Minien Startet 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2008 Har nå en Garmin Fishfinder Blue 160 i båten, men tenkte å kjøpe en kartplotter med ekkolodd da ferden i sommer antakelig går ut i Oslofjorden. Har sett på Garmin GPS MAP 520s. Men så da..det jeg lurer på er om jeg kan bruke sensoren fra mitt nåværende ekkolodd på den nye plotteren? Er så mye ball å bytte den ut.. Så - har noen erfaring med om disse er kompatible med hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Regner med at forhandleren kan svare på det. Jeg har en 520s med svinger limt på innsiden av båten. Opplever at dette gir bedre ekkolodd enn den utvendige svingeren jeg hadde på min tidligere Garmin 198. Til gjengjeld var kartplotteren mye bedre på den gamle som føltes på meteren korrekt, noe som kan skyldes at den hadde ekstern antenne og at jeg kun har intern antenne på 520s`en. Opplever subjektivt at 520`en er unøyaktig og oppdaterer tregt, men ser at den går meget god på en tast i et båtblad. Sitér dette innlegget Link to post
Minien Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Mulig jeg spør dumt nå, men hva er en svinger? Har prøvd å lese litt om kartplottere, men finner ikke noen gode sider som forklarer alt rundt en kartplotter. Har aldri eid en selv, så aner ikke hva jeg skal se etter... Har sett litt på å kjøpe fra USA, og der står det "No transducer" - er dette det samme? Hvis ikke, hva gjør i så fall en transducer? Sitér dette innlegget Link to post
Minien Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Ah..selvfølgelig, nå fant jeg det. Oj, nå føler jeg meg dum. :) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 *snip* og oppdaterer tregt, men ser at den går meget god på en tast i et båtblad. Bruker du satelittbilde over land? Det ser pent ut og "moderne" men prosessoren i garmins ny serie, er for svak på denne funksjonen. Selv har jeg det avslått og har ikke problem med oppdatering av kart. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stoner Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Nei, jeg bruker ikke satelittbilde. Jeg har tett båt og bruker kun den interne antennen i plotteren, så jeg tror dette kan være årsaken. Har ikke så mye å sammenligne med, kun gammelplotteren min som var lynkjapp og nøyaktig i forhold og den hadde ekstern antenne. Ellers så syns jeg 520s` er bedre enn den gamle på ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Ja det er jo mange som har nevnt slikt om plottere med innbygd antenne og tett båt før hvertfall. Lure på at onkel min også nevnte dette etter at han monterte sin 525, men at det ble bra nå han fikk kobla opp den eksterne antenna ute. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Stoner Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Det blir nok løsningen for meg, ja. Ser du er fra Averøy Jeg sprang mine barne og ungdomsko på Bremsnes. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) Ja du får kline til å koble opp utvendig ja. Beklager litt OT åh ja.. se der, nok ett eksempel på at verden ikke er stor. ;) Utflytta p`kaill eller? Selv kommer jeg fra søbstad, bor nå i henda. Jobber på Triplex (gammle bjorshol mek) Redigert 28.Februar.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.