Jump to content

Er påhenger registrert ?


Thomas Nidelv 24

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har arvet en 6 hk av mine besteforeldre som er lei å få start på og siden jeg ikke er motorkyndig tenkte jeg å selge den for en billig penge.

Jeg får så vidt start med full gass dersom jeg bruker drillen istedenfor startsnora på toppen :eek: , men den vil ikke gå mer enn 10 sek.

 

Er motorer vanligvis registrert i noe register ved evnt salg ?

Har ikke noe papirer på den

 

Noen som har forslag til hva som kan være feil ?

Har fulgt bensinens vei og demontert og rengjort dyser etc.

Det er gnist i pluggen

 

Det er en Johnson 6BA79E

Vet ikke årsmodell

Alltid gått i ferskvann

 

Tips til begge spørsmål mottas med takk :-)

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvordan csvirus kan si at veivtetningen er defekt ut fra dine opplysninger. Dette er lite sannsynlig på en motor som har gått i ferskvann. Johnson pleier også å ha en konstuksjon som motvirker slik skade bedre enn f.eks. Yamaha..

Her står det mer om dette.

Er motoren gammel, +20år, er defekte coiler en vanlig årsak til driftsproblemer. De trenger ikke å være i orden selv om man har gnist. Motoren kan også ha vanlige stifter som kan korrodere. Sjekk årsmodellen.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvordan csvirus kan si at veivtetningen er defekt ut fra dine opplysninger. Dette er lite sannsynlig på en motor som har gått i ferskvann. Johnson pleier også å ha en konstuksjon som motvirker slik skade bedre enn f.eks. Yamaha..

Her står det mer om dette.

Er motoren gammel, +20år, er defekte coiler en vanlig årsak til driftsproblemer. De trenger ikke å være i orden selv om man har gnist. Motoren kan også ha vanlige stifter som kan korrodere. Sjekk årsmodellen.

Hadde en yamaha 9,9hk (yamaha ja, akuratt som du nevnte) med lignende problemer, var nesten umulig og få start på og ville overhodet ikke gå på tomgang, dog når du fikk start på den pleide den og gå på høyere turtall, der var den nedre veivtetningen defekt, byttet den og gikk som en drøm etterpå.

Men jeg sa det KUNNE være de, ikke at det MÅ være de :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...