Thomas Nidelv 24 Startet 13.Februar.2008 Del på Facebook Startet 13.Februar.2008 Hei Jeg har arvet en 6 hk av mine besteforeldre som er lei å få start på og siden jeg ikke er motorkyndig tenkte jeg å selge den for en billig penge. Jeg får så vidt start med full gass dersom jeg bruker drillen istedenfor startsnora på toppen , men den vil ikke gå mer enn 10 sek. Er motorer vanligvis registrert i noe register ved evnt salg ? Har ikke noe papirer på den Noen som har forslag til hva som kan være feil ? Har fulgt bensinens vei og demontert og rengjort dyser etc. Det er gnist i pluggen Det er en Johnson 6BA79E Vet ikke årsmodell Alltid gått i ferskvann Tips til begge spørsmål mottas med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 min er hos forsikring, banken og redningsskøyta. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Ingar Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Se her ang. årsmodell. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Mål kompresjon på motoren. Kan ellers virke som om veivtetningene er gåene, kan komme av dårlig eller manglende vinterkonservering. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Nidelv 24 Svart 14.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Hei Tror gjerne det kan være dårlig vinterlagring... de har ikke brydd seg stort om det... Har som sgat gått i ferskvann og de har satt den i kjelleren på høsten Hvor sitter veivtetninger og hvordan kan de byttes ? Er Biltema kompresjonstester ok å bruke ? Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Skjønner ikke hvordan csvirus kan si at veivtetningen er defekt ut fra dine opplysninger. Dette er lite sannsynlig på en motor som har gått i ferskvann. Johnson pleier også å ha en konstuksjon som motvirker slik skade bedre enn f.eks. Yamaha.. Her står det mer om dette. Er motoren gammel, +20år, er defekte coiler en vanlig årsak til driftsproblemer. De trenger ikke å være i orden selv om man har gnist. Motoren kan også ha vanlige stifter som kan korrodere. Sjekk årsmodellen. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Motoren er en 6hk fra 1979. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
csvirus Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Skjønner ikke hvordan csvirus kan si at veivtetningen er defekt ut fra dine opplysninger. Dette er lite sannsynlig på en motor som har gått i ferskvann. Johnson pleier også å ha en konstuksjon som motvirker slik skade bedre enn f.eks. Yamaha..Her står det mer om dette. Er motoren gammel, +20år, er defekte coiler en vanlig årsak til driftsproblemer. De trenger ikke å være i orden selv om man har gnist. Motoren kan også ha vanlige stifter som kan korrodere. Sjekk årsmodellen. Hadde en yamaha 9,9hk (yamaha ja, akuratt som du nevnte) med lignende problemer, var nesten umulig og få start på og ville overhodet ikke gå på tomgang, dog når du fikk start på den pleide den og gå på høyere turtall, der var den nedre veivtetningen defekt, byttet den og gikk som en drøm etterpå. Men jeg sa det KUNNE være de, ikke at det MÅ være de Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Februar.2008 Del på Facebook Svart 14.Februar.2008 Vanlig på Yamaha i saltvann ja. Men selv Yamaha tror jeg unngår dette problemet hvis de kun kjøres i ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.