Boywonder Startet 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2008 Endelig! Etter en uke med fint vær og forbannelse over at båten enda ikke var sjøsatt, så sjøsatte jeg igår. (Forøvrig på samme dag som snøen kom i mengder ifjor...) For en deilig følelse å kunne ta båten inn til byen og se fotballkamp på havnepuben igjen! Så nå er det bare å vente og se om jeg får rett og gjorde lurt i å sjøsette nå, eller om kompisene mine, som tror jeg er gal, får rett og kan le langt ut i det nye året... Uansett, Må si det var en ganske grei følelse å komme inn i pollen og være den eneste båten som lå der igår kveld. Og den eneste båten jeg så i sundet, var Tromøyferga. Nå blir livet bra igjen! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Ulv I Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Er redd det du har gjort nå er smittsomt.. plutselig skal alle andre ha ut båtene sine også.. bare vent å se :-D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
csvirus Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hmm, min er i en helt annen forfatning enn klar til sjøsetning, båten er nesten helt ribbet ned for og ta en liten oppussing innvendig og motoren er tatt av..... Nei jeg få komme meg ut i garasjen og forsette der jeg slapp!! Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 21.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Er redd det du har gjort nå er smittsomt.. Skal prøve å få tatt litt bilder fra det deilige livet på sjøen en dag, for å dempe abstinensene deres. Eller øke dem. :lol: Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Coast Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Abstinensene tar jo helt av av slike usympatiske handlinger. Her sitter jeg med brekt bein og kommer meg ikke ombord i det hele tatt før om fire-fem uker, mens andre bare tar og sjøsetter! I allefall: Gratulerer med sjøsettingen! Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Boywonder Svart 21.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Abstinensene tar jo helt av av slike usympatiske handlinger. I allefall: Gratulerer med sjøsettingen! Unnskyld og takk. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Miss Amalie Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Situasjonsrapport: Forrige 2 uker - stoffet og polerte båten mens den lå innendørs. Storm ute - 25 grader inne... stod i kortarmet mens en båt gikk over ende ute Mandag - båten satt på vannet, mast på - ferdig rigget. Tirsdag - litt vask og rydding. Kalesje på! Onsdag - Inn med madrasser og puter, mer rydding, litt godt å drikke samt fyring Torsdag.....? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Øya Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Joda sikkert deilig å få ut båten nå i februar. Fint vær har det jo også vært. Men jeg får nok vente til etter påske i år selv om det neppe finnes finere tid å nyte vannet på enn nettopp nå. I går var det vindstille og sol fra klar himmel. - Deilig. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Boywonder Svart 21.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 I går var det vindstille og sol fra klar himmel. - Deilig. Og da var jeg der. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
KenBjork Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hihihi Har vært ute hele vinter vår båt. Vært masse fine lørdager jeg og eldste sønn har vært å fisket. Søndag for 2 uker siden fikk vi årets første nydelig søndags tur, jeg, fru, begge ungene og hunden. jeeeezezzzz for en deilig dag det var. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Lingefan Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Oisann!! Modig gjort. Setter nok selv på sommerdekk på bilen om en uke eller to om været holder seg, eller i verste fall så drøyer jeg til påsken. Så tar jeg bare en annen bil med vinterdekk om det skulle komme et par meter snø. Men båten... tja... kanskje jeg skulle hente den allerede i påsken? Smitteeffekten er i gang......... Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
vikers Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Har heldigvis en "enkel" vårpuss i år. Skal bare pusse ned malingen på skroget og skrape av løst bunnstoff, samt legge på nytt (3 lag maling og 1 lag stoff). Så skal masten pusses lett og gis et lag lakk og pære i topplanterne byttes, og blokker etc. sees over før sjøsetting. Dekk og sittebrønn/interiør må vente til senere, da lakk gjerne skal ha litt flere varmegrader og litt mindre fukt enn hva februar/mars kan oppdrive, men båten skal på vannet snart...det er sikkert som fy!! Er ikke misunnelig, men synes det burde vært en lov som sier at båter først skal på vannet ved påsketider. I hvertfall de år jeg har båt på land frem til de tider.... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Miss Amalie Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Det er altså så innmari deilig å vite at dronninga ligger blank, nystoffet og nydelig duppende i vannskorpa. Sånn med klær på i allminnelighet, er det neppe noen følelse som overgår det å ta med seg litt godsaker, fyre opp og bla gjennom alle båtblader fra i fjor. En time på øret mens vannet klukker liflig under benken... hva gjør det om det bare er februar? Første overnatting til helga Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
vikers Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Miss Amalie Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 ....Huff, glemte å ta med hvor koselig det er å slå på alle lanterner, starte motoren og gå ut for å lukte på diesellukta mens lanternene stråler sånn vakkert i mørket... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
KenBjork Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 HOOY hvor det strøes salt i det blødende sår skal vi dra å eller bare Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
pern Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Forskjell på folk ja, jeg tok opp båten for mindre enn ei uke siden .. ... Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 (redigert) Endelig! Etter en uke med fint vær og forbannelse over at båten enda ikke var sjøsatt, så sjøsatte jeg igår. (Forøvrig på samme dag som snøen kom i mengder ifjor...) For en deilig følelse å kunne ta båten inn til byen og se fotballkamp på havnepuben igjen! Så nå er det bare å vente og se om jeg får rett og gjorde lurt i å sjøsette nå, eller om kompisene mine, som tror jeg er gal, får rett og kan le langt ut i det nye året... Uansett, Må si det var en ganske grei følelse å komme inn i pollen og være den eneste båten som lå der igår kveld. Og den eneste båten jeg så i sundet, var Tromøyferga. Nå blir livet bra igjen! Det var flere der. jeg lå ute på Seilerhytta! Så at det lå noen pingler trygt inne i Pollen? Redigert 21.Februar.2008 av De Cåsta (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
vikers Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Ser at "Båtvenner" MÅ revurderes ja.... Ååååhhh, hvor jeg gleder meg til Aase II igjen er i sitt rette element!! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Boywonder Svart 21.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Det var flere der. jeg lå ute på Seilerhytta!Så at det lå noen pingler trygt inne i Pollen? Jeg var nok den eneste i pollen. Kom inn klokken 2100. Synes det var greit å starte sesongen med litt navigering i mørket. Så du var på seilerhytten ja.. Vasset du over fra Tromøya da? Et lite skår i gleden: Nå har jeg heldigvis sluppet å irritere meg over hekksjøgeneralene en stund. Men tror dere ......ikke det kom et beist av en 50-60 foter i ca. 20 knop gjennom sundet i ettermiddag? Tsunami! Virket nesten planlagt.... Lurer på om vedkommende er her på BP... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Kjellka Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Håper ikke du fikk samme været vi har hatt her i natt, veldig vind og mye regn. Så det er ok å ligge på land nå. Ellers så skal båten på havet før påske i år, og påsken er ikke langt unna. Gleder meg Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Er så glad for at jeg bor på Karmøy . Båten kan ligge ute hele året, bortsett fra et par uker (max) på seinvåren når den får sitt velfortjente vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 (redigert) Ja dere er heldige der ute på kysten. Vi inne i fjordene er plaget med is, og får vi vind i tillegg til isen er ikke dette noen god kombinasjon med båt. Best å ha den på land i denne tiden. Redigert 22.Februar.2008 av Kjellka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Et lite skår i gleden: Nå har jeg heldigvis sluppet å irritere meg over hekksjøgeneralene en stund. Men tror dere ......ikke det kom et beist av en 50-60 foter i ca. 20 knop gjennom sundet i ettermiddag? Tsunami! Virket nesten planlagt.... Lurer på om vedkommende er her på BP... Håper ikke det (Tsunami), var båtens navn Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Håper ikke det (Tsunami), var båtens navn Hadde ikke gjort noe om den ble døpt om til det. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.