Jump to content

Vegguttak fra Landstrøm


REM

Recommended Posts

Min båt som relativt nylig er importert til landet har engelske veggstøpsler. Disse er av typen  " innfeldt jordet" men forøvrig helt åpne. Altså ikke av typen med vippedeksel og IP44 klassifisert som i Norge er standard i våtrom/kjellere.

Nå skal jeg bytte disse til "norsk" type og da blir spørsmålet:

1. Er det krav i Norge at vegguttakene i båt skal ha vippedeksel og være IP44 klassifisert?

2. Hvis ja på ovenstående. Hvor får jeg kjøpt slike vegguttak av typen "innfeldt"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei rem

 

Det er såvidt jeg vet ikke noen andre krav til anlegg i båt enn i et anlegg i f.eks en campingvogn (jordfeilbryter, landjord til motor, sikringer, korrekt kabeltverrsnitt i forhold til sikringer osv).

 

Du kan nok trygt kjøpe en overgang og bruke dem som de er eller la en elektriker bytte ut de av dem som du ønsker å ikke "skjemme" med en slik overgang til våre standard innfelte støpsler.

 

MVH

 

Jolla

Link to post
Share on other sites

2. Hvis ja på ovenstående. Hvor får jeg kjøpt slike vegguttak av typen "innfeldt"

Ser du stiller spørsmålet et annet sted også. Er ikke helt sikker på hva du mener, men er det noe sånt du tenker på?

Fant http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q112q...4&ic=N&sw=3936] i katalogen til Clas Ohlson .

 

Bilde

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jepp, Jens_P en sånn en var det jeg så etter. Regner med den er IP44 klassifisert og godkjent for våtrum

Takk for hjelpa og god helg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...