Jump to content

Hvordan fjerne limte tepper i kabin?

SF

Recommended Posts

Hmm ser da ut som bosch har små motagere som hindrer at verktøyet blir ute av stilling. bosch.jpg

Jeg var og så på Bosh idag, og la merke til det samme som deg. Dette med verktøyet er noe jeg har lest ett sted, så jeg har ikke egen erfaring å skilte med. Det ble sagt i butikken at utstyret til Bosh var billigere og passet til Fein (?).

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Dette ble da en veldig flott dørk. Gir litt inspirasjon siden laminatet i storMy begynner å slippe og bli bulkete og stygt og det er vel på tide å gjøre noe med det snart.

Ang. Fein / Bosch, så passer ikke Bosch sine verktøy til Fein av nyere modell. Fein har et stjerneformet hull for å hindre at verktøyet glir. Den tidligere modellen hadde bare et rundt hull, så her går passer nok Bosch verktøy til Fein, men ikke omvendt.

Forøvrig så er Fein Multimaster et fantastisk verktøy til alle slags småoppgaver, spesielt muligheten for å kunne gjøre et presist snitt rett inn i et materiale, samt at det sannsynligvis er den beste detaljsliperen på markedet. Skrapen/sparkelen er også mye mer skånsom mot underlaget enn manuelle metoder, siden det ikke er nødvendig å bruke noe sørlig kraft nedover mot underlaget. Dessuten er det enkelt å få skrapen sylskarp ved å holde den mot et bryne mens maskinen går. Jeg har med hell fjernet taperester fra nylagt parkett med denne, uten at det ble et eneste merke i parketten. Her er forøvrig WD40 eller et greit middel å bruke for å løse opp limet og hindre at det kleber seg mot verktøyet.

Jeg har ingen erfaring med Bosch, men den er sikkert like god. Håper virkelig tilbehøret til Fein faller litt i pris nå når de endelig har fått konkurranse, for det er innforj*&lig dyrt :cryin:

Bundin er bátleysur maður

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...