør på Ocean Traveller, 1968/69! webmaster@oljepionerene.no http://oljepionorene.no Redigert 11.Februar.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sistestyrmann Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 I know . Flotte hjemme sider du har forresten . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Hei. Takker, men sidene er NOPK sine, det er bare jeg som lager de. Min egen hjemmeside er: http://trudelutt.com Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Øya Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Trudelutt siden er fin den og.! Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Poseidon Svart 16.Februar.2008 Del på Facebook Svart 16.Februar.2008 Vi som seilte på den tiden opererte vel med minst tre forskjellige franc bare innenfor det som idag er Euro-land: Det var "Gullfranc" til radiobruk Vanlige "Franc" i det franske rike og "Drittfranc" i Belgia pluss diverse andre lengre syd . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.