Jump to content

Sjøen for alle 2004 ?


Tine IV

Recommended Posts

Skal ikke på messa i år :flag:  De gangene jeg har vært der, har det kun vært for å fyre oppunder drømmene om det meste, enter det gjelder båt eller utstyr. Men lommeboka var like full (tom :flag:) da jeg forlot hallen som da jeg kom.  Får heller vente til båtene og utstyret inntar Pollen i Arendal.

Link to post
Share on other sites

Pakket bort skiene??? Har ikke pakka de fram ei gang i år.   :flag: :flag:

Og jeg har ikke hatt dem fremme på 20 år, - det er vanskelig nok å holde seg på beina på glattå, om en ikke skal ha planker under beina også!

 

Lars H.

(ekta Siddis, om enn utflyttet til det

hvite og kalde og glatte Østlandet)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi er en noen personer med båtdilla (ca. 25 stk) som også i år skal få med oss båtmessa på Lillestrøm.

Felles transport med buss.

Er for øvrig enig med mange i forumet om at prisnivået på mange av båtene som  er utstilt er svært kostbare å dermed utenfor rekkevidde hos den vanlige mann.

Ser på båtmessa som et sosialt treff med mange trivlige mennesker med båt som interesse.

Håper alle som skal til Lillestrøm får en fin opplevelse.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Vi hadde igrunn tenkt oss nedover, men fant til slutt ut at å kjøre 50mil for å sjå på båter som ikke er aktuelle er litt drøyt!

 

Kanskje om noen år. Har tenkt litt på en halvfabrikata, og da ville det vere kjekt å sett dei ulike samlet.

 

Rekner med saga stiller med sin nye 315. Syns den ser ganske fin ut. Skal på en lokal båtmesse i Florø i mai, der eg får tittet på den.

Link to post
Share on other sites

Jeg og kona får barnevakt til "podene" og reiser inn fredag 12/3 kl 12.00. Da åpner det for publikum. Vi skal innom Nidelv, Nimbus, Windy og kanskje et par andre. Drømme skal vi ja - og kona gleder seg faktisk. Men ny båt blir det nok ikke i år - men kanskje tidlig neste år?

 

Er litt synd at ikke Nidelv viser 320 Cruiser - ser ut til at det blir en tur til Arendals messa for å kikke litt ekstra på den - eller kanskje en tur til Nidelv? Er det noen som vet når messa er i Arendal?

Link to post
Share on other sites

Er litt synd at ikke Nidelv viser 320 Cruiser - ser ut til at det blir en tur til Arendals messa for å kikke litt ekstra på den - eller kanskje en tur til Nidelv? Er det noen som vet når messa er i Arendal?

Messa har alltid vært i Kristi Himmelfarsthelgen - fra torsdag til søndag. Sikkert det samme i år også.

 

Som jeg har skrevet før en Nidelv 320 er drøm av en båt, eller et møbel, som jeg har brukt å si. Når vi i sin tid valgte bort denne var det fordi løsningen med akterkabin gir litt for begrenset og litt inneklemt uteplass, og adkomsten over akterkabinen passet oss litt dårlig. Men det er jo avhengig av hvordan en ser på sine behov. Dessuten ønsket vi en planende båt, og jeg har oppfattet det slik at Nidelv 320 bare unntaksvis er levert med den planende versjonen av Riviera-skroget. "Ryktene" sier at denne versjonen er mindre vellykket enn halvplanerutgaven.

 

"Noen" har også ment noe om sjøegenskapene - at det finnes bedre båter i så måte. Jeg vet ikke, men har stusset på at båten (hvis det ikke er endret) er klassifisert i CE kategori C. En slik båt burde vært sertifisert i kategori B.

 

Artig å høre at du er like "gal" etter båt og båtmesser som jeg. Men jeg har nok større problemer med å få med meg fruen.  :confused:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hej Suzuki,

vet du vilken dag, tid?

Ettersom jeg klarte å slette mailen med informasjonen på, gjengis dette etter hukommelsen:

Dag: Onsdag

Tid:   1800

 

Gratis entre ..

 

GeirKS sitter på en kopi av denne mailen, er du her GeirKS ??

 

Suzuki - som rydda litt heftig i mailboxen i går, savner en kundemail også... :cheers:

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...