Enzo Startet 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2008 (redigert) Det er en ting som har småirritert meg de siste par årene og det er forhandlere som legger ut nye båter på bruktbåt siden. Jeg klagde til finn.no ( kundesenter@finn.no ) og de svarte veldig raskt på mail faktisk. Hei Takk for din henvendelse. Vi setter pris på at du tar din tid til å si ifra forhandlere skal ligge på markedet " nye båter " mens brukte båter skal ligge på " alle båter " Skal videresende denne saken til riktig vedkommende. Går man inn på brukte båter og gjør et søk på f.eks 2008 modeller så kommer det opp 100vis med treff og det er kanskje en promille av disse som selges av private og faktisk er bruktbåter. Gjør man et søk på seilbåter uten å sortere så finner man f.eks i dag en hel rekke med hansebåter lagt ut av importøren , disse hadde absolutt skulle ligget på nybåt sortering. Er det flere som irrriterer seg over dette så er det sikkert ikke skadelig om dere slenger avgårde en mail til finn om dette Redigert 6.Mars.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Jeg gjorde akkurat det samme for ca 14 dager siden, blir "spennende" å se om jeg får svar..... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
KenBjork Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Enig, er irriterende at forhandlere legger ut nye båter på bruktbåt kategorien. Har irritert meg over det i land tid, kan jo se da under: Nye båter * 1655 til salgs. Er ikke akkurat overflod. Hadde man regnet over hvor mange ny båte fra firma i Brukte båter kategorien så er det sikkert godt over 1655 stk Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Seilaren Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Der er rimelig irriterende ja. Men det er markedsføring. Mange flere søker på bruktbåt enn nye, så for forhandleren så lønner det seg. (Uten at jeg på noen måte støtter dem.....) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
o.b.lix Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Er det flere som irrriterer seg over dette så er det sikkert ikke skadelig om dere slenger avgårde en mail til finn om dette Fant 570 2008-modeller blant bruktbåtene... Sendt epost til finn.no jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Ja, dette ble også diskutert i fjor. Veldig irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Dette er veldig irriterende, og jo flere som klager til finn.no jo større er sansynligheten for at det blir gjort noe med. Alle bør sende inn klage! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Enig, la oss alle klage - har nettopp sendt mail selv. Det er i alle fall klart at det er Finn.no som er adressaten her, forstår jo godt forhandlere som må legge inn nybåter der hvor "alle" andre nybåter blir annonsert. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 klage sendt av meg også .... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Christina 3 Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Da er også jeg med å støtter opp Mail sendt Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 det som plager meg er motorene... det er veldig travelt når det kommer opp 3 fulle sider med nye motorer, når man er ute etter brukt! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Klage sendt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Noen som har fått svar på klagene? Har sendt klage jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Jeg fikk etter 30minuter Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Selvsagt er det ikke riktig å legge inn nye båter på "alle". Men å irritere seg over dette er vel i overkant? Det betyr jo svært lite under et søk at nye båter dukker opp i et spesifisert søk? Vil heller si at det er positivt. Da forteller importøren/forhandleren at man faktisk kan få en ny båt for den pris man har søkt på i stedet for å kjøpe en brukt. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
o.b.lix Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Det betyr jo svært lite under et søk at nye båter dukker opp i et spesifisert søk? Vil heller si at det er positivt. Det vel ikke irriterende heller at hvis du skal kjøpe vaskemaskin på elkjøp, så prøver de å pakke på deg en modell som er tre ganger så dyr, selv om den billige er den du vil ha? Det er vel ikke irriterende med telefonselgere heller - tenk om man går glipp av et godt tilbud??? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Da er min klage sendt -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
hifo Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 klikker nye i dag knappen jeg, da kommer alt det nye "dritet" opp. forbasket irriterende.. samme med motorer dessverre.. jeg gjør det eneste som nytter og reiser sporenstreks ned til klagemuren og faster meg ihjel . så kan de (finn) ha det så godt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Framtia Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Men å irritere seg over dette er vel i overkant? det som irriterer litt er at det spesielt for seilbåter legges nye båter uten at kostnadene til utstyr, frakt mm tas med det (dette utgjør lett +200.000 kroner). Dette gjør jo at de nye båtene fremstår som billigere enn de brukte. Forøvrig er det jo mye som er verre i verden enn dette :-) Redigert 7.Mars.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 det som irriterer litt er at det spesielt for seilbåter legges nye båter uten at kostnadene til utstyr, frakt mm tas med det (dette utgjør lett +200.000 kroner). Dette gjør jo at de nye båtene fremstår som billigere enn de brukte. Jeg tror mange vet hva utstyr koster. Og oppgradere en båt koster mye. Bruk tiden, mulig at du bør trekke båten din litt unna nett og legge den inn i april. Å ha en båt som ligger lenge ute er ikke bare. Men nå er det gode tider. Grunnøkonomien er bra, og det selges mye nytt. Men 2008 er året dette kanskje endrer seg og folk tenker kanskje litt anderledes. Når vi kjøpte båt i 2006, var det praktisk talt ikke forskjell på nytt og brukt. Derfor helt nytt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
BårdK Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 Noen som har fått svar på klagene?Har sendt klage jeg også Jeg har fått tre mailer med standardsvar med henvisning til at mailen er mottatt, at slike henvendelser er viktige for dem, og at den skal sendes til riktig person - men ikke noe substansielt svar. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 det som irriterer litt er at det spesielt for seilbåter legges nye båter uten at kostnadene til utstyr, frakt mm tas med det (dette utgjør lett +200.000 kroner). Dette gjør jo at de nye båtene fremstår som billigere enn de brukte. Forøvrig er det jo mye som er verre i verden enn dette :-) Det skal jeg være hjertens enig i. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.