Jump to content

Hva slags treplater til ombygging av Nidelv 24

Thomas Nidelv 24

Recommended Posts

Hei,

Spørsmålet mitt kommer på slutten :-)

Jeg har siden før jul brukt masse tid på å lese masse fin info i mange forskjellige tråder og plukket med meg mange gode tips.

Jeg skal nå begynne litt restaurering av min Nidelv 24 med bl.a. overhalt motor og mulighet for to personer å sove bak (Det er 1976 modell uten U-sofa)

Planer :

Lage sitteplasser langs sidene for å få bedre plass til barna rundt bordet ute som også kan brukes som utgangspunkt til å få dobbel soveplass bak

Legge opp nytt elektrisk

Installere varmtvannsbereder (ferskvannskjølt motor MD2B, nyoverhalt og renovert)

Montere Kartplotter

Pusse ned treverk

Sy nye puter i skai uten treverk som grunnramme og heller legge det i sittegruppe og rygg slik at det kan brukes som madrass

Trekke om puter i kabin

Isolere motorrom

Installere kjøleskap eller boks

Montere Septikktank

Nye batterier

Nye dørkplater med teak folie evnt teakplater ala de som selges på maritim

Montere badeplattform

Easyfit vannledningsystem rundt om i båten og dusj bak ved badeplattform

Hmmm.... ser at det er på tide å begynne... men kona er heldigvis med på dette for å få en fin båt som er funksjonell og fin for 3 barn (2 uker, 2,5 år og 7 år)

Det viktigste er at det ikke skal se ut som om det er gjort så mye, bare at den er vedlikeholdt og fint.

Jeg lover å legge ut bilder underveis i prosessen da iallefall jeg syns det er moro å studere hva andre har gjort :-)

Hva slags plater kan jeg benytte for å bygge innredning

Antar 15mm, men hva slags plater og hvordan sag er anbefalt ?

mvh

Thomas

Teakfiner er selvsagt det peneste å bruke mener jeg. Benytt stikksag eller sirkelsag til å kappe og elektrisk høvel til å rette opp etterpå.

Dette er utrolig enkelt verktøy å jobbe med bare en har skarpe blader.

Lykke til, og husk bilder!

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...