SF Svart 21.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Dette så jo veldig flott ut. Jeg så for meg en litt enklere variant å kun skjære ut fra hele plater. Jeg er kanskje mer mekaniker enn møbelsnekker Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Whistler Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hele plater hadde vært helt greitt hadde det ikke vært for at det blir endel buer, kriker og kroker. Det blir ikke så mye hensyn å ta til mønster heller med løse staver. (mindre kapp) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
ole-2 Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hmm ser da ut som bosch har små motagere som hindrer at verktøyet blir ute av stilling. Jeg var og så på Bosh idag, og la merke til det samme som deg. Dette med verktøyet er noe jeg har lest ett sted, så jeg har ikke egen erfaring å skilte med. Det ble sagt i butikken at utstyret til Bosh var billigere og passet til Fein (?). Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Her kommer en oppdatering på "teppefronten". Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
edo Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Dette var jo megabra, venter i spenning på flere bilder Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
SF Svart 15.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Dette så jo spennede ut. Hold oss oppdatert. Mitt prosjekt har desverre strandet totalt, kom liksom aldri i gang. Blir nok tepper i år og Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Whistler Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
KenBjork Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 flink du Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
AtleL Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Flink ja! Ordentlig snobbete ble det. Du har all grunn til å være stolt av det arbeidet. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Dette ble da en veldig flott dørk. Gir litt inspirasjon siden laminatet i storMy begynner å slippe og bli bulkete og stygt og det er vel på tide å gjøre noe med det snart. Ang. Fein / Bosch, så passer ikke Bosch sine verktøy til Fein av nyere modell. Fein har et stjerneformet hull for å hindre at verktøyet glir. Den tidligere modellen hadde bare et rundt hull, så her går passer nok Bosch verktøy til Fein, men ikke omvendt. Forøvrig så er Fein Multimaster et fantastisk verktøy til alle slags småoppgaver, spesielt muligheten for å kunne gjøre et presist snitt rett inn i et materiale, samt at det sannsynligvis er den beste detaljsliperen på markedet. Skrapen/sparkelen er også mye mer skånsom mot underlaget enn manuelle metoder, siden det ikke er nødvendig å bruke noe sørlig kraft nedover mot underlaget. Dessuten er det enkelt å få skrapen sylskarp ved å holde den mot et bryne mens maskinen går. Jeg har med hell fjernet taperester fra nylagt parkett med denne, uten at det ble et eneste merke i parketten. Her er forøvrig WD40 eller et greit middel å bruke for å løse opp limet og hindre at det kleber seg mot verktøyet. Jeg har ingen erfaring med Bosch, men den er sikkert like god. Håper virkelig tilbehøret til Fein faller litt i pris nå når de endelig har fått konkurranse, for det er innforj*&lig dyrt Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.