Thomas Nidelv 24 Startet 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2008 Hei, Spørsmålet mitt kommer på slutten :-) Jeg har siden før jul brukt masse tid på å lese masse fin info i mange forskjellige tråder og plukket med meg mange gode tips. Jeg skal nå begynne litt restaurering av min Nidelv 24 med bl.a. overhalt motor og mulighet for to personer å sove bak (Det er 1976 modell uten U-sofa) Planer : Lage sitteplasser langs sidene for å få bedre plass til barna rundt bordet ute som også kan brukes som utgangspunkt til å få dobbel soveplass bak Legge opp nytt elektrisk Installere varmtvannsbereder (ferskvannskjølt motor MD2B, nyoverhalt og renovert) Montere Kartplotter Pusse ned treverk Sy nye puter i skai uten treverk som grunnramme og heller legge det i sittegruppe og rygg slik at det kan brukes som madrass Trekke om puter i kabin Isolere motorrom Installere kjøleskap eller boks Montere Septikktank Nye batterier Nye dørkplater med teak folie evnt teakplater ala de som selges på maritim Montere badeplattform Easyfit vannledningsystem rundt om i båten og dusj bak ved badeplattform Hmmm.... ser at det er på tide å begynne... men kona er heldigvis med på dette for å få en fin båt som er funksjonell og fin for 3 barn (2 uker, 2,5 år og 7 år) Det viktigste er at det ikke skal se ut som om det er gjort så mye, bare at den er vedlikeholdt og fint. Jeg lover å legge ut bilder underveis i prosessen da iallefall jeg syns det er moro å studere hva andre har gjort :-) Hva slags plater kan jeg benytte for å bygge innredning Antar 15mm, men hva slags plater og hvordan sag er anbefalt ? mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Teakfiner er selvsagt det peneste å bruke mener jeg. Benytt stikksag eller sirkelsag til å kappe og elektrisk høvel til å rette opp etterpå. Dette er utrolig enkelt verktøy å jobbe med bare en har skarpe blader. Lykke til, og husk bilder! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
index Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 15mm blir for tungt etter mitt syn! Bruk 12mm, det er det som vanligvis er brukt fra før! Med teakfiner og kantlister i teak, og litt pent arbeide, vil dette se ut som originalt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Det ligger en kjempefin Nidelv 24 på finn nå. Den er bygget om fra rett sofa bak til buet sofa. Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 hva er linken til den nidelven på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Et enkelt søk på finn... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Et enkelt søk på finn... Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Meranti finer får du kjøpt hos nærmeste byggvarehus. Dørkfiner får du blant annet kjøpt hos Maritim Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.