Jump to content

Da var båten på vannet!

Boywonder

Recommended Posts

Endelig! Etter en uke med fint vær og forbannelse over at båten enda ikke var sjøsatt, så sjøsatte jeg igår. (Forøvrig på samme dag som snøen kom i mengder ifjor...)

For en deilig følelse å kunne ta båten inn til byen og se fotballkamp på havnepuben igjen! :cheers:

Så nå er det bare å vente og se om jeg får rett og gjorde lurt i å sjøsette nå, eller om kompisene mine, som tror jeg er gal, får rett og kan le langt ut i det nye året...

Uansett, Må si det var en ganske grei følelse å komme inn i pollen og være den eneste båten som lå der igår kveld. Og den eneste båten jeg så i sundet, var Tromøyferga. Nå blir livet bra igjen! :flag:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

:cheers: Situasjonsrapport:

Forrige 2 uker - stoffet og polerte båten mens den lå innendørs.

Storm ute - 25 grader inne... stod i kortarmet mens en båt gikk over ende ute :nonod:

Mandag - båten satt på vannet, mast på - ferdig rigget.

Tirsdag - litt vask og rydding. Kalesje på!

Onsdag - Inn med madrasser og puter, mer rydding, litt godt å drikke samt fyring :cheers:

Torsdag.....? :smiley:

Hihihi

Har vært ute hele vinter vår båt.

Vært masse fine lørdager jeg og eldste sønn har vært å fisket.

Søndag for 2 uker siden fikk vi årets første nydelig søndags tur, jeg, fru, begge ungene og hunden.

jeeeezezzzz for en deilig dag det var.

Oisann!! Modig gjort. :cool:

:sailing:

Setter nok selv på sommerdekk på bilen om en uke eller to om været holder seg, eller i verste fall så drøyer jeg til påsken. Så tar jeg bare en annen bil med vinterdekk om det skulle komme et par meter snø. :lol:

Men båten... tja... kanskje jeg skulle hente den allerede i påsken? Smitteeffekten er i gang......... :cheers:

Lingefan

Har heldigvis en "enkel" vårpuss i år. Skal bare pusse ned malingen på skroget og skrape av løst bunnstoff, samt legge på nytt (3 lag maling og 1 lag stoff). Så skal masten pusses lett og gis et lag lakk og pære i topplanterne byttes, og blokker etc. sees over før sjøsetting. :sailing:

Dekk og sittebrønn/interiør må vente til senere, da lakk gjerne skal ha litt flere varmegrader og litt mindre fukt enn hva februar/mars kan oppdrive, men båten skal på vannet snart...det er sikkert som fy!!

Er ikke misunnelig, men synes det burde vært en lov som sier at båter først skal på vannet ved påsketider. :yesnod: I hvertfall de år jeg har båt på land frem til de tider.... :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det er altså så innmari deilig å vite at dronninga ligger blank, nystoffet og nydelig duppende i vannskorpa. :smiley:

Sånn med klær på i allminnelighet, er det neppe noen følelse som overgår det å ta med seg litt godsaker, fyre opp og bla gjennom alle båtblader fra i fjor. :cheers:

En time på øret mens vannet klukker liflig under benken... hva gjør det om det bare er februar?

Første overnatting til helga :lol:

Endelig! Etter en uke med fint vær og forbannelse over at båten enda ikke var sjøsatt, så sjøsatte jeg igår. (Forøvrig på samme dag som snøen kom i mengder ifjor...)

For en deilig følelse å kunne ta båten inn til byen og se fotballkamp på havnepuben igjen! :cheers:

Så nå er det bare å vente og se om jeg får rett og gjorde lurt i å sjøsette nå, eller om kompisene mine, som tror jeg er gal, får rett og kan le langt ut i det nye året...

Uansett, Må si det var en ganske grei følelse å komme inn i pollen og være den eneste båten som lå der igår kveld. Og den eneste båten jeg så i sundet, var Tromøyferga. Nå blir livet bra igjen! :flag:

Det var flere der. jeg lå ute på Seilerhytta!

Så at det lå noen pingler trygt inne i Pollen?

:sailing::cool:

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Ser at "Båtvenner" MÅ revurderes ja.... :lol:

Ååååhhh, hvor jeg gleder meg til Aase II igjen er i sitt rette element!!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det var flere der. jeg lå ute på Seilerhytta!

Så at det lå noen pingler trygt inne i Pollen?

Jeg var nok den eneste i pollen. Kom inn klokken 2100. Synes det var greit å starte sesongen med litt navigering i mørket. :cool:

Så du var på seilerhytten ja.. Vasset du over fra Tromøya da? :lol:

Et lite skår i gleden: Nå har jeg heldigvis sluppet å irritere meg over hekksjøgeneralene en stund. Men tror dere ......ikke det kom et beist av en 50-60 foter i ca. 20 knop gjennom sundet i ettermiddag? Tsunami! Virket nesten planlagt.... Lurer på om vedkommende er her på BP... :boxing::lol:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...