Jump to content

Journalføring VHF i praksis


Fanafjord

Recommended Posts

Hei.

 

Klart at jeg kommer på messen i Lillestrøm, - vårens vakreste eventyr! Årsaken til min interesse for dagens forskrifter for maritim radiokomunikasjon, er alle disse diskusjonene i diveres forum på internett der folk tror/synser/vet/antar . . .. . om hvordan hele dette maritime sikkerhetsnettet er ment å fungere.

 

Og i og med at jeg er, bokstavelig talt arvelig belastet innen dette feltet, vil jeg gjerne kunne uttale meg med sikkerhet og ikke bare med "jeg tror at" innlegg her på dette forumet og andre steder.

Vi sees på messen! (og blir du kaffetørst, bor jeg 5 min. unna)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tror den godeste Trudelutt, tenker på den gode gamle Gullfrancén jeg;-) forløperen til SDR(special drawing rights), var mye kulere med Gullfranc, men det hører til historien som mye annet.

 

 

Gullfranc var det ja, men er det noen som sitter på dagens "Instruks for norske mobile radiotelonstasjoner", eller hva det heter nå?

 

Lars H.

 

Hentet Instruksen ........... fra broa , tjenester over kystradio oppgis vanligvis i : SDR , Gullfrace , centimer/gfc og dollar . Her i norge oppgir Telenor i Nkr .

 

Så helt nostalgi er det ikke enda .........

På tide å komme seg hjem nå ............2 dager igjen til mannskapsskifte :flag:

Redigert av Sistestyrmann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Velkommen hjem Sistestyrmann!

 

Hilsen

Lars H.

ex kontollrom/radio operatør på Ocean Traveller, 1968/69!

webmaster@oljepionerene.no

http://oljepionorene.no

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takker, men sidene er NOPK sine, det er bare jeg som lager de. Min egen hjemmeside er: http://trudelutt.com

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...