Jump to content

Sjøen for alle 2004 ?


Tine IV

Recommended Posts

Heisann , skal på sjøen for alle lørdag den 13/3 .Det jeg lurer på er om det er mye og hente på pris under messa ? Skal kjøpe en kartplotter så tenkte kansje det er mulig og få en bra pris der . Noen som veit sånn ca % ligger på under messedagene ?

 

Hilsen Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er en butikk på Slependen ved ICA som har 25% under messedagene .Kansje det er det beste tilbudet da ? Men kan jo hende det at prisane er på topp  der , hakke peil jeg ,aldig vært der før så .Har jo et knall tilbud fra en levrandør her på plassen da .Og Garmin plotter er vel bra ? :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har et par gode erfaringer vedr. gunstige priser på siste messedag. Klær som har hengt framme og blitt prøvd et utall ganger - og litt støvete f.eks. - kan man gjøre et godt kjøp på. Fikk meg en toppers Henri Lloyd seilejakke til halv pris på den måten for mange år siden. Går ut fra at det samme også kan gjelde for annet demo-utstyr. Spesielt småting som har ligget framme og blitt klådd på gjennom hele messa. De som står der og selger vil ha minst mulig som skal pakkes ned når messa er ferdig - så da kan tiden være inne til et gunstig kjøp

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg tror ikke det er noe å hente. Dette med messetilbud er egentlig en myte.

Fikk 1750,- kr i "messerabatt" på Raymarine T400 autopilot i fjor, men det kan jo være at jeg hadde klart å oppnå denne rabatten uansett...?

 

Og 1000.- kr i Avslag på en Achilles gummijolle, men det vet jeg nå at man kan få uansett, for jeg kjenner noen som kjøpte en lik jolle for samme prisen noen måneder etter.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Heisann , skal på sjøen for alle lørdag den 13/3 .Det jeg lurer på er om det er mye og hente på pris under messa ? Skal kjøpe en kartplotter så tenkte kansje det er mulig og få en bra pris der . Noen som veit sånn ca % ligger på under messedagene ?

 

Hilsen Kaptein på Tine II

Jeg er ikke enig med de som sier at det ikke er en del gode messetilbud. Liker du å prutte og forhandle som kan det være mange godbiter.

 

Du får uten videre 10% på det meste av elektronisk utstyr, f.eks. plottere, VHF osv. fra Simrad. Konkurrentene tilbyr stort sett det samme. Og det er jo noe. En annen sak er at du nok ofte kan få samme rabatt utenom messa, eller i en periode etter messa, i hvert fall hvis du sørger for en lovnad fra forhandleren under messa. Få det ev. skriftlig.

 

Er du nevenyttig og kan montere selv bør du sjekke hos Malfix (se også under leverandørannonser her på Baatplassen). Han ligger ofte 15% under , noen ganger mer.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Mitt intrykk er at disse rabattene er basert på veil. pris fra importør, og at du kan få like bra om ikke bedre pris andre steder, men selvfølgelig kan det dukke opp en og annen "godbit".

 

Var på jakt etter en GPS for et par år siden, men fant ingen som solgte den jeg skulle ha til den prisen jeg hadde forventet. Mulig dette har endret seg pga stor import fra amerikanske nettbutikker.

Link to post
Share on other sites

Noen leverandører forsøker å stimulere forhandlere til ekstra salg ved å tilby noen få prosent ekstra rabatt i slike forbindelser.

Mange føler at pris er et viktig markedsføringsinstrument og man profilerer seg litt ekstra på slike messer. Leverandør tilbyr feks. 5% og forhandler 5% ekstra ift. vanlige priser så blir det ihvertfall litt.

Som det blir nevnt så husker man om man gjorde et godt kjøp og det kommer forhandleren ofte til gode i ettertid.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Så klart! [glow=Orange,4,500]Vårens Vakreste Eventyr [/glow] kan en ikke gå glipp av.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Desverre, bor i Øygarden, så det blir litt for langt å reise for meg. Var på messen i Bergen, selvsagt. Prøv å treffe andre battplassen.no medlemmer på messen. Skriv om I treffer noen.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

NOPE! Var der i fjor og skuffelsen fra den gang holder i mange år framover. Hadde gledet meg til å titte på bl.a. Saga 27. Men fantes den utstillt? Nei! Synes det er all right å ha vært der en gang, men det ble for mye kuuule jeeper i forskjellige varianter og båter-i-prisklasser-langt-utenfor-rekkevidde :cryin:. Bruker nok heller tiden i egen båt og gjør den (Enda..) bedre.

Link to post
Share on other sites

"Sjøen for Østlendinger" hadde vel vært en mer passende tittel

Sjøen for noen..., var det noen som ganske passende omtalte begivenheten med. Nå får vi sikkert halve forumet på nakken.. :cryin:. Men vi kan vel ikke stikke under en stol at det er mye fint å se på messen, selv om det foregår på et nivå som er ganske så langt unna ihvertfall min hverdag.
Link to post
Share on other sites

Men vi kan vel ikke stikke under en stol at det er mye fint å se på messen, selv om det foregår på et nivå som er ganske så langt unna ihvertfall min hverdag.

Men nå spørs det da om hva en er interessert i. Selv har jeg båt som jeg så definnitivt ikke skal bytte ut, hverken i nytt eller brukt. Og Jolle har jeg også. Men på messen skal jeg, ser omtrent ikke på båtene, men alle dupedittene da! Jeg går i timesvis og ser på dupeditter. Noen ganger handler jeg også. Har sittet på bussen hjem fra messen (den gang det var i Oslo) med et digert anker på fanget. På hodet hadde jeg ny caps hvor det sto Trudelutt i pannen, brodert på messen. En annen gang fikk de andre busspassasjerene se meg med dasslokk og ring i amerikansk eik på fanget!  :confused::smiley:

 

Den eneste båtstanden jeg er innom, er hos Saga. Tar en titt innom siste modell for å se om det er noen lure nye detaljer jeg kan kopiere. Og så treffer jeg kjente, både blant forhandlerne og de besøkende. Traff baatplassen.no folk sist vår.

 

Vi sees på messen?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men Du? Hvorfor Buss? Kan det ha noe med dette å gjøre montro  :confused::lol:  :lol:

Faktisk ikke, det var nok heller det å finne parkering på Sjølyst i Oslo.  :lol: ble det for å feire kjøpet  etter at jeg var kommet hjem!   :smiley:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

NOPE! Var der i fjor og skuffelsen fra den gang holder i mange år framover. Hadde gledet meg til å titte på bl.a. Saga 27. Men fantes den utstillt? Nei! Synes det er all right å ha vært der en gang, men det ble for mye kuuule jeeper i forskjellige varianter og båter-i-prisklasser-langt-utenfor-rekkevidde :lol:. Bruker nok heller tiden i egen båt og gjør den (Enda..) bedre.

Det går jo an å DRØMME... :lol: :lol: :lol:

Men lommeboka blir alltid beslaglagt av "kokka" før jeg reiser nedover :wink: :wink:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...